افزایش سهم بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی دنبال می‌شود

12 آبان 1398 ساعت 14:00

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید براینکه ورزش و کسب مدال هدف اصلی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد که فارس به دنبال پررنگتر کردن حضور بانوان ورزشکار در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است و برای آن برنامه دارد.


به گزارش حافظ خبر، محسن سالاری در جلسه حمایت از نخبگان دختر ورزش فارس، که با حضور ورزشکاران، رئیس و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و خانواده ورزشکاران برگزار شد؛ از تلاشی منسجم برای ارتقاء جایگاه ورزش بانوان در فارس و شناسایی و حمایت از نخبگان ورزش این حوزه با هدف افزایش سهم بانوان ورزشکار فارس در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خبر داد.
وی  گفت: معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس در بخش ورزش قهرمانی با علم بر اینکه داشتن استعداد به تنهایی نمی‌تواند باعث قهرمانی یک ورزشکار در عرصه‌های بین المللی شود، به دنبال آن است که با شناسایی استعدادها و حمایت از استعدادهای ورزشی سهم فارس در رقابت هایی مثل المپیک و بازی های آسیایی و المپیک جوانان و دیگر عرصه‌های بین‌المللی بالا ببرد. 
سالاری با یادآوری اینکه بانوان در حوزه ورزش جایگاهی بالا و تاثیرگذار داشته و دارند، گفت: خوشبختانه ورزش فارس در چند سال گذشته جهش فوق العاده ای داشته و در حوزه‌های زیرساختی و نرم افزاری شاهد رشد مناسبی بوده‌ایم.
معاون ورزش و جوانان فارس با اشاره به اهمیت نقش خانواده در موفقیت‌های جوانان ورزشکار، گفت: حوزه قهرمانی یکی از ارکان اصلی موفقیت ها ورزش و جوانان در فارس محسوب می‌شود و این اداره کل تلاش کرده در دو بخش بانوان و آقایان، حمایت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را دنبال کند.
رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز با بیان اینکه در میان رویدادهای پراهمیت ورزشی، المپیک مهمترین آنها تلقی می‌شود، گفت: بعد از المپیک، بازی‌های آسیایی از نگاه ما دارای جایگاه مهمی است و پس از آن المپیک جوانان قرار دارد.
میثم عالیشوندی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران استان فارس در المپیک با توجه به ظرفیت این استان کم بوده است، گفت: در المپیک فارس در رشته‌های جودو، تیرو کمان و کشتی نمایندگانی داشت.
عالیشوندی حضور ورزشکاران فارس در سه دوره المپیک جوانان را نشان از جایگاه این استان دانست و گفت: زنده یاد نوید محمدی در رشته کاراته و امیر ده بزرگی در رشته کشتی فرنگی در دوره قبل 2 مدال طلا کسب کردند اما در بخش بانوان حضوری نداشتیم؛ اگرچه نجمه آبتین و زهرا دهقان در المپیک به نوعی نماینده فارس بودند.
رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان فارس در عین حال گفت: در بازی‌های آسیایی جاکارتا، ورزشکاران فارسی به اندازه تمام دوره‌های قبل، برای کشور افتخار آفرینی کرده و مدال کسب کردند اما با توجه به استعدادهای درخشان در بخش بانوان، انتظارها از بانوان ورزشکار بیشتر است.
عالیشوندی تاکید کرد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، حضور ورزشکاران فارس خصوصا در بخش بانوان را در رقابت‌های بین‌المللی پررنگتر کرد و سهم مدال‌های این استان را نیز افزایش داد.
او گفت: ما باید در ورزش بانوان بدنبال برندسازی باشیم تا ورزشکارانمان تبدیل به  الگویی برای دیگر بانوان ورزشکار ایران و حتی جهان شوند؛ اینکه بگوییم ورزشکارانمان با استعداد هستند کافی نیست، باید این استعدادها برای عرصه‌های مختلف پرورش یافته و آماده شوند.
عالیشوندی اضافه کرد: برای موفقیت در حوزه قهرمانی ورزش باید سه بعد آمادگی فنی تکنیکی، روانی و جسمانی را با هم رشد داد، آمادگی فنی در اختیار هیئت‌ها و مربیان قرار دارد و سعی گروه ورزش قهرمانی ورزش و جوانان فارس ارتقاء آمادگی روانی و حمایت در مسیر ارتقاء آمادگی جسمانی است. شناسایی دختران ورزشکار نخبه را نیز با همین هدف دنبال کرده‌ایم.
رئیس گروه ورزش قهرمانی ورزش و جوانان فارس با اشاره به ایجاد زیرساخت در پایگاه قهرمانی برای انجام تمرینات مناسب و ارتقاء آمادگی جسمانی، گفت: پایگاه قهرمانی ورزش فارس محل تمرین نخبه‌های ورزش استان محسوب می‌شود، هیئت‌ها هم تلاش کنند تا در کنار اداره کل، به دنبال ارتقاء بعد فنی ورزشکاران باشند.


کد مطلب: 22177

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22177/افزایش-سهم-بانوان-ورزشکار-عرصه-های-بین-المللی-دنبال-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir