۰
plusresetminus

کارگاه آموزشی تغذیه در گلخانه های هیدروپونیک در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۹
کارگاه آموزشی تغذیه در گلخانه های هیدروپونیک سه شنبه با حضور تولیدکنندگان و بهره برداران از استان های فارس و اصفهان در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
کارگاه آموزشی تغذیه در گلخانه های هیدروپونیک در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد
به گزارش حافظ خبر و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این کارگاه آموزشی گفت: در چند سال اخیر محدوده سلامت در کشور دستخوش تغییرات قرار گرفته به طوری که امروز رویکرد درمان محوری جایگزین سلامت محوری شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تولید کمی مد نظر است افزود: در بخش گلخانه ها نیز اهمیت به سلامت موضوع قابل تعمقی استا که نیاز است در تغذیه گلخانه ها به بعد سلامت بیش از گذشته توجه شود و این مسئولیت ما در مقابل آیندگانمان است.
حمیدیان اظهارداشت: تولید در بخش های مختلف علمی، کشاورزی، صنعتی و غیره سطحی با عنوان سطح تولید در مقیاس اقتصادی دارد که اگر این سطح رعایت نشود پروژه موفق نخواهد بود و با بررسی روند گذشته در کشور می بینیم که بسیاری از طرح ها در کشور به دلیل عدم در نظر گرفتن این مهم، مسیر اشتباه انتخاب کرده و در اجرا به نتیجه مطلوب و مورد نظر نرسیدند.
وی اضافه کرد: این درحالی است که این شاخص سطح تولید در مقیاس اقتصادی در طرح گلخانه ها نیز رعایت نمی شود که اگر مسیر هدایت فعالان این بخش تصحیح نشود در آینده شاهد بدهکاران بانکی فراوان در این بخش خواهیم بود.
حمیدیان ادامه داد: با توجه به موضوع مهم محدودیت آب و انرژی در کشور، معتقدیم ریل گذاری توسعه گلخانه ها در کشور باید هر چه سریع تر انجام شود تا بخش تولید گلخانه ای بتواند سهم خوبی در اقتصاد ملی داشته باشد.
در حاشیه این کارگاه آموزشی، کارگروه ملی هیدروپونیک با دستور کار برگزاری سومین کنگره هیدروپونیک با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی، اساتید دانشگاه، معاونت تولیدات گیاهی و مدیر باغبانی چهاد کشاورزی فارس و بخش اجرا و محققین برگزار شد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۴۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما