۰
plusresetminus
رییس کمیسیون هوشمند‌سازی شورای شهر شیراز:

هوشمندسازی شهرها؛ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
رییس کمیسیون هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: برای رسیدن به شهر هوشمند، حوزه‌هایی مانند امنیت هوشمند، اقتصاد هوشمند، انرژی و سودمندی هوشمند، حمل و نقل و جابه‌جایی هوشمند، از دیدگاه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بررسی و هماهنگ می‌شوند.
هوشمندسازی شهرها؛ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از شیراز؛ لیلا دودمان با بیان این‌که رشد روز افزون شهرنشینی، پیامد‌های گوناگونی در زندگی روزمره شهروندان دارد، گفت: توجه به هوشمندسازی شهرها، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران است که این موضوع در عصری که آن را عصر تکنولوژی نام نهاده‌اند، امری ضروری و غیرقابل انکار است.
دودمان با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات گفت: این جلسه با هدف بررسی اهمیت و ضرورت ایجاد دیتا سنتر شهرداری (مرکز نگهداری اطلاعات) و با حضور مدیرعامل سازمان پدافند غیر عامل استان و مدیران و کارشناسان مرتبط در شهرداری شیراز برگزار شد.
او افزود: با توجه به ضرورت وجود دیتا سنتر شهرداری شیراز، سازمان فاوا مکلف شد تا نسبت به ایجاد ساز و کار مناسب جهت اجرای دیتا سنتر شهر شیراز اقدام کرده و برای این امر در بودجه پیش‌بینی‎های لازم انجام شود.
رییس کمیسیون هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نماینده پدافند غیرعامل، تعریف جامعی از ادبیات، اهداف، استانداردها، مأموریت‌ها و تأثیرگذاری سازمان‌های مربوطه استانی و ملی در زمینه پدافند غیر عامل در شورا ارائه کند.
این عضو شورا با بیان اینکه شهرداری شیراز از طریق سازمان فاوا مکلف است که میزان هم‌پوشانی طرح جامع پدافند غیرعامل را با اهداف و استاندارد‌های شهر هوشمند بررسی کند، گفت: نتایج این بررسی می‌بایست در قالب یک طرح مشاوره به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا ارائه شود.
دودمان بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که شهرداری شیراز، از طریق سازمان فاوا نقشه راه شهر هوشمند را هماهنگ با نقشه راه سازمان پدافند غیرعامل، با آینده‌نگری بررسی کرده و به کمیسیون هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات ارائه کند.
او تأکید کرد: کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، ضمن بررسی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای حوزه پدافند غیر عامل استانداری، انطباق طرح‌ها با حوزه هوشمندسازی شهر شیراز و هم‌پوشانی طرح‌ها و پروژه‌ها را انجام خواهد داد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۴۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما