۰
plusresetminus
هشدار دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

ویروس آنفولانزا در حال گسترش است!

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۱
رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا را افزایش دهد.
ویروس آنفولانزا در حال گسترش است!
به گزارش حافظ خبر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ویروس آنفلوانزا به عنوان یک بیماری واگیردار، به سرعت افراد را مبتلا می‌کند و مهم‌ترین عامل شیوع آن رعایت نکردن بهداشت فردی و جمعی است.
دکتر همتی، با بیان این که بیشتر افراد جان باخته، سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای همانند دیابت و آسم بوده اند، اظهارداشت: کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای مثل تنفسی، قلبی-عروقی، کلیوی و دیابتی باید بیش از دیگران مواظب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.
علائم آنفلوانزا با دردهای شدید استخوانی، تب و لرز، ضعف عمومی و بی حالی همراه است و نوع شدید آن می تواند منجر به ذات الریه شود که در این صورت فرد باید بستری و تحت درمان قرار گیرد. نام ویروس آنفولانزای امسال اچ وان - ان وان است که این ویروس بیماری زایی بیشتری دارد و کشندگی آن نسبت به ویروس‌های پیشین بیشتر است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تنها داروی درمان این بیماری تامیفلو است که فقط در اختیار مراکز درمانی شهید فقیهی (سعدی)، نمازی، علی اصغر و دستغیب به عنوان مراکز ویژه قرار دارد.
دکتر همتی افزود: علاوه بر مصرف دارو، باید دوره بیماری گذرانده شود و خوردن مایعات، میوه، سبزی، آبمیوه‌های طبیعی، سوپ و آش و کار‌هایی که برای درمان سرماخوردگی از دیرباز رایج بوده است، در بهبود این بیماری اثر دارد.
او گفت: به مدارس و مهد‌های کودک اعلام شده که به دانش آموزان بیمار حداقل سه روز و به خردسالان یک هفته اجازه استراحت دهند، همچنین به شاغلان باید سه روز مرخصی استعلاجی داده شود.
کد مطلب : ۲۲۳۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما