۰
plusresetminus

منطقه آزاد صلاله عمان بهترین فرصت برای حضورکالاهای ایرانی در دنیاست

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۴
همایش فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد صلاله عمان با حضور مدیر توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد صلاله عمان و فعالان بخش خصوصی دراین اتاق برگزار شد.
منطقه آزاد صلاله عمان بهترین فرصت برای حضورکالاهای ایرانی در دنیاست
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی فارس در این جلسه گفت: کشور عمان همواره ارتباط خوب و نزدیکی با کشور ایران داشته که فعالان اقتصادی این کشور نیز تمایل فراوانی برای همکاری با فعالان اقتصادی ایران  به ویژه استان فارس دارند و این یک فرصت منحصربه فرد برای ماست.
وی افزود: تجار و بازرگانان می توانند مراودات تجاری با کشور عمان را در قالب صادرات کالا و خدمات و سرمایه گذاری های مشترک دنبال کنند که تلاش ما در اتاق بازرگانی فارس کمک به هموار کردن مسیر انجام تجارت بین المللی است.
فروغان اظهارداشت: تجار و بازرگانان ما نتوانسته اند آنچنان که شایسه است در بازار کشور عمان حضور پیدا کنند در حالی که بازار این کشور ویژگی های مثبت و مناسبی در تجارت بین الملل برای ما دارد.
وی اضافه کرد: در پی تفویض اختیار سازمان توسعه تجارت استان های فارس، بوشهر و هرمزگان به عنوان معین تجارت با کشور عمان انتخاب شدند که تلاش می کنیم پایگاه این مهم را در فارس ایجاد کنیم.
فروغان ادامه داد: کشور ایران ارتباط خیلی خوبی با کشور عمان دارد و بازار این کشور می تواند دروازه تجار ما برای ورود به کشورهای منطقه شرق، آفریقا و کشورهای حوزه عراق باشد.
وی عنوان داشت: برگزاری 18 اجلاس همکاری مشترک ایران و عمان و وجود اتاق بازرگانی مشترک بازرگانی بین دو کشور شرایط خوبی را برای افزایش تجارت بین دو کشور فراهم می کند.
** همایش بزرگ تجارت با اوراسیا در اتاق بازرگانی فارس
در این جلسه امید ماهرانی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: در برنامه ریزی های توسعه مراودات بین المللی اتاق بازرگانی فارس در دوره نهم بازارهای مشخحص شده برای تجارت با استان در حال رصد و بررسی هستند.
وی افزود: در این زمینه اقدامات کارشناسی بر روی بازار کشورهای سوریه، قطر، آفریقای جنوبی، عمان، هندوستان و اوراسیا در حال انجام است و همچنین در صدد برپایی هیاتی برای اعزام به برخی از این کشورها هستیم.
ماهرانی با اشاره به حضور سفیر آفریقای جنوبی در اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در این سفر سفیر آفریقای جنوبی دیدارهای خوبی از ظرفیت های اقتصادی فارس داشتند و این درحالی است که فعالان اقتصادی، تولید و صادرکنندگان ما نیز از  افزایش تجارت با این کشور استقبال کردند.
وی اظهارداشت: فراخوانی برای حضور شرکت ها و واحدهای تولیدی استان در آفریقای جنوبی اعلام کردیم که هم اینک در حال بررسی درخواست های رسیده به بخش بین الملل اتاق بازرگانی فارس برای حضور آنها در آفریقای جنوبی هستیم.
ماهرانی ادامه داد: به زودی همایش بزرگ تجارت با اوراسیا را با حضور مسئولان کشوری و استانی در اتاق بازرگانی فارس برگزار می کنیم و امید داریم تجار فارس بتوانند سهم خوبی در این بازار داشته باشند.
** تشریح فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد صلاله کشور عمان
در این جلسه احمد محمد قطن مدیر توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد صلاله کشور عمان نیز گفت: منطقه آزاد صلاله در جنوب کشور عمان در فضایی به مساحت دو میلیون متر مربع قرار دارد که یکی از بنادر قوی در دریای عمان و اقیانوس هند است.
وی با بیان اینکه دست یابی به بازار کشورهای یمن و آفریقا از برنامه های پیش بینی شده برای منطقه آزاد صلاله در سال پیش رو است افزود: در حال حاضر پنجره واحد خدمات در منطقه آزاد صلاله فعال است که در این مرکز مراحل ثبت شرکت و مجوز فعالیت برای سرمایه گذاران در سه ساعت انجام می شود که این یک کار ویژه در کشور عمان است.
قطن اظهارداشت: در منطقه آزاد صلاله امکاناتی از جمله ثبت شرکت با ملیت ایرانی به نام سرمایه گذار و بدون کفیل عمانی، 30 سال معافیت در صادرات و وداردات، عدم پرداخت عوارض گمرکی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات و واردات مواد اولیه به سرمایه گذار ارائه می شود.
وی اضافه کرد: قرارداد تجارت با آمریکا- کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس(GCC)، و کشورهای آفریقایی، امکان بهره مندی از خطر کشتی رانی برای صادرات کالا به سراسر جهان، اجاره زمین از 20 تا 99 سال و صدور گواهی صادرات کشور عمان برای کالاهایی که 30 درصد پایان پذیری آن در این کشور انجام شود، از دیگر شاخص های درنظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در کشور عمان است.
مدیر توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد صلاله کشور عمان ادامه داد: بر اساس قانون کار کشور عمان میزان اشتغال برای سرمایه گذاران در این کشور 20 درصد است و این بدان معناست که از هر 10 نفر دو نفر اهل عمان باید استخدام شوند.
قطن با بیان اینکه در این منطقه به سه روش می توان سرمایه گذاری کرد عنوان داشت: سرمایه گذاران در این مطنقه در کشور عمان می تواند از طریق های ایجاد شرکت تجارت آزاد، اجاره انبار و سوله و گرفتن زمین اجاره برای احداث کارخانه در این کشور سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: برخورداری از دفتر برای فعالیت شرکت در این منطقه الزامی است بنابراین دفاتر و مکان هایی با حداقل متراژ 12 متر مربع برای سرمایه گذاران در این منطقه احداث و آماده شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این بندر آزاد امکانات انبارداری برای سرمایه گذاران فراهم است به طوری که با توجه به فعالیت های مختلف کوچک و بزرگ در این منطقه، انبارها و سوله هایی از 3 هزار متر مربع تا 25 هزار متر مربع آحداث شده است که این امکانات به صورت اجاره ای می تواند در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
قطن با بیان اینکه منطقه آزاد صلاله عمان با 69 پروژه سرمایه گذاری، توانسته سرمایه گذاری و فرصت شغلی زیادی را ایجاد کند اظهارداشت: در حال حاضر فرصت های جذب سرمایه گذاری در این منطقه در بخش های تجارت و خدمات، لجستیک، بازرگانی، ساختمان، صنایع الکترونیک، نفت - گاز و شیمیایی، صنایع غذایی و خودرو و اتومبیل فراهم است.
وی اضافه کرد: مجوزی گرفته شده که شرکت های ایرانی که اقدام به شرکت در منطقه آزاد صلاله عمان کنند مجوز افتتاح حساب ریالی یورویی در کشور عمان به آنها داده شود که جای خرسندی است که اعلام کنیم نخستین قرارداد تجاری یک شرکت ایرانی در منطقه آزاد صلاله عمان منعقد شده است.
قطن ادامه داد: منطقه آزاد صلاله عمان بهترین فرصت برای حضورکالاهای ایرانی در دنیاست که تجار و بازرگانان ایرانی می توانند با حضور در این منطقه کالاهای خود را با نشان تجاری کشور عمان به کل دنیا صادر کنند.
در این جلسه مدیر توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد صلاله عمان و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس به سوال فعالان اقتصادی پیرامون تجارت و سرمایه گذاری در کشور عمان پاسخ دادند.
کد مطلب : ۲۲۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما