۰
plusresetminus

بیمارستان نمازی رکوردار پذیرش بیشترین بیماران اورژانسی در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
رئیس مرکز پایش مراقبتهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۹۹۲ درخواست پذیرش اعزام بیمار از طریق سامانه MCMC این دانشگاه رسیدگی و ثبت شده است.
بیمارستان نمازی رکوردار پذیرش بیشترین بیماران اورژانسی در شیراز
به گزارش حافظ خبر، دادور، دوشنبه 13 آبان در ارائه گزارشی پیرامون پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های مختلف شیراز گفت: بیشترین پذیرش در بیمارستان‌های نمازی، مطهری و مرودشت بوده و عمده بیماری‌ها نیز قلبی و عروقی و تصادفات گزارش شده است.
وی ادامه داد: به درخواست پذیرش ۳۲ هزار و ۵۸۴ بیمار از سایر بیمارستان‌ها در سال ۹۷ که تنها ۲۶ هزار و۲۰ نفر تنها نیاز به پذیرش در بیمارستان داشتند، اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز  ۱۵هزار و ۹۹۲درخواست اعزام  بستری بیمار از طریق سامانه MCMC این دانشگاه رسیدگی شده است.
این مقام مسئول هدف از راه‌اندازی مرکز آنلاینMCMC  را به منظور تکریم بیشتر ارباب رجوع، پایش مراقبت‌های درمانی برای کنترل و نظارت بر عملکرد اورژانس‌های بیمارستانی ورسیدگی به شکایات و فعالیت‌های درمانی مطرح کرد و ادامه داد: ایده راه‌اندازی و آغاز فعالیت این مرکز در کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
دادور همچنین هدف از فعالیت شبانه روزی این مرکز را ارتقای کیفیت خدمات درمانی دانست که با استفاده از مانیتورهای مرکزی از نحوه خدمات رسانی به بیماران در بخشهای اتفاقات و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت زنده نظارت دارد.
این مقام مسئول اضافه کرد: این مرکز به صورت روزانه گزارشی از فعالیت‌های اورژانس بیمارستان‌ها به کمیته نظارت دانشگاه علوم پزشکی می‌دهد تا به همه بیماران به صورت عادلانه خدمات توزیع و ارائه شود.
رئیس مرکز پایش مراقبتهای درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند درصورت برخورد با هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت حل نشدن مشکل با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی از طریق سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.
دادور بیان کرد: در این مرکز در هر شیفت دو پزشک متخصص و عمومی  و۴ پرستار و ۲ ماما به طورشبانه روزی فعالیت دارد و کارشناسان درهر نوبت کاری به صورت مقیم حضور دارند و همه وظایف این مرکز را پیگیری و بررسی می‌کنند.
او با بیان اینکه براساس آمارها روزانه ۱۰۰ درخواست پذیرش بیمار، رسیدگی می‌شود که تنها ۸۰ درصد آن پذیرش و مابقی بیماران در روزهای بعدی ساماندهی و پذیرش می‌شود، استفاده از حدود ۲۰۰ دوربین نصب شده در بیمارستان‌های استان جهت مرکز پایش مراقبت‌های درمانی و نظارت آنلاین بر حدود ۴۵ بیمارستان بیمارستان را مهم توصیف کرد و گفت: در سال گذشته ۲میلیون ۶۷۳هزار و ۷۳۱ بیمار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه از طریق این مرکز رسیدگی و نظارت شده تا مطلوب ترین خدمات به مراجعه کنندگان ارائه شود.
کد مطلب : ۲۲۱۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما