۰
plusresetminus
با حضور  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس انجام شد؛

تقدیر از کشاورزانی که در کاهش مصرف برق همکاری کرده‌اند/قاسم ‌پور: ۴۷درصد از برق استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
معاون استاندار فارس با اشاره به چالش های پیش روی صنعت برق، استفاده غیر بهره وری از برق، عدم ساماندهی اقتصادی در برق و رشد مصرف را از جمله این چالش‌ها برشمرد و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای کاهش مصرف آن تاکید کرد.
به گزارش حافظ خبر،  عبد الرضا  قاسم پور  در  مراسم تجلیل و تقدیر از کشاورزانی که در همکاری  با شرکت توزیع نيروي برق استان به کاهش مصرف برق در تابستان گذشته  کمک کرده‌اند به تشریح اهمیت صنعت برق پرداخت و گفت: برق صنعتی مهم و زیربنایی است که اگرچه در گذشته  خدماتی لوکس به حساب می آمده؛ امروز ضرورتی انکار ناپذیر است و در  همه زمینه های زندگی مردم نقش اساسی دارد.


 وی با بیان اینکه  برق رسانی یکی از فراگیرترین خدمات دولتی محسوب می شود اظهار کرد: در حال حاضر صد درصد شهرنشینان و ۹۹ درصد روستاییان از این نعمت برخوردار هستند.


 معاون استاندار فارس با اشاره به چالش های پیش روی صنعت برق، استفاده غیر بهره وری از برق، عدم ساماندهی اقتصادی در برق و رشد مصرف را از جمله این چالش‌ها برشمرد و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای کاهش مصرف آن تاکید کرد.

 قاسم پور با بیان اینکه دسترسی به برق  رفاه اجتماعی را به دنبال داشته و گردش چرخ های اقتصادی به آن وابسته است عنوان کرد:  اگر مصرف صحیح این انرژی مدیریت نشود؛ کارخانه ها، شرکت ها و واحدهای تولیدی با قطعی برق و خاموشی مواجه می شوند که این اتفاق اثراتی منفی در اشتغال و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.


 وی با اشاره به اینکه صنعت برق به سرمایه گذاری های سنگین و زمان‌بر نیازمند است، مدیریت مصرف را امری ضروری در این زمینه برشمرد و افزود: متوسط رشد سالانه مصرف برق در جهان ۳.۷ درصد است اما این میزان در ایران به ۷.۹۵ درصد می‌رسد.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در حوزه کشاورزی اظهار کرد: در استان فارس سه درصد از کل مشترکین شرکت توزیع نيروي برق استان مشترک  حوزه کشاورزی هستند؛ اما همین درصد از مشترکین ۴۶ درصد برق مصرفی  را به خود اختصاص داده اند ؛ از این رو بی تردید همکاری کشاورزان در راستای کاهش مصرف برق موثر خواهد بود.

وی بهره‌وری انرژی را از راهبردهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: ما باید به نسل های آینده و همچنین اقتصاد ملی توجه کنیم.

 قاسم پور با بیان اینکه در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی همواره مشارکت مردمی راهگشای مشکلات بوده و سبب پیروزی در امور مختلف شده است، افزود: بی‌تردید همکاری و همراهی مردم و اقشار مختلف از جمله نظام صنفي وکشاورزان و اصناف در مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در استفاده از آب و برق اثر گذار خواهد بود.

 وی همچنین گفت: تجهیزات بخش کشاورزی باید به منظور کاهش مصرف انرژی بر اساس تکنولوژی های روز دنیا نوین شود.

 معاون استاندار فارس فرهنگ سازی را گامی موثر در مدیریت صحیح مصرف برق و سایر انرژی ها برشمرد و در پایان نیز از همکاری شرکت توزیع برق استان، کشاورزان و نظام صنفی امور کشاورزی استان و شهرستان ها تقدیر کرد.
کد مطلب : ۲۲۰۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما