۰
plusresetminus

تامین منابع مالی به منظور تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان در آینده نزدیک

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲
بازدید از پروژه های راهسازی شهرستانهای فسا - جهرم - فیروز آباد- کوار  و آزاد راه شیراز اصفهان با حضور  دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس انجام و راهکارهای برون رفت از تنگنا ها و همچنین تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
تامین منابع مالی به منظور تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان در آینده نزدیک
به گزارش حافظ خبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه این بازدید ها به بازدید از چند نقطه حادثه خیز در شهرستان‌های شرق استان اشاره کرد و افزود: مقرر شد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تامین اعتبار لازم برای رفع این نقاط و ایمن سازی آنها در اسرع وقت تکمیل شود.


رضایی بیان کرد: پروژه محور فسا به داراب که ادامه آزادراه شیراز _فسا است در بعضی قطعات فعال و در بعضی از قطعات دیگر نیمه فعال است که مقرر شد با همکاری و کمک وزارت راه و شهرسازی و تامین بخشی از اعتبارات بخش های نیمه فعال را سرعت بخشند.

وی ادامه داد: با تامین منابع اعتباری لازم در آینده نزدیک شاهد تکمیل بخش هایی از راه حد فاصل فسا و داراب خواهیم بود.


 
تسریع در روند اجرا محور فسا به جهرم و زاهد شهر از دیگر موضوعاتی بود که به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این بازدید بر آن تاکید شد.


وی با اشاره به اینکه زیر سازی بخشی از محور دو بانده جهرم به قیر و کارزین  انجام شده و عملیات آسفالت به زودی اجرایی خواهد شد از تکمیل این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.


رضایی با بیان اینکه محور فیروزآباد به شیراز دارای سه قطعه است، عنوان کرد: در قطعه سوم‌ تعدادی تونل وجود دارد که عملیات اولیه آنها انجام شده و با کمک وزارت راه و شهرسازی با تامین منابع مالی ادامه می‌یابد.

معاون استاندار فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی قطعا دوم این محور از تکمیل آن در ماه‌های آتی خبر داد.

وی درباره قطعه اول پروژه در گردنه موک نیز گفت: در دو هفته آینده عملیات نصب علایم و نیوجرسی‌ها در این مسیر انجام شده و به زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعه هفتم آزاد راه شیراز _اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه مذکور از پروژه های اساسی کشور و تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه شاهد کاهش ۲ ساعته زمان سفر از شیراز به اصفهان و همچنین صرفه جویی ۲۰۰ میلیارد تومانی در مصرف سوخت در سال خواهیم بود.

وی اثرات مثبت اقتصادی و تاثیر در هزینه های حمل و نقل را از دیگر ویژگی‌های این آزادراه برشمرد.


رضایی با بیان اینکه قطعه ۷ آزاد راه شیراز - اصفهان از قطعات بزرگ پروژه است که عملیات اجرایی آن با کندی مواجه است، افزود: در این بازدید پیمانکار مکلف شد با افزودن بر تعداد ماشین آلات و تجهیزات به تسریع روند عملیات در این قطعه بپردازد‌.


وی تامین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان را از مسائل مهم در این پروژه دانست و افزود: با توافقاتی که وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع انجام داده اند این منابع به زودی تامین شده و امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری این آزاد راه باشیم.


معاون استاندار فارس با اشاره به وسعت و پهناوری استان فارس، خاطرنشان کرد: شبکه‌های بزرگراهی متعدد و کارگاه های راه سازی در همه نقاط استان  وجود دارد و دولت نیز عزمی جدی در زمینه توسعه راه ها دارد‌.

رضایی درباره نقاط حادثه خیز راه‌های استان نیز گفت: این نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند و در حال حاضر بعضی از این نقاط رفع شده بعضی در حال انجام عملیات است و تعدادی نیز در مرحله مطالعات قرار دارد که امیدواریم با رفع همه نقاط حادثه خیز ایمنی در راه‌های فارس تقویت شود.
کد مطلب : ۲۱۹۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما