۰
plusresetminus
دو کلام حرف حساب با اعضای محترم شورای تامین استان فارس؛

لطفا کلاهتان را کمی بالاتر بگذارید!

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰
چرا این همه خرابی و خسارت به بار آمده است؟ آیا شورای تامین استان و استاندار فارس به عنوان رئیس محترم این شورا به وظیفه خود به درستی و در زمان مناسب عمل کرده اند؟
آشوب های شیراز
آشوب های شیراز
💠 طی چند هفته اخیر شاهد روزهای پرتنشی در سطح کشور بودیم. اما شیراز در این روزهای فتنه گونه اگر نگوییم بغرنج‌ترین وضعیت را در بین کلانشهرها داشت، اما قطعا یکی از بحرانی‌ترین کلانشهرهای کشور در این چند روز فتنه بود.
💠 #شرایط_حساس_کنونی که گویا هیچگاه قصد عبور از آن را نداریم! مانع از آن می‌شود که بتوانیم به لایه‌های پنهان و عمیق مساله بپردازیم اما پرواضح است هیچ فتنه‌ای تا بستر اجتماعی نداشته باشد، به کف خیابان راه پیدا نمی کند. بستر اجتماعی که بر پایه تنگناهای معیشتی و فشارهای اقتصادی بر گُرده مردم شکل گرفت و امکان عرض اندام را برای اشرار فراهم کرد...
💠 در این میان، پرسش اساسی در شهر شیراز این است که چرا این همه خرابی و خسارت به بار آمده است؟ آیا شورای تامین استان و استاندار فارس به عنوان رئیس محترم این شورا به وظیفه خود به درستی و در زمان مناسب عمل کرده اند؟
💠 این روزها برخی اعضای محترم شورای تامین چنان از عملکرد این شورا تعریف و تمجید می‌کنند که گویی آن شهر شیرازی که در طول ۴۸ ساعت بیش از ده پمپ بنزین و بیش از پنجاه بانک در آن تخریب شده و چند صد میلیارد تومان خسارت دیده و بالاتر از اینها، چند نفر کشته و مجروح شده‌اند یک شهر دیگر و در یک جغرافیای متفاوت ست!!
💠 شکی در اینکه شورای تامین دغدغه برقراری امنیت در شهر شیراز را داشته نیست اما شکی هم در این نیست که شورای تامین با یک غافلگیری بزرگ مواجه شده است.
💠 در این شکی نیست که اعضای شورای تامین در آن ۴۸ ساعت اوج فتنه، شاید در حد چند دقیقه و یا چند ساعت بیشتر نخوابیده‌اند اما در این هم شکی نیست که اشتباهات مدیریتی در کنترل بحران به شکل غیرقابل قبولی در شیراز رخ داده است.
💠 از بلوک‌بندی پر ابهام شیراز میان نهادهای امنیتی تا عدم توجیه صحیح نیروهای کنترل آشوب و بعضا انفعال و حتی عدم حضور در برخی صحنه‌ها، همگی نشان از ضعف در راس مدیریت شورای تامین می‌دهد؛ به راستی آیا آقای دکتر رحیمی استاندار محترم فارس به عنوان فردی که فاقد سوابق مدیریتی در حوزه‌های امنیتی و کنترل بحران است باید در چنین فتنه پیچیده‌ای، در راس شورای تامین یک استان پرچالش باشد؟
💠 به نظر می‌رسد بیش از نقص مدیریتی استاندار محترم در شورای تامین، با نقص قانونی مواجه هستیم که چنین فردی را در این جایگاه نشانده است.

💥 پادشاه لُخت است باور کنید!

💠 بازگردیم به پرسش ابتدایی؛ آیا شورای تامین فارس به وظیفه خود به درستی در زمان و مکان مناسب عمل کرده است؟ نخستین کسی که فریاد زد پادشاه لخت است و از کاستی‌های شورای تامین سخن گفت و همه نقدها را به جان خرید آیت الله دژکام امام جمعه شیراز بود که ظهر دوشنبه ۲۷ آبان اعلام کرد اگر شورای تامین نمی‌تواند امنیت شهر را برقرار کند به همراه بسیجیان وارد معرکه خواهد شد.
💠 این اما پایان ماجرا نبود و آش آنقدر شور بود که حتی روزنامه‌های کشوری چون وطن امروز نیز به موضوع خاص شیراز ورود کرده و از شورای تامین استان و استاندار فارس انتقاد کردند. و دست آخر، احزاب و گروه‌های سیاسی که غالبا در این ایام در لاک محافظه کاری فرو می‌روند نیز به انتقاد از عملکرد شورای تامین پرداختند.

💥 عذرخواهی پیشکش! لطفا نقدها را بپذیریم!

💠 ما ایرانی‌ها عموما یک خصلت بد داریم و آن هم مقاومتمان در برابر نقد است. همین مساله آنقدر کار دستمان می‌دهد که در چنین شرایطی که همه فریاد می‌زنند پادشاه لخت است و همه چیز دارد نشان می‌دهد که یک ضعف اساسی در مدیریت شورای تامین وجود داشته، نمی‌خواهیم واقعیت را بپذیریم و تصور می‌کنیم باید به هر صورت ممکن، بگوییم که خیر! مدیریت ما مشکلی نداشته است!
💠 آقایان! بزرگترین فاجعه چند دهه اخیر شهر شیراز در زمان مسئولیت و مدیریت شما رخ داده است! حواستان هست؟ عذرخواهی پیشکش! لطفا بیاییم و نقدها را بپذیریم!
کد مطلب : ۲۲۲۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما