۰
plusresetminus

تولید ۱۰۰ گونه ماهی زینتی در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این استان ۲۴ مرکز تکثیر و پرورش ماهی زینتی فعال است که در آنها سالانه بیش از ۱۰۰ گونه انواع ماهی‌ تولید و به بازار عرضه می‌شود.
تولید ۱۰۰ گونه ماهی زینتی در فارس
به گزارش حافظ خبر، علی فلاحی حاشیه بازدید از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در فارس گفت: در این مراکز سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی شامل حدود سه میلیون قطعه ماهی زنده‌زا و ۹ میلیون قطعه تخم‌گذارتولید می‌شود.
فلاحی ادامه داد: نیمی از ماهی‌های زینتی تولید شده در فارس مربوط به مراکز تکثیر و پرورش ماهی شهرستان شیراز و مابقی مربوط به شهرستان‌های فسا، داراب، مرودشت، سپیدان و فیروزآباد است.
مدیر شیلات فارس با بیان اینکه استان‌های اصفهان، یزد، هرمزگان، بوشهر، کرمان و تهران از خریداران ماهی‌های زینتی فارس محسوب می‌شوند، گفت: پرورش این نوع از آبزیان به دلیل سهولت، تنوع گونه و مصرف کمترین میزان آب، حائز اهمیت بوده و با استقبال خوبی مواجه است.
فلاحی خاطرنشان کرد که یکی از برنامه‌های شیلات فارس رسیدن به تولید ۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی تا سال ۱۴۰۵ است.
به گزارش ایسنا، تجارت ماهی و آبزیان زینتی سالانه درآمدهای سرشاری را نصیب کشورهای تولید کننده می‌کند؛ ایجاد مراکز پرورش و تکثیر این گونه از آبزیان، علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک به کسب درآمدهای پایدار و استقلال خانواده‌ها، از خروج ارز نیز ممانعت خواهد کرد.
کد مطلب : ۲۲۱۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما