۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

درآمد 80 هزار میلیاردی فارس از دام

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
استان فارس با تولید بیش از ۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی، رتبه چهارم این تولیدات را در کشور دارد.
درآمد 80 هزار میلیاردی فارس از دام
به گزارش حافظ خبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه ارزش مالی تولیدات دامی در کشور با صنعت نفت برابری می‌کند، گفت: این تولیدات درکشور ۱۴۰۰ هزار میلیارد ریال و در استان فارس افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است.
 
 محمدمهدی قاسمی در همایش روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه وظیفه سلامت محصولات دامی به عهده مجموعه دامپزشکی است، افزود: استان فارس با تولید بیش از ۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی، رتبه چهارم این تولیدات را در کشور دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تامین سلامت دام تاثیر به سزایی در امنیت غذایی، رونق تولید و اهمیت اقتصادی بالایی دارد، زیرا افراد زیادی در جامعه به واسطه شغل و پیشه خود به این صنعت وابسته هستند.
 
وی افزود: صیانت از این اشتغال، امنیت غذایی حاصل از آن و اقتصاد وابسته به این تولیدات حاصل عزم و همت وافر دست اندرکاران حوزه دامپزشکی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۳۲۰۰ واحد بهره‌برداری صنعتی در زمینه دام و طیور در استان افزود: حدود یک هزار واحد مرغداری، بیش از ۵۰۰۰ واحد دامداری سنتی و در مجموع حدود ۶ میلیون رأس دام سبک و حدود ۵۰۰ هزار رأس دام سنگین در این استان وجود دارد..
 
به گفته قاسمی در استان فارس صنایع فرآوری و کشتارگاه‌های مجهزی وجود دارد که موفق به اخذ رتبه‌های برتر کشوری نیز شدند.
کد مطلب : ۲۱۸۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما