دانش آموزان ادامه دهنده ایده انقلاب اسلامی هستند

13 آبان 1398 ساعت 15:44

دکتر رحیمی به تفاوت ملت ایران و دیگر ملت‌ها اشاره کرد و گفت: ، مردم ما بر مبنای ولایت و رهنمود‌های رهبری راه اسلام را در پیش گرفته و دربرخی نقاط چارچوب دیگری را برگزیده‌ اند.


به گزارش حافظ خبر، عنایت الله رحیمی همزمان با ۱۳ آبانماه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد علامه‌امینی یاد امام راحل ، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و نیز شهدای دانش‌آموز را گرامی داشت و ضمن تبریک سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی را نمادی برای استقرار نظام اسلامی در همه ارکان و اقشار جامعه دانست.
وی به رخداد های تاریخی دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه خود را برای تغییر بنیادین در کشور همان کسانی اعلام کرد که در بدو تولد بودند و آنان را مستقرکننده حکومت اسلامی در جامعه دانست.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه امام خمینی (ره) با پشتوانه این قشر مبارزات خود را ادامه داد و در مقابل تبعیض‌هایی که نظام استکبار بر ملت ما تحمیل کرده بود، ایستاد ، عنوان کرد: مقاومت در برابر آنچه بر اثر حضور حاکمان خود فروخته و خودباخته، تحت عنوان کاپیتالاسیون تصویب شده بود سبب تبعید امام شد که او همه این مصائب را در راه آرمان‌های دینی و انقلابی به جان خرید.
دکتر رحیمی با بیان اینکه نظام جمهوی اسلامی با کمک جوانان استقرار یافت اظهار کرد : آنگاه که دانشجویان لانه جاسوسی را اشغال کردند، امام خمینی (ره) این حرکت را ستود تا جایی که آن را به انقلاب دوم تعبیر کرد.
وی دلیل جنگ هشت ساله تحمیلی را پافشاری و اعتقاد مردم بر آرمان ها و ارزش های دینی قلمداد کرد و افزود: درگیرشدن در جنگی تمام عیار با حضور تمام ایادی استکبار نتیجه این تفکر بود و درنهایت در آن برهه حساس نیز جوانان دوباره از کیان این کشور و مردم و ملت دفاع کردند و افتخارات بزرگی آفریدند.
رحیمی با اشاره به شهادت بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: این نشان از خودباوری و خوداتکایی بود که در این ملت با رهنمود‌های رهبر انقلاب شکل گرفته بود و امروز هم با رهنمود‌های رهبر انقلاب ادامه دارد و یقین داریم با اتکا برخود و توجه به هشتاد میلیون جمعیت معتقد و پرتلاش نیازی به خارج از مرزها به شکلی که ما را وابسته کند، نخواهیم داشت.
استاندار فارس افزود: تکیه ما بر توان و توانایی‌های داخلی و نیرو‌های جوان نخبه‌مان خواهد بود و به همین پشتوانه می‌توانیم در دنیا به عنوان قدرتی جهانی مطرح باشیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان ادامه‌دهنده ایده‌ جمهوری اسلامی هستند اظهار کرد: دفاع مقتدرانه از منافع ملت و کشور نیازمند این است که گذشته را بیش از پیش مطالعه کنیم، توانایی‌ها و ضعف‌ها، پیروزی ها و شکست‌ها، شادی‌ها و غم‌ها را بشناسیم و از آن‌ها درس بگیریم.
وی رقم‌زدن آینده‌ای بهتر برای کشور و نظام جمهوری اسلامی را بر دوش جوانان دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با تکیه بر علم و دانش، خودباوری، دین‌باوری، ولایت‌پذیری، قانون‌مداری، آموختن گفت‌و‌گو، مفاهمه و مدارا می‌توانند جامعه‌ای بهتر در آینده بسازند.
وی با بیان اینکه کشور ما مقاطع تاریخی مختلفی را طی کرده، خاطرنشان کرد: امروز با حضور جوانان نخبه و اندیشمند و فکور گذشته را می‌شناسیم، حال را می‌سازیم و آینده‌ را بهتر از اکنون رقم میزنیم.
وی با بیان اینکه استکبار تمایل ندارد کشور ما شکوفا شود و به استقلال واقعی برسد، تاکید کرد: از این رو همواره کوشیده ایم در مسیر استکبار ستیزی گام برداریم و امروز به عنوان کشوری آزاد، درباره سرنوشت خود تصمیم می‌گیریم و در آینده هم اثرگذاری ما در دنیا بیش آنچه خواهد بود که امروز هست.
استانداری فارس ادامه داد: امروز می‌بینیم که در میان کشور‌های همسایه در خاورمیانه و حتی در کشور‌هایی که به دنبال آزادی‌خواهی هستند، جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو مطرح می‌شود و ملت‌های دیگر در این چارچوب از مبارزات مردم ایران و تلاش مردم الگو می‌گیرند.
دکتر رحیمی به تفاوت ملت ایران و دیگر ملت‌ها اشاره کرد و گفت: ، مردم ما بر مبنای ولایت و رهنمود‌های رهبری راه اسلام را در پیش گرفته و دربرخی نقاط چارچوب دیگری را برگزیده‌ اند.
وی ادامه داد: با پیروی از این روش علاوه بر اینکه می‌توانیم امروز و دنیایمان را داشته باشیم و زندگی سعادتمندانه‌ای را رقم بزنیم، در پی تکامل انسانی خود هستیم و همچنین با الهام از آموزه‌های دینی و اسلامی می‌توانیم آخرت خوبی را هم برای خود و مردممان رقم بزنیم.


کد مطلب: 22193

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22193/دانش-آموزان-ادامه-دهنده-ایده-انقلاب-اسلامی-هستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir