۰
plusresetminus

زنگ استکبارستیزی در بیش از 8 هزار واحد آموزشی فارس نواخته شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳
همزمان با روز دانش آموز و همگام با مدارس کشور، زنگ استکبارستیزی در بیش از ۸ هزار واحد آموزشی فارس نواخته شد.
زنگ استکبارستیزی در بیش از 8 هزار واحد آموزشی فارس نواخته شد
به گزارش حافظ خبر، مدیرکل آموزش و پرورش فارس دوشنبه ۱۳ آبان در آیین نواخته شدن زنگ روز دانش آموز در دبییرستان دخترانه شاهد علامه امینی ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز با اشاره به حوادث مهم تاریخی انقلاب اسلامی در روزی که به نام استکبارستیزی نامیده شده است، گفت: این روز  یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌ها و دلاوری‌های دانش آموزان در دهه‌های مختلف انقلاب اسلامی است که  همیشه باجان فشانی، تعهد خود را نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.
علی عسکر نجفی افزود: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید  با افتخار جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و با درک درست از وضعیت و شرایط زمانه  رسالت خود را با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به‌خوبی شناختند و به تعهدشان عمل کردند که از این تعداد ۲ هزار و  ۸۶۵ دانش‌آموز شهید متعلق به استان فارس است که همچون ستارگانی در آسمان شهادت می‌درخشند.
او ادامه داد: در شرایط کنونی کشور و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری ،دانش آموزان باید تحصیل و تهذیب و ورزش را ملاک عمل خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: امروز دولت عزم جدی دارد که سند تحول بنیادین را برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و رشد و بالندگی دانش آموزان عزیزمان به انجام رساند و بر همین راستا حرکت‌های خوبی در ساحت‌های ۶ گانه تربیت و زیر نظام‌های سند تحول بنیادین اتفاق افتاده است.
نجفی گفت: در حوزه تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی،  مسابقات قرآن، نماز و عترت در سطح وسیعی از دانش آموزان در استان اجرا می‌شود که بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاه در این مسابقات شرکت کردند و در مرحله استانی و کشوری نیز موفق به کسب رتبه‌ها و مقام‌های خوبی شده‌اند.
وی عنوان کرد: برای ترویج پژوهش در بین دانش آموزان، هم‌اکنون ۵۳ پژوهش سرای دانش‌آموزی در استان فارس فعال است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: به‌منظور تربیت زیستی و بدنی و ایجاد نشاط و پویایی در بین دانش آموزان نیز ده‌ها زمین چمن مصنوعی و چندین استخر دانش‌آموزی  در استان فارس افتتاح‌شده که امسال نیز ۶۶ سهمیه برای ساخت زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان داریم که به بهره‌برداری می‌رسد.
نجفی به همچنین  با اشاره به دیگر موفقیت‌های دانش آموزان فارس در حوزه‌های مختلف، گفت: دانش آموزان فارس امسال با ۱۰ رتبه تک‌رقمی در کنکور سراسری افتخارآفرینی کردند و توانستند مدال نقره جهانی المپیاد فیزیک را در کشور مجارستان از آن خود کنند و همچنین در جشنواره‌های نوجوان و جوان  خوارزمی حائز رتبه‌های برتر کشور شوند.
او افزود: در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی نیز زمینه خوبی برای حضور دانش آموزان درصحنه مشارکت اجتماعی پدیدار شده است که از آن جمله برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در فارس است که نزدیک  به ۴۰ هزار نفر آن‌ها در ۶ هزار شورای دانش‌آموزی استان  عضو هستند و تعدادی از این‌ها نیز عضو مجلس دانش‌آموزی در کشور هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بیش از ۱۴ میلیون دانش آموزان با حضور پرشور در راهپیمایی‌های مختلف، ضمن تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام شهیدان و مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند، در هرجایی که لازم باشد در دفاع از انقلاب اسلامی کوتاهی نخواهند کرد و همیشه در صحنه خواهند بود.
نجفی گفت: در راستای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و به‌منظور آگاهی بخشی به آن‌ها، امروز ۹۰۰  هزار دانش‌آموز فارس در ۸ هزار مدرسه استان در راهپیمایی  روز دانش‌آموز و استکبارستیزی شرکت می‌کنند.
ایسنا
کد مطلب : ۲۲۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما