با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد کوتاه می‌شود

20 آذر 1398 ساعت 10:28

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: توجه به پیشگیری و جلوگیری از مصرف مواد مخدر با بررسی محیط‌های دانشگاهی و شناخت عوامل فردی، از اولویت ویژه‌ای در بحث سلامت جامعه برخوردار است.


به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی بابیان این مطلب در همایش منطقه‌ای کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های منطقه 7 کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجرایی دانشجویان در برنامه‌های اجتماعی می‌تواند هم‌افزایی و تعامل فعالان، برنامه‌ریزان و کارگزاران عرصه مبارزه با مواد مخدر را کامل‌تر کند.
وی افزود: توجه به پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از مصرف آن با بررسی محیط‌های دانشگاهی و شناخت عوامل فردی، از اولویت ویژه‌ای در بحث سلامت جامعه برخوردار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با تأکید بر جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین، گفت: امروزه دسترسی به فضای مجازی بسیار وسیع‌تر از دهه قبل بوده است و فعالیت‌ها به تهیه یک بروشور و یک اعلان خبر از سرویس‌های عمومی محدود نمی‌شود، باید به دنبال استفاده هم‌زمان از چند رسانه ازجمله رسانه‌های سنتی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات و رسانه‌های جدید مانند اینترنت جهت گسترش پیام به جامعه هدف باشیم که در این مسیر می‌بایست از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجرایی دانشجویان استفاده کرد.
محمدرضا ابراهیمی، با تأکید بر اینکه برخی از دانشجویان نیز علی‌رغم داشتن آگاهی صرفاٌ از روی کنجکاوی به سمت برخی مخدرها کشیده می‌شوند، عنوان کرد: باید تفریحات سالم برای دانشجویان فراهم شود که اوقات فراغت خود را به‌جای گذراندن در مکان‌هایی که منجر به استعمال سیگار و یا تفریحات نامناسب دیگر می‌شود، در این مکان‌ها بگذرانند. ضمن آنکه اطلاع‌رسانی جامع از عواقب سوءمصرف مواد، نه‌تنها در بین دانشجویان بلکه باید در تمام جامعه صورت بگیرد.
دبیر شورا اظهار داشت: با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد کوتاه می‌شود.
 وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع مواد مخدر در سطح دانشگاه‌ها و نشان دادن آثار مخرب و ویرانگر این مواد می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر داشته باشد.
گفتنی است این همایش به همت دانشگاه شیراز با حضور 70 نفر از دانشگاه‌های استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به مدت دو روز در شهر شیراز برگزار شد.
 


کد مطلب: 22345

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22345/ظرفیت-علمی-دانشگاه-ها-مسیر-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-پیشگیری-اعتیاد-کوتاه-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir