۰
plusresetminus

آغاز فعالیت شبکه نظارت روستایی در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
شبکه نظارت روستایی در استان فارس با حضور مدیرکل امور زیربنایی نهاد ریاست جمهوری و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، آغاز به کار کرد.
آغاز فعالیت شبکه نظارت روستایی در فارس
به گزارش حافظ خبر، گردآوری معیارها و استانداردهای نظام فنی اجرایی کشور، سنجش عملکرد دستگاه های اجرایی، تعیین میزان تحقق تعهدات طرح های اجرایی و پیشنهاد اقدامات اصلاحی برای رفع موانع اجرای طرح ها، مراحل فرآیند در این شبکه نظارتی است که گزارش های آن هر سه ماه یکبار جمع بندی شده و در اختیار معاون اول رئیس جمهوری قرار داده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه هم اندیشی اعضای شبکه نظارت روستایی استان فارس، یکی از بحث های اساسی را تامین منابع مالی در پروژه های عمرانی دانست و موضوع کنترل کیفیت طرح‌ها و پروژه‌ها را از مهمترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان ذکر و اضافه کرد: صرف اعتبارات در طرح‌های روستایی مستلزم هماهنگی بین دستگاه‌ها برای هم افزایی بیشتر و ایجاد بهره وری بالاتر است.
محمودرضا رضایی‌کوچی با بیان آنکه سهم اعتبارات در حوزه روستایی از منابع دهیاری و خیرین قابل توجه بوده است، گفت: شبکه نظارت روستایی ظرفیت خوبی است تا ضمن اطلاع از روند پیشرفت طرح‌های روستایی برای رفع مشکلات فراروی این طرح‌ها گره‌گشایی شود.
معاون استانداری فارس تعداد طرح‌های عمرانی نیمه تمام این استان را 3 هزار و 270 فقره اعلام و اضافه کرد: نیمی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارد و منابع تامین اعتبارشان ملی و استانی است.
مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز با تشریح روند شکل گیری شبکه نظارت روستایی کشور و بیان اهداف و ضرورت‌های آن، گفت: شبکه نظارت روستایی کشور از سال ۹۶ فعال و به تدریج در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.
علی‌رضا نخعی ادامه داد: با راه‌اندازی این شبکه نظارتی بحث نظارت بر پروژه‌ها در سطح ملی به وضعیت پایدار رسیده است و در تلاشیم نظارت‌ها را به‌صورت استانی نیز انجام دهیم.
وی ادامه داد: ثبت نتایج نظارت‌های این شبکه در سامانه می‌تواند کمک بزرگی به سیاست‌گذاری در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم کند.
نخعی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله این طرح از برنامه ریزی برای پوشش نظارتی حدود ۲۰ هزار پروژه روستایی در سطح کشور خبرداد.
مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر با احساس خلاء ناشی از فقدان نظارت منسجم علی‌رغم برخی نظارت‌های مقطعی در پروژه‌های روستایی مواجه هستیم، عنوان کرد: برخی از دستگاه‌ها مانند سازمان برنامه و بودجه تنها بر پروژه‌هایی نظارت می‌کنند که اعتبار آن‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین شده باشد؛ همچنین وحدت رویه لازم بر نظارت در سطوح مختلف وجود ندارد.
نخعی اضافه کرد: شبکه نظارت عالیه استان‌ها بر پروژه‌های روستایی موجب می‌شود بتوانیم تا سال آتی بر 20 هزار پروژه از 70 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور نظارت کنیم و براساس آن تحلیل ارائه دهیم.
سید کمال پاک فطرت مدیر کل امور روستایی استانداری فارس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی شبکه نظارت روستایی استان ارائه داد و ابراز امیدواری کرد که این عملکرد با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی فارس بهبود یابد.
کد مطلب : ۲۲۲۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما