۰
plusresetminus

حواستان هست کجای تاریخ ایستاده ایم؟

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵
فرو ریختن تابوی مقابله مستقیم و رو در رو با آمریکا، همان چیزی است که در نخستین سال گام دوم انقلاب به آن رسیده ایم و این برگ از تاریخ، به برکت خون حاج قاسم ورق خورده است.
پایگاه عین الاسد
پایگاه عین الاسد
طی سال‌های اخیر و بلکه دهه‌های گذشته، باورپذیری قدرت نرم و نفوذ راهبردی ایران، برای افکار عمومی کمی سخت می‌نمود. زمانی که ادعا می‌شد معادلات سیاسی فراملی از لبنان تا سوریه و عراق و یمن و ... مبتنی بر اهداف و اولویت‌های محور مقاومت شکل می‌گیرد و ایران در این میان بازیگر بلامنازع منطقه‌ای است، بخش قابل توجهی از ناظران داخلی و خارجی با دیده تردید به این ادعا می نگریستند.
اینک که خون پاک حاج قاسم عزیز ملت ما بر زمین ریخته است، می‌توان رویش‌ها و جوانه‌هایی را از جوشش خون مطهر او به نظاره نشست که پیش از این بسیاری از تحلیل‌گران حتی باورمند به آرمان های انقلاب اسلامی کمتر بدان توجه داشتند.
برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، نه تنها کشوری رخ نمایانده که آمریکا را تهدید به مقابله نظامی می‌کند، بلکه به تهدید خود عمل هم می‌نماید و کار تا آنجا بالا می‌گیرد که رئیس جمهور آمریکا پیغام می‌دهد که دیگر بس است! اگر ما زدیم شما هم زدید! لطفا بیایید صلح کنیم!
شلیک سی و چند موشک میان‌برد سپاه، فراتر از تلفات انسانی و خسارت‌های مالی به نیروهای آمریکایی، در واقع به چالش کشیدن حیثیت و برتری نظامی آمریکا در جهان است که پیش‌تر، قدرت‌هایی چون روسیه و چین نیز از آن حساب می‌بردند.
فرو ریختن هیمنه و شکست تابوی مقابله مستقیم و رودررو با آمریکا در نزد افکار عمومی داخلی و خارجی، آن چیزی است که در نخستین سال گام دوم انقلاب به آن دست یافتیم و این برگ از تاریخ، تنها به برکت خون حاج قاسم ورق خورده است. شاید خود ما امروز ندانیم چه کار بزرگی انجام داده‌ایم و دقیقا کجای تاریخ ایستاده‌ایم اما ناظران هوشمند عرصه بین‌المللی به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند که آمریکا پس از این تاریخ، دیگر آن ابرقدرتی نیست که بتواند صرفاً با جابه‌جایی ناوهایش در اقیانوس‌ها، تغییر روسای جمهور در کشورهای مختلف را مدیریت کند. فروریختن هژمونی و سلطه ابرقدرتی که قریب هفت دهه، خود را ابرقدرت بلامنازع جهان می‌دانست پیش چشم ملت‌ها و دولت‌ها، قطعاً به همان میزان که آمریکا را از اریکه قدرت به زیر می‌کشد موجب ارتقای جایگاه و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش چشم جهانیان می‌شود.
رهبر معظم انقلاب متناسب با اشرافی که به جمیع جوانب معادلات بین المللی دارند، در دیدار خود با مردم قم فرمودند« امروز در مقابل آنچه او سرمنشأ آن شد و برای کشور بلکه برای منطقه به وجود آورد، من تعظیم می‌کنم». اما حقیقت ماجرا این است که شاید زمان بیشتری نیاز باشد که امت اسلامی درک درستی از دستاوردهای حاج قاسم و خون پاک و مطهرش پیدا کند و متوجه آن شود که کار او، چه ابعاد و پیامدهایی در بی داشته است.
کد مطلب : ۲۲۴۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما