۰
plusresetminus
دوشنبه ها با کتاب؛

کتاب آشنایی با مدل تعالی اقتصاد مقاومتی ایران؛ کتابی برای علاقمندان به مسائل اقتصادی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۰
دوشنبه هر هفته با معرفی یک کتاب کاربردی و علمی از جنبه های مختلف مهمان مخاطبانمان هستیم و این هفته کتاب آشنایی با مدل تعالی اقتصاد مقاومتی ایران را برای همه علاقمندان به اقتصاد مقاومتی معرفی خواهیم کرد.
کتاب آشنایی با مدل تعالی اقتصاد مقاومتی ایران؛ کتابی برای علاقمندان به مسائل اقتصادی
به گزارش حافظ خبر، در کشور ما متاسفانه مردم با کتاب ها قهر بوده و به همین سبب سرانه مطالعه بسیار پایین و به اذعان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه نگاه و در تاریخ 4 شهریور ماه سال گذشته حدود 12 دقیقه و نیم برای کتابخوانی و حدود 20 دقیقه سرانه مطالعه مجلات، روزنامه‌ها و فضای مجازی هم برای هر ایرانی می باشد که در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار کم برآورد می شود. به همین منظور خبرگزاری علم و فناوری در فارس تصمیم بر آن دارد که در هر دوشنبه کتاب هایی را برای مخاطبین خود معرفی نماید تا علاقه مندان با چشمانی باز و با آگاهی کتاب های خود را خریداری و مطالعه نمایند، پس هر دوشنبه با ما باشید در " دوشنبه ها با کتاب  ".

 
اقتصاد مقاومتی یک فکر است، یک مطالبه عمومی است، شما دانشجوهستید، استاد هستید، اقتصاددان هستید، با زبان دانشگاهی همین ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید و حدودش را مشخص کنید یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، درشرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تضمین کننده رشد و شکوفایی یک کشور باشد را تبیین کنید.
بیانات مقام عظم رهبری
 
معرفی کتاب :

 
کتاب " آشنایی با مدل تعالی اقتصاد مقاومتی ایران " ( IREEM )  به همراه منطق ارزیابی عملکرد سازمان ها دولتی، خصوصی، تعاونی ) در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط دکتر بهروز فرهنگیان  گرد آوری و تالیف گردیده است.
این کتاب در ۲۰۰ صفحه و چهار فصل با عنوان های کلیات، مفاهیم و ارزش های بنیادین مدل تعالی افتصاد مقاومتی، معیارهای مدل تعالی اقتصاد مقاومتی و  منطق ارزیابی  توسط انتشارات مولفان فرهیخته شیراز در سال ۱۳۹۶ منتشر گردیده است.
 
هدف از نوشتار کتاب :
" پیروزی با توانمند ترین هاست " این جمله می تواند هدف از نوشتار این کتاب را برای ما روشن نماید زیرا که برای رسیدن به این هدف باید گام های جدی برداشت. بی شک دانش و ثروت ملی و توان اقتصادی یکی از بارزترین عوامل برتری و سرآمدی کشورها در این سال هاست پس باید قرن جدید را قرن رقابت ملت ها و کشورها دانست و در این میان پیروزی با هوشمندترین و پرتلاشترین هاست.
کدام دانش وآگاهی می تواند زمینه ساز تحول در سطح بنگاه های اقتصادی و به طبع آن تحول ملی باشد؟ چگونه باید ساختار و سازمان خود را عوض کرد تا فضا و محیطی ایجاد شود که بذر دانش در آن بروید و راه را برای افزایش ثروت و اقتدار ملی و پایداری اقتصادی بگشاید؟  پاسخ به اینگونه  سوالاتی از  اهدفی است که در این کتاب به  آن ها  پاسخ داده خواهد شد.
 
معرفی نویسنده :

 
بهروز فرهنگیان متولد  1344 در محله لب آب شیراز به دنیا آمد. دیپلم را از دبیرستان البرز شیراز  در سال 62 اخذ و در سال 63 در رشته مهندسی شیمی دانشگاه دولتی پذیرفته  شد . خدمت سربازی را در نیروی دریایی سپاه در سال 70 به پایان رسانده و از همان سال در واحد های صنعتی فارس مشغول به کار گردید. در سال 80 به عنوان مشاور ویژه صنایع در صنایع کوچک مجوز از وزارت صنایع را گرفت و از همان سال مشاوره واحدها صنعتی در سراسر کشور را انجام داده است. در سال 85 با وجود موفقت در حرفه خود, مدرک کار شناسی ارشد مهندسی صنایع  خود را اخذ نمود و فعالیتش  در واحدها صنعتی  مختلف گسترش یافت.  در سال 90 مجددا وارد دانشگاه شیراز شد و رشته کار شناس ارشد مدیریت استراتژیک را گذرانده و در سال 92 دوره دکتری مدیریت استراتژیک  کسب و کار را آغاز و سال 95 به اخذ مدرک دکترا نایل گردید.
ایشان طی گذراندن مدارج شغلی، در حال حاضر ریاست اتاق تعاون استان فارس را به عهده دارند.
 
مخاطبان کتاب :

 
بکارگیری مدل ارایه شده در این کتاب مختص بخش خاصی از افتصاد و یا اجرای پروژه های اقتصادی نیست. چرا که هدف اجرای استراتژی اقتصاد مقاومتی در سطح بنگاه سازمان  و حتی خانواده است. بنابرین سازمان ها با هر گرایشی دولتی، غیردولتی، نهادها و تشکل های عمومی، خصوصی و تعاونی با هر اندازه بزرگ متوسط و کوچکو خرد و همچنین با هر هدف و ماموریت اقتصادی و غیر اقتصادی می تواند از این مکتوب بهره گیری نماید .
به خبرگزاری علم و فناوری در فارس علاقه مندان به کتاب " آشنایی با مدل تعالی اقتصاد مقاومتی ایران " می توانند از کتابفروشی های سطح شهرها و یا از طریق اینترنت نسبت به تهیه این کتاب اقدام نمایند.
 
کد مطلب : ۲۱۹۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما