۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز:

شهرداری در تکمیل بازسازی فضاهای آسیب‌دیده از حوادث آبان‌ماه اقدام کند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداری خواست که برای تکمیل ترمیم یا بازسازی فضاهای آسیب‌دیده از حوادث آبان‌ماه در شیراز، اقدام کند.
شهرداری در تکمیل بازسازی فضاهای آسیب‌دیده از حوادث آبان‌ماه اقدام کند
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا، موضوع رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه پدافند غیرعامل و الزامات شهرداری در بازسازی فضاهای اداری آسیب‌دیده شهری یک بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.
«نوذر امامی»، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز در این‌باره با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در حوادث آبان‌ماه متحمل خسارت‌های سنگینی شده بود، اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی موجود، شهرداری شیراز در چندین مرحله تلاش قابل تقدیری برای اصلاح و ترمیم تخریب‌های گسترده فضاهای شهری و اداری به کار گرفته بود که بخش قابل توجهی از آن در نیمه‌شب پس از هر روز از ناآرامی‌ها صورت می‌گرفت و در روزها و هفته‌های بعد نیز تداوم داشت.
وی با اذعان به اینکه همچنان آثار کمی از این تخریب‌ها در فضاهای شهری و اداری دیده می‌شود، تأکید کرد: شهرداری شیراز بر اساس وظایف ذاتی خود باید منطبق با الزامات مربوط به ایمن‌سازی در بازسازی فضاهای آسیب‌دیده اقدام کند و با توجه به خسارات وارده به املاک و فضاهای اداری و غیراداری ناشی از حوادث، اِعمال مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث بیست‌ویکم با عنوان پدافند غیرعامل را در ساخت‌وسازهای ملکی مربوط به خود و سایر ساخت‌و‌سازها دوچندان کند.
امامی تصریح کرد: در مرحله نخست شهرداری موظف است نسبت به پیش‌بینی اعتبار بازسازی اماکن متعلق به خود که در حوادث اخیر دچار آسیب شده‌اند از طریق بودجه سال جاری و نیز بودجه سال آتی اقدام کرده و نتیجه را به کمیسیون اعلام کند.
وی در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه رعایت قوانین و مقررات جزء وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی، از جمله شهرداری است مقرر شد تصمیم‌گیری نهایی در خصوص این طرح در صحن شورا انجام شود.
پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۵۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما