۰
plusresetminus

آخرین وضعیت بارندگی در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
شدت بارش های سامانه بارشی اخیر در برخی مناطق استان فارس سبب وقوع خسارت شد.
آخرین وضعیت بارندگی در فارس
به گزارش حافظ خبر؛ سامانه بارشی اخیر ، بارش هایی بی سابقه را نصیب همه مناطق استان فارس کرد ؛ برخی آبشارهای زیبای استان در این بارندگی جاری ، بسیاری از رودخانه های دایمی فارس پرآب و رودخانه های فصلی سیراب شدند.
به گزارش اداره کل هواشناسی فارس، تا ظهر امروز، شهرستان فیروزآباد با 130 میلمتر بارش، رکورد دار بارندگی های اخیر بود
در جنوب استان شدت بارش ها به قدری بود که موجب سرریز شدن طرح های تغذیه مصنوعی مصنوعی شد. از جمله در شهرستان خنج  طرح های تغذیه مصنوعی فیدویه ، سلیم، کورده و پیرغار محمله ، سد سیمانی کورده و  سد تنگور بیغرد سرریز و آب وارد دشت‌های شهرستان شد
بارش‌های سیل آسا در شهرستان لامرد نیز موجب آبگرفتگی و محاصره ۱۰ روستا در خطر سیلاب شد. بارش باران همچنین موجب آبگرفتگی بیشتر مناطق شهر لامرد شد. آب در برخی محلات وارد منازل مسکونی و واحد‌های تجاری و موجب بروز خسارت شده است .
در بافت قدیم شهر گراش نیز بارش باران موجب آب گرفتگی برخی منازل مسکونی نیز شد.
سامانه بارشی اخیر در شرق استان نیز پرقدرت بود. راه‌های ارتباطی دو دهستان در قیروکارزین قطع و راه روستای کهنویه به فسا بر اثر طغیان رودخانه فصلی این روستا مسدود و تعدادی از محله های شهر داراب نیز دچار آبگرفتگی شد.
برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده ستاد بحران استانداری فارس با حضور مسولان مربوطه تشکیل و تصمیم گیری شد.
بارش های سامانه بارشی اخیر سبب تعطیلی مدارس شیفت صبح و عصر بسیاری از مناطق استان از جمله شهر شیراز شد. بارندگی ها در شیراز خوشبختانه خسارتی به دنبال نداشت و شیرازی ها با 60 میلیمتر، بارندگی خوبی را تجربه کردند.
بارش ها در برخی مناطق استان نیز از جمله شهر های بهمن و سده به صورت برف بود. تا ساعت  12:30 دقیقه امروز به طور متوسط 140 میلیمتر باران در استان فارس بارید
کد مطلب : ۲۲۳۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما