داروهای اعصاب و روان رایگان می‌شود

25 مهر 1398 ساعت 10:24

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مشکلات بیماران مبتلا به اختلالات روانی، تامین دارو است که طرح رایگان شدن داروهای اعصاب و روان در سه شهرستان داراب، فیروزآباد و خرامه آغاز شده است و امید داریم تا انتهای سال در تمام شهرستان‌های استان این طرح اجرا شود.


به گزارش حافظ خبر، عبدالرسول همتی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهداشت روان، اظهار داشت: تا سه سال قبل، هر شهرستان استان، تنها یک کارشناس سلامت روان داشت در حالی که امسال 80 کارشناس ارشد سلامت روان در 80 مرکز جامع سلامت مستقر شده‌‌اند.
وی افزود: این کارشناسان به ارائه مشاوره رایگان و آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازند که امسال 152 هزار والد، آموزش فرزندپروری و شیوه‌های تربیت کودک دیده‌اند و 144 هزار افراد بین 16 تا 60 سال آموزش مهارت زندگی در مواجه با اعتیاد دریافت کرده‌اند.
همتی با بیان اینکه شناسایی و مراقبت از بیماران مبتلا به اختلال روانی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد، در ادامه گفت: پس از اعزام این تعداد کارشناس ارشد سلامت روان به شهرستان‌ها، 4 میلیون و 200 هزار نفر از نظر سلامت روانی، غربالگری شدند که 657 هزار نفر در خطر ابتلا انواع اختلالات روانی شناسایی شدند که از این تعداد، 181 هزار نفر تحت مراقبت قرار گرفتند.
این مسئول حوزه بهداشت بیان کرد: از مشکلات بیماران مبتلا به اختلالات روانی، تامین دارو است که طرح رایگان شدن داروهای اعصاب و روان در سه شهرستان داراب، فیروزآباد و خرامه آغاز شده است و امید داریم تا انتهای سال در تمام شهرستان‌های استان این طرح اجرا شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم تلاش برای کاهش اقدام به خودکشی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، خاطرنشان کرد: آمار جهانی خودکشی ۱۰.۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که در کشور ما و استان فارس نصف این آمار به ۵.۵ درصد می‌رسد.


کد مطلب: 21952

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21952/داروهای-اعصاب-روان-رایگان-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir