رئیس اتحادیه صنف نانوایان شیراز:

نان در فارس گران شد

4 آبان 1398 ساعت 14:09

علیرضا سخنوریان رئیس اتحادیه صنف نانوایان شیراز دلایل افزایش قیمت نان را شرح داد.


به گزارش حافظ خبر، علیرضا سخنوریان رئیس اتحادیه صنف نانوایان شیراز با بیان اینکه تغییرات قیمت نان از روز جمعه 3 آبان ماه اعمال شده است افزود: قیمت هر عدد نان لواش با چانه ۲۰۰ گرمی از ۲۰۰ تومان به ۳۲۰ تومان و هر عدد نان سنگگ ماشینی با وزن چانه ۵۰۰ گرم به ۱۴۵۰ تومان افزایش یافته است که نرخ نامه جدید به نانوایی ها به ارسال شده تا در معرض دید مشتریان نصب کنند.
وی افزایش قیمت نان را در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: این افزایش قیمت از تاریخ 1 مهر ماه سال جاری در استان تهران آغاز شده و بقیه استان ها هم به تبع آن، استان فارس جز آخرین استان ها بوده که این تغییرات را اعمال کرده است.
وی تصریح کرد: قیمت نان سال پیش فقط 10 درصد آن هم به دلیل املاح انرژی بوده است و طی 5 سال گذشته فقط 40 درصد افزایش داشته ایم. میتوان ادعا نمود که استان فارس در حوزه نان، یکی استان های ارزان قیمت کشور است.
سخنوریان در مورد دلیل افزایش قیمت نان گفت: این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت آرد و مواد اولیه است و طبق کارشناسی های صورت گرفته به طور مثال قیمت نان سنگک 1595 تومان ارزش گذاری شده بود که در جلسه با حضور معاون استاندار به دلیل صلاح استان و همچنین معیشت مردم به 1450 تومان تغییر قیمت یافت است.
وی در پاسخ به خبرنگار ما که جویای رسانه ای نشدن موصبه شورای آرد و نان شد اظهار داشت: دلیلی برای رسانه ای شدن این مصوبه نیست؛ مصوبه شورای آرد و نان در کل کشور محرمانه است و پس از کارشناسی، به اتحادیه برای اجرایی شدن ابلاغ می شود.
سخنوریان افزود: ضمن اینکه این مصوبه بر اساس دستورالعملی بوده که از یک ماه پیش، از تهران به همه استانها ابلاغ شده که با توجه به افزایش قیمت گندم و آرد، نان هم افزایش داشته باشد.
وی تأکید کرد: هیچ زمان اینگونه نبوده که قبل از افزایش قیمت اطلاع رسانی شود، بلکه پس از افزایش قیمت، خبرنگاران مراجعه کرده و ما هم پاسخگو بوده ایم.

سخنوریان همچنین در مورد کم شدن حجم چانه های خمیر نان تصریح کرد: تنها استانی که وزن نان را کاهش نداد، استان فارس بود.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان شیراز با تصریح بر اینکه قریب به 5سال است که وزن نان در استان تغییری نداشته است اظهار داشت: نانوایی جای حساسی است و هفته ای سه روز قاضی ویژه تعزیرات، معاون بازرسی سازمان صنعت و معدن و بازرس اتحادیه، کل نانوایی ها را چک می کنند و محکم برخورد می کنیم.
به گفته رئیس اتحادیه صنف نانوایان شیراز حتی با افزایش قیمت نان، نانوا ها می گویند حق ما این نیست و موجب نارضایتی نانوایان است.
شیرازه


کد مطلب: 22088

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22088/نان-فارس-گران

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir