۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز:

حل آسیب های اجتماعی شیراز همت همگانی با میدان داری شهرداری را می طلبد/ دستگیری مدیر کانال آمد نیوز نشان از قدرتمندی اطلاعاتی است

تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
آیت الله دژکام: یک گوشه چشم گیر آسیب های اجتماعی مشکلات اقتصادی است که همه باید برای حل آن کمک بدهند و در 28 صفر هیئت ها و جوان ها باید حرکت کنند.
حل آسیب های اجتماعی شیراز همت همگانی با میدان داری شهرداری را می طلبد/ دستگیری مدیر کانال آمد نیوز نشان از قدرتمندی اطلاعاتی است
به گزارش حافظ خبر،  آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اگر در جامعه برادری وجود داشته باشد معلوم است ایمان واقعی نیز وجود دارد گفت: پیوستگی و دوام جامعه ما در مقابل تهدید ها، وجود برادری است و وقتی این چنین شود شیطان عقب نشینی می کند. بایستی حس و حال برادری در جامعه رشد و تقویت داده شود و هر جا برادر دینی دچار مشکل شد همه باید در چارچوب قانون و شرع کمک بدهند تا مشکل برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری مدیر یک شبکه ضد انقلاب بیان کرد: دستگیری مدیر کانال ضد انقلاب "آمد نیوز" که توسط چند سرویس اطلاعاتی قوی حمایت می شد نشان از قدرتمندی عزیزان اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما دارد که عزتمندانه در همه عرصه ها حضور دارند.
آیت الله دژکام با تاکید بر وجود آسیب های اجتماعی موجود در شهر شیراز به ویژه در مناطق تاریخی و توریستی شهر، حل این مشکل را همت همگانی و رفع پراکنده کاری دستگاه ها و سازمان های مختلف دانست و اظهار کرد: یک گوشه چشم گیر آسیب های اجتماعی مشکلات اقتصادی است که همه باید برای حل آن کمک بدهند.در این راستا شهرداری می تواند محور باشد و سپاه و بسیج به صورت جهادی کار کرده اند که همچنان ادامه دارد و سایر ادارات اما باید این کار ها هماهنگ شود.
آیت الله دژکام ولایت و اخوت را دو رشته پیوند جهان اسلام اعلام کرد و افزود: پیوند با اهل البیت (ع) (ولایت) و پیوند با یکدیگر (اخوت) دو رشته ای است که جهان اسلام را پیوند می دهد.راهپیمایی اربعین نمونه بارز برادری است اینکه به برکت اهل البیت(ع) 20 میلیون نفر با 55 ملیت مختلف دور هم جمع می شوند نشان از ایمان واقعی است.
وی تصریح کرد: انگلیسی ها می گویند تفرقه بینداز و حکومت کن، وقتی ولایت و اخوت با هم پیوند بخورند هیچ دشمنی نمی تواند بر مسلمانان پیروز شود. با ایجاد اخوت درد های جهان اسلام درمان می شود.
امام جمعه شیراز ضمن تشکر از همه کسانی که در حماسه اربعین زحمت کشیده اند، عبور زائران کشور های همسایه را از استان فارس مطرح کرد و گفت: تقریبا عمده مسیر زائران هند، پاکستان و دیگر مسلمانان از استان فارس است وقتی آن ها می خواهند از این مسیر عبور کنند ما هم باید استقبال کنیم. حرکت هایی از سال قبل شروع شده است اما کافی نیست و اماکن متبرکه مثل امام زاده های بین مسیر می تواند مکان های خوبی باشد و توقع می رود که اداره اوقاف آن ها را برای این امر تجهیز کند.
خطیب نماز جمعه شیراز رحلت پیامبر اسلام (ص) را بزرگترین عزا عالم اعلام کرد و گفت: مصیبت پیامبر اکرم (ص) باید توجه داشته باشیم و احترام کنیم، توقع از جوان ها و هیئت ها این است که همه حرکت کنیم تا اثر اجتماعی آن حس شود.
اینجا شهر امین ولایت است باید بگوییم که صاحب عزا این جاست و در 4 مسیر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) جوان ها باید غوغا کنند. اصل عقیده ایمانی اینجا قوی است اما باید جلوه گر باشد و تاثیر اجتماعی خود را نشان بدهد.
گفتنی است میز خدمت هفته آینده نماز جمعه با حضور اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس و شهرداری منطقه 11 شیراز برگزار می شود.
کد مطلب : ۲۲۰۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما