۰
plusresetminus
به بهانه سفر جمعی از اعضای شورای شهر شیراز به مالزی؛

چرا به این خبر مهم توجه نمی شود؟!

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
سخن از چپ و راست نیست؛ مادامی که دغدغه‌ای در میان مسئولان نسبت به بیت‌المال و حقوق اساسی مردم وجود نداشته باشد اصلاح‌طلب و اصولگرا بی‌معنی است.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
خبر مسافرت برخی اعضای محترم شورای شهر شیراز به مالزی با پول بیت المال و مالیات شهروندان، خبری است کوتاه و در عین حال مهم اما در میان اخبار این روزها دیده نمی‌شود!
آری! طی ماه‌های گذشته، برخی اعضای محترم شورای شهر در شرایطی که مردم در شرایط دشواری به لحاظ اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند و اولویت همه به ویژه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی باید صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد، طی یک سفر کاری به کشور مالزی رفته‌اند و گویا برخی دیگر از بزرگواران شورا هم در نوبت هستند!
کمترین حق هر شهروند شیرازیست که بداند کدامیک از اعضای شورا با پول مالیات آن‌ها به سفرهای خارجی رفته‌اند و اساساً علت این سفرها چه بوده و دستاوردش برای شیراز و شهروندان شیرازی -با توجه به تمام هزینه‌های ارزی و ریالی- چه بوده است؟
سخن از چپ و راست نیست؛ مادامی که دغدغه‌ای در میان مسئولان نسبت به بیت‌المال و حقوق اساسی مردم وجود نداشته باشد، تا وقتی از خود نپرسند چرا باید مهمان بیت‌المال باشند و به اسم ماموریت کاری، به یک کشور خارجی سفر کنند و به غیر از هزینه‌های اقامت، حق ماموریت بگیرند و در بازگشت نیز به هیچ فرد و نهادی پاسخگو نباشند که دستاورد سفر چه بوده است، اصلاح‌طلب و اصولگرا بی‌معنی است.
اگر سفر به خارج از کشور ضرورت داشته، ضرورت آن را شفاف بیان کنند تا همه اطلاع پیدا کنند. اما اگر این دغدغه‌ها و حساسیت‌ها نسبت به بیت‌المال وجود ندارد، تکیه بر کرسی‌های مسئولیت، اگر نگوییم خیانت به مردم است، قطعاً غفلتی است که نتایج خیانت‌باری در پی خواهد داشت.
در این میان، اگر از نقش آگاهی‌بخش و مطالبه‌گری رسانه‌ها و غفلت‌های آن‌ها نسبت به این قبیل مسائل که کم هم نیستند، بگذریم، از نقش نظارتی نمایندگان مجلس و دیگر نهادهای مربوطه نمی‌توان گذشت.
شاید در ابتدا دشوار باشد که یک نماینده مجلس و یا فلان سازمان و یا نهاد نظارتی، بخواهد علنی از شهردار و یا فلان عضو شورای شهر و یا بهمان مدیر دولتی سوال کند که ضرورت صرف چنین هزینه‌هایی چیست؟ اما باید پذیرفت که نظارت همگانی و مطالبه گری شهروندان نسبت به حقوق مسلم‌شان یکی از اولویت‌های نظام دینی مبتنی بر مردم‌سالاری است. و تداوم چنین رویکردی بزرگترین مانع در برابر رویکردهای سیاست زده و باندی خواهد بود. روزی که این تابوهای غیرمنطقی شکسته شده و پرسش‌هایی که شفافیت حاکمیت در برابر شهروندان را در پی داشته باشد و چنین نگاهی فراگیر شود، آن روز دیگر نمی توان دست در جیب مردم کرد و به هیچ کس و هیچ‌جا پاسخگو نبود.
باید آن روز را رقم زد...
نویسنده: روح الله نجابت
کد مطلب : ۲۲۴۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
کارمند شهرداری شیراز
feedback
Iran, Islamic Republic of
♦️♦️♦️♦️جناب آقای نظری، سخنگوی محترم شورای شهر شیراز
باسلام و احترام
حضرتعالی در مصاحبه با خبرگزاری محترم فارس در خصوص هزینه شدن پول مردم جهت سفر خارجی اعضای شورای شهر در این وضعیت بد اقتصادی فرموده بودید که: ((هیچ کدام از کارمندان شهرداری  از این مجموعه طلب ندارند))
وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود، هیچ کدام از کارمندان شهرداری  از شهرداری  شیراز طلب ندارد .
و فرموده بودید که اگر شما یک نفر را معرفی کنید که طلبی از شهرداری داشته باشد همه هزینه های این سفر را اعضا از جیب شخصی اعضا پرداخت خواهد شد!
اکنون در پاسخ به شما متن زیر تقدیم میگردد
♦️ پاسخ♦️
الوعده وفا جناب آقای نظری

مطابق اطلاعات حاصله : کارکنان شهرداری شیراز هزینه بن کارت سه ماهه دوم که شهریور ماه ۹۸ میبایست واریز میگردید و هزینه بن کارت سه ماهه سوم که آذر ماه میبایست واریز میگردید را از شهرداری شیراز طلب کار هستند یعنی هر کارمند حداقل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان از شهرداری شیراز طلب دارد که متاسفانه بدلیل کمبود نقدینگی معوق شده است که جمعا حقوق معوق گردیده بیش از یک میلیارد تومان میشود.
حال با توجه به مطالب معروضه
♦️اولا منتظر واریز مبلغ هزینه سفر خارجی اعضا به حساب شهرداری جهت واریز به حساب پرسنل هستیم .
♦️ ثانیا، خواهشمندیم اسنادی منتشر بفرمایید که به وعده خود عمل نموده و هزینه سفر خارجی را از جیب پرداخت نموده اید.

البته اگر این نقل قول از جانب شما مانند دروغهایی که این مدت شنیدیم نباشد، و حداقل شما در این روزگار فرد صادقی باشید.
من‌الله توفیق