۰
plusresetminus
آیت اله دژکام در جمع دانش آموزان/

شهید فهمیده های امروز در یک عرصه دیگری می جنگند

به مناسبت یوم الله 13 آبان
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳
شهید فهمیده های امروز در یک عرصه دیگری می جنگند
حضرت آیت الله دژکام در جمع گروه های مختلف دانش آموزی به مناسبت روز 13 آبان حضور یافت و بیان داشت :در این جلسات بنده علاقه مند هستم که یک چارچوب برای همفکری و همکاری با شما دانش آموزان عزیز در طول سال ترسیم کنیم و ان شاالله فرصت های دیگری نصیب بنده شود که در خدمت شما باشم.
نکته اول اینکه بنده در جمع دانش آموزان نوجوان و عزیز حاضر شده ام و هنوز خود را دانش آموز می دانم و این دانش آموزی نباید تمام شود و هر وقت احساس کردید که دوست ندارید دانش بیاموزید بدانید که آن موقع بیمار شده اید و دانش آموختن باید در طول عمر ادامه پیدا کند.
نکته دومی که خدمت شما عرض می کنم این است که بنده معتقدم برای حل مسائلی که چند نفر از عزیزان صحبت کردند و مشکلات را بیان کردند باید به دانش رو بیاوریم و راه حل مشکلات باید از دانش برخیزد.
ما مشکل را می گوییم و این مشکلات راه حل می خواهد و تا دانش نداشته باشیم این مشکلات در جامعه ما حل نمی شود.
امام جمعه شیراز افزود: بحثی که الان ما درگیر آن هستیم و به صورت جدی رخ نموده است رقابت 2 سبک زندگی است.از یک طرف طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش مطرح است و در مقابل طرح 2030 هست و بین این دو طرح رقابت است. در این رقابت نمی شود فقط شعار داد.
ما با رقابت 2 سبک زندگی مواجه هستیم، یک سبک زندگی که تمدن اروپایی آمریکایی می خواهد به همه جهان تحمیل کند و آنها ادعا دارند که از ژاپن و چین تا اروپا و آمریکا همه کشورها باید اینگونه باشند و پول، زور و نیروی این کار را دارند و می خواهند طرح خود را اجرا کنند و در مقابل سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم یعنی سبک زندگی اسلامی ایرانی است.در عرصه این رقابت ادامه دهندگان راه شهید فهمیده باید خود را نشان دهند تا سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم را اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان داشت : در این فضا ما مدعی هستیم که سبک زندگی ما بسط توحید است یعنی در هر گوشه ای از زندگی ما توحید می خواهد جلوه گر باشد و سبک زندگی آنها بی خدایی و کفر است و این 2 سبک در مقابل هم قرار دارند.
اگر رقابت صرفا در همین 2 کلمه توحید و کفر بود زور ما به آنها می چربید و قضیه تمام می شد ولی وقتی در جزئیات زندگی ما خود را نشان می دهد ما از آنها رودست می خوریم.همه ما از من روحانی تا دیگران گوشه ای از سبک زندگی آنها را قرض گرفته ایم.چرا؟ چون آنها 300 سال در تمدن خود کار کرده اند و جلو هستند و ما این 300 سال عقب ماندگی خود را باید جبران کنیم وگرنه همیشه باید از آنها قرض بگیریم چون نیاز داریم.
وی افزود:اینجاست که مشخص می شود که در سال 98 شهید فهمیده چه کاره است؟!همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمود امروز نه جنگ و نه مذاکره، امروز جنگ نظامی نیست و شهید فهمیده های امروز در یک عرصه دیگری می جنگند و این موضوع را باید برای خود تبیین کنیم.
آیت الله دژکام در پایان سخنان خود مطالبی به عنوان راهکار ارائه نمود و افزود: اول سعی کنید حقوق اساسی ایران را یاد بگیرید، حقوق اساسی یعنی نحوه اداره حکومت.
عده ای مشکلات موجود را می بینند و عقیده دارند باید تظاهرات کرد و مسئولین امر را برکنار کنیم،  ببینید رهبر معظم فرمودند این راه حل برای عراق، سوریه و لبنان هم درست نیست و باید در چارچوب قانونی اقدام کنید.اگر در چارچوب قانونی بخواهیم بگوییم عده ای به درد حکومت نمی خورند چه باید کرد؟همان کارهایی که نکردیم را یاد بگیریم.حقوق اساسی را که یاد میگیریم دقیقا می دانیم از چه طریقی می توان کسی که پشت میز است و در راستای اهداف ما نیست را از پشت میز بیرون آوریم و این را باید رواج دهیم.
بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و  سازمان دانش آموزی باید درصدد آموزش حقوق اساسی باشند تا از طریق حقوق اساسی بتوانیم حق خود را بگیریم و نیازی به شلوغ کردن نیست.
طبق قانون اساسی کشور مسئولیت فلان کار در دست اشخاص دیگری است اما شما انتظار دارید نماینده رهبری در حوزه اختیارات دیگری ورود کرده و اقدام کند؟ یا در گامی بالاتر رهبری اقدام کند؟
بله اگر نیاز باشد و فوریتی پیش بیاید بر حسب اقتضا، ورود هم میکنیم و برای این کار باید چارچوب قانونی را به هم زد و این کار را در مواقع اضطراری انجام می دهیم اما هر ساعت نمی شود این کار را انجام داد.
پس حقوق اساسی را یاد بگیرید و در چارچوب حقوق اساسی مطالبه کنید.مطالبه گری را از مسئولین امر چه بنده که گوشه ای از کار را در دست دارم و چه سایر مسئولین داشته باشید.اگر این حل نشود مسائل ایران حل نخواهد شد.
نکته دیگر اینکه خود را برای تصدی امور آماده کنید.
امروز مطالبی که بیان کردید و بنده استفاده کردم ارزشمند بود اما ارزش این سخنان برای گفت و گو و به راهکار رسیدن است اما اگر در این محدوده بایستیم آماده نخواهیم شد و باید برای مدیریت آینده این جامعه ما حضور داشته باشیم.
نهایتا در رابطه با نقش والدین می توانیم یک تاثیر ویژه داشته باشیم.
شما می گویید سند تحول بنیادین اجرا نمی شود و فاصله بین مدارس خصوصی و دولتی است و مدارس دولتی مشکلات دارند.بنده پدر و مادر پولدار سراغ دارم که فرزند خود را در مدرسه دولتی ثبت نام کرده است و به اندازه پول مدرسه خصوصی خرج مدرسه دولتی می کنند تا 4 بچه دیگر مثل فرزند خودشان استفاده کنند گرچه این کار وظیفه آنها هم نیست و در واقع دارند بخشش و احسان می کنند. اما این یک سبک کار است و در نتیجه آن  مدرسه دولتی خواهیم داشت که پا به پای مدرسه خصوصی به آموزش خدمت میکند، شما نیز والدین خود را تشویق کنید تا به این مرحله برسیم.
اگر در راستای چارچوب هایی که گفتم اقدام کنید ان شاالله به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.


تنظیم خبر : حسن اثماریان
کد مطلب : ۲۲۱۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما