۰
plusresetminus

موردی از قرص برنج یا موادمخدر در کیک‌ها و مواد خوراکی مکشوفه مشاهده نشد

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای قرص و کپسول های مکشوفه در کیک‌ها و مواد خوراکی آزمایشگاه سازمان غذا و داروست و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم.
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته بندی برخی محصولات مثل کیک و ویفر منسوب به ۱۲ برند تولیدی گفت: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.
وی افزود: داروهای بررسی شده اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی بطور عام مورد هدف بوده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می دهد که این موارد تعمدا و بعد از تولید، در برخی بسته ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته، بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور بعنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.
جهانپور همچنین افزود: تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست لکن موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی داشته و دستگاههای مسوول برای روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده اند.
وی تاکید کرد: محصولات عرضه شده شرکتهای پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است ولی متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و محل های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع کننده های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت‌هایی پایینتر تهیه می کنند و این مسیر دقیقا مدخل کالاها و فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 
کد مطلب : ۲۲۳۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما