۰
plusresetminus

افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه استاندارد در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بحث صدور پروانه استاندارد در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده‌ایم.
افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه استاندارد در فارس
به گزارش حافظ خبر، مرتضی رهنما افزود: بر این اساس امسال تاکنون ۱۴۰ پروانه استاندارد در استان صادر شده که ۱۰ درصد این پروانه‌ها تشویقی و بنا به تقاضای واحدها صادر شده و مابقی مشمول استاندارد اجباری بوده است.
او ادامه داد: همچنین امسال در بحث صدور مجوز استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در استان نیز شاهد رشد ۲ برابری در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده‌ایم که این اتفاق بیانگر رونق در حوزه کسب و کار و تولید استان است.
 وی، عرضه محصولات غذایی و نوشیدنی را با توجه به ارتباط مستقیم آنها با سلامت شهروندان مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: تخطی از این امر، جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
رهنما ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد در پارک‌ها و شهربازی‌ها و همچنین ۱۰ واحد تولید شن، ماسه و بتن آماده متخلف در استان پلمب شده است.
وی با ضمن گرامیداشت ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد گفت: به همین منظور همانند سال‌های گذشته امسال از ۱۸ واحد نمونه استاندارد در سطح کشور تقدیر می‌شود که ۲ واحد نمونه از استان فارس هستند.
رهنما افزود: روز پنجشنبه هفته جاری نیز (۲۵ مهر) با حضور مسئولان ارشد استان و واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد، از ۹ واحد نمونه استاندارد در فارس تقدیر خواهیم کرد.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۹۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما