۰
plusresetminus

تأكيد رئيس كل دادگستري استان فارس بر نقش ويژه قضات روحانی در اجرای طرح «هر مسجد يك حقوقدان»

تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲
رئیس کل دادگستری فارس در دومین همایش ویژه قضات روحانی دادگستری استان با تسلیت رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت دو چراغ هدایت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) گفت: لازم است قضات روحانی فارغ از تصدی منصب قضا، به عنوان یک روحانی به رسالت ذاتی خود که همان اهتمام در راستای فعالیت های دینی، مذهبی، اخلاقی و فرهنگی است توجه کنند.
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی قضات روحانی را از سالم ترین، متدین ترین، با اخلاص ترین و منظم ترین قضات و از سرمایه های اصلی دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: انتظار است قضات روحانی با ارائه برنامه، راهکار و پیشنهادات مناسب در دوران تحول دستگاه قضا با  همکاری و همراهی بیشتر،  مجموعه دادگستری استان را در راستای ارتقاء و رسیدن به اهداف مورد انتظار ریاست معظم قوه قضائیه یاری نمایند.
وی در ادامه بر حفظ شأن و جایگاه روحانیت در مقابل خطرات ناشی از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با انتشار برخی  مطالب نامربوط و غیرواقعی در سایت ها و فضای مجازی در صدد ضربه زدن به نظام و اعتقادات معنوی و اخلاقی مردم هستند  و روحانیت باید مراقب حربه های دشمن در استفاده از فضای مجازی و خطرات ناشی از آن باشد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در خصوص خدمت رسانی قضايي به مردم نيز گفت: در دوران تحول دستگاه قضا بارقه های امید در دل مردم بیش از پیش روشن شده و انتظارات مردم از دستگاه قضا بیش از گذشته است؛ بنابراین لازم است قضات با تلاش و کار جهادی در کاهش آمار پرونده های قضایی اهتمام نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه از کاهش زمان اوقات رسیدگی به پرونده های قضایی و نیز بهبود آمار عملکردی شعب دادگستری استان فارس خبر داد و گفت: عملکرد مطلوب قضات و کارکنان دادگستری فارس در راستای مختومه کردن پرونده های قضایی و کسر از آمار موجودی در خور تقدیر  است.
وی به طرح " هر مسجد یک حقوقدان" نیز اشاره کرد و یادآور شد: قضات، به ویژه قضات روحانی در اجرای این طرح مشارکت جدی داشته باشند و علاوه بر توضیح مسائل حقوقی، به موضوعات مهم دیگر جامعه همچون بحث عفاف و حجاب نیز بپردازند و اجرای ویژه این طرح، در مرکز استان باید از مساجد اصلی شهر آغاز شود چرا که دشمن در صدد کمرنگ جلوه دادن مسائل دینی و اخلاقی است.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر تلاش در راستای گرایش و جذب مردم به مساجد تأکید و تصریح کرد: هر چه معنویت و گرایش مردم به دین بیشتر شود شاهد کاهش جرائم در جامعه و در نتیجه کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به لزوم خوش رفتاری و برخورد حسنه با مردم از سوی قضات گفت: رئیس معظم قوه قضائیه بر رفتار مناسب و حسنه با مردم، تکریم و احترام ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم از سوی قضات و مسئولان قضایی تأکید فراوان دارند و برخورد مناسب از سوی قاضی سبب می شود مراجعه کنندگان به محکمه راحت تر بتوانند حرف خود را بزنند. 
وی در این همایش بر قاطعیت احکام صادره از سوی قضات تأکید کرد و گفت: دادگستری استان فارس قاطع ترین قضات کشور را داراست که در صدور حکم و اجرای آن با شجاعت و قاطعیت، فقط خداوند متعال و قانون را در نظر می گیرند.
وی همچنین به تمرکز و در اولویت قرار دادن رسيدگي و تعيين تكليف پرونده های مسن از سوی قضات اشاره و تصریح کرد: یکی از اولویت های دادگستری استان فارس رسیدگی به پرونده های مسن است و تا پایان سال جاری شاهد به سرانجام رسيدن پرونده های مسن در دادگستری فارس خواهيم بود.
 وی افزود: در این راستا لازم است رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند و در اجرای فرمایشات ریاست معظم قوه قضائیه امور قضایی و صدور احکام به روز باشد تا وقت مردم در دادگستری‌ها تلف نشود. 
رئیس شورای قضایی فارس در دومین همایش ویژه قضات روحانی دادگستری استان بر تشکيل نشست های بصیرتی در دادگستری ها، توجه به مقوله عفاف و حجاب، داشتن روحیه انقلابی گری، دفاع از مواضع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) در همه کارها و اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه های ریاست معظم قوه قضائیه تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص راه اندازی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان فارس نيز گفت: به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، لازم است با دقت از تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود و هیأت های نظارتی و اجرایی راه اندازی تا تخلفات صورت گرفته را به رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منعکس نمایند.
وی به موضوع آمار عملکردی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: قضات، به ویژه قضات روحانی نسبت به کسر از آمار موجودی پرونده های قضایی و آمار عملکردی شعب اهتمام لازم را داشته باشند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این همایش به افزایش توان علمی قضات نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییر و تحولی که در قوانین به وجود می آید لازم است قضات با مطالعه مستمر نسبت به مسائل و دانش حقوقي و قوانین آگاهی لازم را کسب کنند.
گفتنی است در این همایش که به همت معاونت فرهنگی دادگستری استان فارس برگزار گردید از اقدامات و تلاش های قضات روحانی دادگستری استان فارس با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی شد.
کد مطلب : ۲۲۰۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما