۰
plusresetminus

افزایش 20 درصدی برداشت انگور از باغات فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس گفت: برداشت انگور از ۷۸ هزار هکتار از باغ‌ های شهرستان‌های استان آغاز شده و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
افزایش 20 درصدی برداشت انگور از باغات فارس
به گزارش حافظ خبر، غلامرضا ملاشفیعی اظهار داشت: پیش‌بینی شده است امسال بیش از ۶۰۵ هزار تن انگور از باغ‌های شهرستان‌های استان برداشت شود.
وی افزود: استان فارس دارای ۷۸ هزار هکتار باغ انگور است که ۸۵ درصد از این باغ‌ها بارور است.
ملاشفیعی عمده ارقام تولیدی انگور این استان را عسگری، ریش بابا، رطبی، سیاه سمرقندی، سیاه سردشتی، سیاه تاکستانی، قرمز بی دانه، کشکش بواناتی و یاقوتی برشمرد و افزود: شهرستان‌های ممسنی، شیراز، کوار، آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، مرودشت، بخش خفر جهرم، نیریز و استهبان از قطب‌های تولید انگور در استان هستند.
وی با بیان اینکه برداشت این محصول که از خردادماه آغاز شده تا اواسط آبانماه در استان ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی خوب، امسال میزان تولید انگور نسبت به ظرفیت باغ‌ها و میزان تولید در سال‎های گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس یاد آور شد: علاوه بر تازه‎ خوری و تولید برخی فرآورده‎‌ها از جمله شیره انگور، سرکه، آبغوره، بخش زیادی از انگور فارس به مویز تبدیل و به خارج از کشور صادر می ‎شود.
فارس
کد مطلب : ۲۱۹۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما