امام جمعه شیراز:

جنگ اقتصادی نیز همانند جنگ نظامی به شخصیت هایی نظیر صياد شيرازي نیاز دارد

22 آذر 1398 ساعت 14:44

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: معیشت و تسهیل زندگی مردم در شرایط کنونی اصلی‌ترین موضوع کشور است.


به گزارش حافظ خبر؛ امام جمعه شیراز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات جامعه تنها با شعار دادن، انتقاد کردن و کوبیدن افراد، امکان پذیر نمی‌شود بلکه لازم است به اشکال مختلف برای یافتن راهکارهای عملی رفع مشکلات، بحث و اقدام شود.
 آیت‌الله دژکام، با اشاره به اینکه برخی در ذهن خود لزوم برخورد تند را در برخی مسائل مد نظر دارند، تاکید کرد: ما بعضی اوقات به جای اینکه به دنبال راه حل و ارائه دادن راهکار برای رفع مشکلات باشیم، زیاد جیغ می‌کشیم؛ حال آنکه امروز وضع ما به جایی رسیده که همه باید به اندازه توان خود، فکر و تلاش کنیم و به‌دنبال راه حل باشیم.
امام جمعه شیراز با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته گفت: از آن زمان تاکنون حدود 12 سال می گذرد، اما کسانیکه باید کار عملی را انجام بدهند دیر اقدام می‌کنند.
خطیب جمعه شیراز، وظیفه دولت را برای اجرای اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات مردم، نقشی خطیر توصیف کرد و گفت: مسلما دولت به عنوان بالاترین مسوول اجرایی کشور، اولین رکن محسوب می‌شود و انتظار این بوده که دولت‌ها به این موضوع می‌پرداختند و خودشان هم باید پاسخگوی اقداماتشان باشند، اما گلایه‌های زیادی در مردم وجود دارد.
آیت‌الله دژکام، با یادآوری اینکه مردم، از نمایندگان مجلس هم گلایه دارند، گفت: مجلس باید به وظیفه نظارتی خود دقیق عمل کند؛ تا دولت هم وظیفه خود را درست اجرا كند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم مردم در سیاست گذاری های کلان جامعه پرداخت و گفت: وظیفه مردم این است که در انتخاب دقت کنند چرا که انتخاب خوب، به پیشبرد امور کمک می‌کند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه تا افق 1404 چندین انتخابات، پیش رو خواهیم داشت، گفت: اگر مردم از کسی که خودشان انتخاب کرده‌اند گلایه دارند، امروز باید به این حد برسند که انتخاب بهتری داشته باشند.
خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه مردم در دوران جنگ تحمیلی، با بهره گیری از شخصیت هایی نظیر عباس دوران و صیاد شیرازی توانستند استقلال کشور را حفظ کنند تاکید کرد: مردم در جنگ اقتصادي نیز فردي را براي مجلس انتخاب كنند كه بتواند همانند صياد شيرازي بدرخشد.
نماينده ولي فقيه در فارس به تغيير نظام بودجه ريزي نيز اشاره كرد و گفت: طبق فرمايشات رهبر انقلاب بايد نظام بودجه ريزي تغيير مي كرد اما اين انجام نشد و اين موجب فساد و دردسرهايي براي كشور مي شود.
او با بیان اینکه دردسرهای کشور از همین نقطه (نظام بودجه ریزی) آغاز می‌شود، گفت: بخشی هم مربوط به نظارت بر قیمت‌ها است که باید توسط سازمان‌های مسوول دنبال شود.
آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه دستگاه قضایی اقدامات خوبی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این بخش هم کارهای زمین مانده زیادی وجود دارد.
بیان ابعاد شخصیتی آيت الله حائري شیرازی بخش دیگری از بیانات امروز خطیب جمعه شیراز در آستانه سالگرد آن مرحوم بود. آیت‌الله دژکام گفت: اين عالم مجاهد هم در علم و هم در جهاد با طاغوت ميدان دار بود و سال ها زندان را پشت سر گذاشت تا مسير دين خواهي و خداخواهي ادامه یابد و مردم بدون ترس به دينداري خود ادامه دهند.
 


کد مطلب: 22355

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22355/جنگ-اقتصادی-نیز-همانند-نظامی-شخصیت-هایی-نظیر-صياد-شيرازي-نیاز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir