۰
plusresetminus
سامانه ای پر بارش در راه استان فارس

باران و برف فردا و پس فردا میهمان فارس است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۵
سامانه ای بارشی فردا و پس فردا بیشتر مناطق استان را بهره مند از نزول باران خواهد کرد. سامانه ای که پیش بینی شده بارش های خوبی را بدنبال داشته باشد.
باران و برف فردا و پس فردا میهمان فارس است
به گزارش حافظ خبر؛ کارشناس اداره کل هواشناسی فارس گفت: سامانه بارشی فردا به تدریج از جنوب غرب وارد استان می‌شود  و از عصر فردا بارندگی آغاز و فردا شب و سه شنبه شدید خواهد شد.
علیزاده افزود: در شمال استان از جمله آباده، ایزدخواست و اقلید بارش‌ها کمتر و در نقاط مرتفع این شهرها، بارش به صورت برف است.
شدت بارش های روزهای آینده ممکن است سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید و اختلال تردد در جاده ها شود
کارشناس اداره کل هواشناسی فارس گفت: همراه این سامانه بارشی، وزش باد شدید و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.
علیزاده افزود: چهارشنبه در بعضی از نقاط استان مه گرفتگی و در نقاط جنوب به شرق استان بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
با خروج سامانه بارشی، دمای هوا در استان کاهش می‌یابد.
تاکنون وضعیت بارندگی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد کمتر بوده اما با بارش های سامانه بارشی روزهای آینده امید می رود وضعیت بارندگی ها نسبت به پارسال بهتر شود.
متوسط بارندگی های استان در سال زراعی جاری تاکنون 86 میلیمتر بوده که بیشترین آن با 194 میلمیتر مربوط به فراشبند و کمترین آن با 15 میلیمتر مربوط به آباده بود. سهم شیرازی ها از بارش های سال زراعی جاری تاکنون 88 میلیمتر بوده است.
 
کد مطلب : ۲۲۳۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما