۰
plusresetminus
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس:

امسال ۲۵ هزار تن پسته در فارس برداشت می‌شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می‌شود که امسال شاهد برداشت ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان فارس باشیم.
امسال ۲۵ هزار تن پسته در فارس برداشت می‌شود
به گزارش حافظ خبر، مجیدرضا پاکاری در بازدید بخشی از باغ‌های پسته استان فارس، گفت: در فارس حدود ۳۰ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که حدود ۹۰۰۰ هکتار آن غیربارور است.
پاکاری خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی ریز، سروستان و خرامه است که در این باغ‌ها ارقام کله قوچی، احمدآقایی، علی اکبری و اوحدی تولید می‌شود.
این مقام مسئول میانگین تولید پسته خشک کشور را ۱.۵ تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: باغی در استان فارس با عملکرد ۱۳ تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به افزایش ۴ برابری برداشت پسته در این استان نسبت به سال گذشته، گفت: با توجه به وقوع بلایای طبیعی نظیر بارندگی‌های شدید و بارش تگرگ، سال قبل۶۵۰۰ تن پسته در فارس برداشت شد.
به گفته پاکاری به دلیل کیفیت خوب محصول پسته استان فارس، بالغ بر ۷۰ درصد این محصول به استان‌های مجاور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.
وی همچنین با اشاره به تولید ۷۰۰ هزار تن انگور در فارس، گفت: استان فارس با ۱۷ درصد تولید انگور کشور رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
پاکاری افزود: استان فارس با دارا بودن ۶۰ هزار هکتار یعنی معادل ۲۱ درصد سطح زیر کشت، مقام اول را در این زمینه دارا است.
به گفته وی، رقم‌های کشمشی، بیدانه، عسکری، رطبی، ریش بابا و یاقوتی از مهمترین ارقام انگور در فارس است که به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کوار، شیراز و بوانات به ترتیب رتبه اول تا سوم تولید انگور فارس را دارند.
کد مطلب : ۲۲۱۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما