۰
plusresetminus
استاندار فارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان :

دستگاه هایی که پروژه های اقتصاد مقاومتی را معرفی نکرده اند بازخواست می شوند/ واگذاری شفاف و منطقی پروژه های دولتی به بخش خصوصی در افزایش بهره وری موثر است

تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون بعضی از دستگاه ها پروژه های اقتصادمقاومتی را معرفی نکرده اند ، تاکید کرد: سازمان برنامه بودجه با در نظر گرفتن یک زمان بندی مشخص به انجام اقدامات مورد نیاز در خصوص پروژه های معرفی شده بپردازد و دستگاه هایی که در معرفی این پروژه ها کوتاهی کرده اند مورد بازخواست قرار می گیرند.
دستگاه هایی که پروژه های اقتصاد مقاومتی را معرفی نکرده اند بازخواست می شوند/ واگذاری شفاف و منطقی پروژه های دولتی به بخش خصوصی در افزایش بهره وری موثر است
به گزارش حافظ خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با تاکید بر اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی باید بیش از سقف مصوب به نتیجه برسد.
وی به پروژه های جهاد کشاورزی در زمینه تولید گیاهان دارویی و نهال های اصلاح شده اشاره کرد و با ابراز خرسندی از اینکه این پروژه ها برابر با برنامه تعیین شده و در بعضی موارد بیش از برنامه محقق شده اند، گفت: در زمینه استفاده از نهال در گذشته مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده بود که امیدواریم با فعالیت این واحدهای تولید نهال شاهد رفع آن در آینده باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه سازمان آب منطقه ای دو پروژه کنتوردار کردن چاه های مجاز و پر کردن چاه های غیر مجاز را به عنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد عنوان کرد: کنتور دار کردن چاه های غیر مجاز از اولویت برخوردار است چرا که در بسیاری موارد بهره برداری بیش از حد مجاز از چاه های دارای پروانه بیشتر از چاه های غیر مجاز است.
دکتر رحیمی با اشاره  به محدودیت تولید کنتور های هوشمند از آب منطقه ای خواست با جدیت سهمیه کنتورهایی که باید در استان نصب شود را پیگیری کند.
 رفع مشکلاتی همچون  آزاد سازی، رفع معارض و تامین تسهیلات مورد نیاز که در روند احداث آزاد راه شیراز - اصفهان وجود دارد ، اتمام و بهره برداری از پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان  در طول دولت تدبیر و امید ، ارتقاء پروژه کمربندی شمال شرق شیراز به آزادراه به منظور ایجاد توجیه اقتصادی و امکان واگذاری به بخش خصوصی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این جلسه به آنها تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت  بهره مندی از تبصره 19 قانون بودجه در خصوص واگذاری پروژه های بخش دولتی به بخش خصوصی، اظهار کرد: این اقدام در صورت شفاف ، معقول و منطقی بودن در  افزایش بهره وری، سرعت به بهره برداری رسیدن و کاهش هزینه های دستگاه ها موثر است.
استاندار فارس با بیان اینکه تا کنون بعضی از دستگاه ها پروژه های اقتصاد  مقاومتی را معرفی نکرده اند ، تاکید کرد: سازمان برنامه بودجه با در نظر گرفتن یک زمان بندی مشخص به انجام اقدامات مورد نیاز در خصوص پروژه های معرفی شده بپردازد.
وی یادآور شد: دستگاه هایی که در معرفی این پروژه ها کوتاهی کرده اند مورد بازخواست قرار می گیرند.
وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن هفته درختکاری از اداره کل منابع طبیعی خواست نهال های سازگار با محیط اقلیمی استان را در اختیار نهاد ها، دستگاه ها، مردم و سازمان های مردم نهاد قرار دهند تا شاهد یک نهضت کاشت درخت در استان باشیم.
 
کد مطلب : ۲۲۵۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما