۰
plusresetminus
وزیرجوان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «فارس مهد تمدن ایران زمین»:

باید آن چیزی که گذشتگان برای ما به میراث گذاشته‌اند را بزرگ بداریم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
مراسم افتتاحیه نمایشگاه «فارس مهد تمدن ایران زمین» با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان و فرهیختگان استان فارس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
به گزارش حافظ خبر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح نمایشگاه تاریخ ملی استان فارس گفت: باید از هنرمندان حمایت کرد تا آن‌ها بتوانند در این دوره تاریخی منشاء اثر باشند. باید امروز به این سوال مهم پاسخ دهیم که ما چقدر میراث‌دار هنر هنرمندان هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: فارس امروز محل اثرگذاری است. این استان ظرفیت های بالایی دارد و استان فارسی‌ها در هر برهه‌ای منشأ اثر بودند.

وی ادامه داد: این ضرورت احساس می‌شود که ما باید آن چیزی که گذشتگان برای ما به میراث گذاشته‌اند را بزرگ بداریم و اجازه ندهیم این مسائل صرفا در گذشته باقی بماند. آیندگان باید در آینده از ما نیز به نیکی یاد کنند. به نظر من آثار و مفاخری هستند که می‌توانند درخششی این‌چنین ماندگار را برای ایران به یادگار بگذارند.  

آذری جهرمی اضافه کرد: ما اهل هنر و ادب کم نداریم. هفته گذشته در قطر بودم و دقایقی در بازاری حضور پیدا کردم که تعداد زیادی از تجار آنجا اهل استان فارس بودند. چقدر این مفاخر و تجاری که در حوزه اقتصادی تلاش می‌کنند بزرگ داشته می‌شوند؟

 بزرگداشت مفاخر در هر عرصه‌ای مهم است. هر کسی نقطه برتری دارد و می‌توان آن را به عنوان نماد مطرح کرد و در سطح جامعه رشد داد تا به عنوان اثری ماندگار حفظ شود.

او اضافه کرد: آیا ما امروز میراث دار نخبگان و هنرمندان شهر و دیارمان هستیم؟ باید به این مسئله به طور جدی فکر کرد. این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که هنر را بیش از گذشته گرامی بداریم.

من کوچکترین عضو خانواده فارس هستم و بزرگترهایی امروز در جمع ما هستند که ما باید از خیرخواهی‌های آن‌ها استفاده کنیم. اما خواستم از این فرصت استفاده کنم و بگویم اگر استاندار تلاش کند گروه‌های مرجعی که به لحاظ تمدنی و نخبگی، منشاء اثر هستند جذب شوند و به شیوه مناسب از آن ها حمایت شود، بستری برای ماندگاری هنر و میراث هنرمندان ایجاد خواهد شد.  

آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی استان فارس عصر شنبه ۱۱ آبان ماه- با شعار«فارس مهد تمدن ایران زمین» همزمان با هفته فرهنگ و تاریخ محلی فارس، در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران -تالار قلم- برگزار شد./ ایرنا
کد مطلب : ۲۲۱۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما