۰
plusresetminus

هم افزایی کلید رهایی از عقب افتادگی استان فارس/ پتانسیل بالای سخت افزاری و نرم افزاری پژوهشکده معلم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۷
رئیس سازمان بسیج علمی فارس و مدیر پژوهشکده معلم شیراز در دیدار خود به بحث و تبادل نظر درخصوص مجموعه های مربوطه پرداختند.
به گزارش حافظ خبر، نشستی با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، مدیر مراکز رشد و پایگاه های علمی و سردبیر خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس با مدیر پژوهشکده معلم شیراز در محل این پژوهشکده برگزار شد.
 
حمایت از نخبگان وظیفه سازمان بسیج علمی

 
احمد رضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این جلسه با اشاره به توانمندی های سازمان تحت هدایت خود گفت : سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در زیر مجموعه های خود 38 پایگاه علمی، 5 مرکز رشد، 12 قشر دانشورز، مرکز هدایت و حمایت و خانه نخبگان بسیج دارد که در جنبه های مختلف در حوزه علمی و پژوهشی در حال فعالیت می باشند.
وی با اشاره به حمایت از نخبگان و ایده پردازان در این سازمان، عنوان کرد: از مخترعین و ایده پردازان با توجه به ایده، ضرورت و اعلام نیازی که می آورند، حمایت های مادی و معنوی صورت می گیرد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس همچنین در خصوص خانه نخبگان بسیج علمی اظهار داشت: خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس متشکل از 5 کارگروه کشاورزی، عمران، صنعت، سلامت و گردشگری می باشد که با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در رشته های مرتبط به تجزیه، تحلیل و ارائه راهکار در آن خصوص می پردازند.
 
پژوهشکده معلم، مجموعه ای بزرگ، با ظرفیتی عظیم

 
در ادامه آقای نعمتی، مدیر پژوهشکده معلم شیراز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و با تاکید بر اهمیت هم افزایی در استان فارس عنوان کرد: امیدوارم در استان با توجه به دیدگاه های مختلف هم افزایی داشته باشیم و از از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده نماییم.
وی با بیان اینکه استان فارس از موازی کاری سال هاست که رنج می برد، بیان داشت: متاسفانه در استان فارس موازی کاری های زیادی صورت گرفته که علیرغم نیت خیری که بسیاری از آن ها داشته اند اما اتفاقی جز خراب کردن کار یکدیگر و عقب ماندن استان نیفتاده است.
به اعتقاد نعمتی پژوهشکده معلم مجموعه ای برای رشد و پرورش دانش آموزان می باشد که بیشتر این سهم نیز متعلق به دانش آموزان بی بضاعت می باشد.
وی با بیان اینکه کارگروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در همین مجموعه پژوهشکده معلم مستقر می باشد و ریاست آن نیز بر عهده خودش می باشد، اضافه کرد: مجموعه پژوهشکده معلم از 5 قسمت تشکیل شده است، علوم و فنون، کتابخانه، کارگاه ها، پژوهشسرای سلول های بنیادی، مهارت آموزی و گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس.
مدیر پژوهشکده معلم شیراز افزود: یک محوطه باز نمایشگاهی در اختیار داریم، همچنین نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان در تمامی دروس آموزش و پرورش همچون زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، زمین شناسی، نجوم، تاریخ، جغرافیا که تعداد آن ها بالغ بر 2500 وسیله می باشد.
وی با بیان اینکه باید نگاه معلم را نسبت به دانش آموزان عوض کرد، گفت: دیگر در دنیا امروزی و در بازار کار کنونی تنها دروس شفاهی و سرکلاس صرف پاسخگو نیست و دانش آموز می بایست دروس را به صورت عملی و در کارگاه های مرتبط به خوبی و به صورت کاربردی بیاموزد.
این فرهنگی در ادامه به کتابخانه مجموعه پژوهشکده معلم شیراز پرداخت و اذعان داشت: در کتابخانه ما بیش از 55 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف، 14 هزار طرح و پایان نامه و آرشیوی از نشریات وجود دارد.وی همچنین در خصوص ساختمان سلول های بنیادی مطرح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه چند میلیارد وسیله و پروژه در این مرکز گذاشته شده اما هنوز از آن ها استفاده ای به عمل نیامده که اگر این مجموعه راه اندازی شود، نه تنها استان فارس بلکه کل منطقه جنوب کشور می توانند از این ساختمان و امکانات آن بهره ببرند.
وی همچنین از وجود آثار تاریخی و تاریخچه آموزش و پرورش استان فارس که شامل بیش از 375 اثر می شود، در مجموعه پژوهشکده معلم خبر داد.
نعمتی با مطرح کردن " اقدام پژوهشی " توضیح داد: بزرگترین کار ما در پژوهشکده معلم را شاید بتوان اقدام پژوهشی دانست و این اقدام پژوهی بدین معناست که قبل از انجام هر کاری برنامه ریزی و تفکر کامل در مورد آن داشته باشیم بعد وارد فاز اجرایی، اقدام و عمل شویم.
 
همکاری خبرگزاری علم و فناوری برای پوشش اخبار مرتبط
محمد صادقی، سردبیر خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس نیز در این نشست از آمادگی این خبرگزاری در استان برای پوشش اخبار و اتفاقات و دستاوردهای پژوهشکده معلم گفت.
 

 
پس از این جلسه،  رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، مدیر مراکز رشد و پایگاه های علمی و سردبیر خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس با همراهی مدیر پژوهشکده معلم شیراز و کارشناس های آن جا از پژوهشکده معلم شیراز بازدید به عمل آوردند.
 
کد مطلب : ۲۲۲۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما