۰
plusresetminus

توانمندسازی اتاق های بازرگانی کشور در دستور کار معاونت امور استان های اتاق ایران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۷
معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران گفت: توانمند سازی اتاق های بازرگانی استان ها از برنامه های در دست اقدام است که در این زمینه برنامه ریزی هایی در حال انجام است.
توانمندسازی اتاق های بازرگانی کشور در دستور کار معاونت امور استان های اتاق ایران
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، مظفر علیخانی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: امروزه توانمند سازی به عنوان يكی از ابزارهای مهم و موثردر ارتقا كيفی اثربخشی فعالیت ها است و ما در معاونت امور استان ها موضوع مهم توانمندسازی اتاق های شهرستان را با جدیت دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه جامعه مخاطبان اتاق های بازرگانی در هر استان فعالان اقتصادی هستند افزود: در بحث توانمند سازی اتاق های استان اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری در ارائه خدمات جدید به ذی نفعان و بهبود بسیار مورد تاکید ما است.
علیخانی با تاکید بر آموزش به عنوان یکی از ابعاد توانمندسازی اتاق های استانی اظهارداشت: آموزش یکی از ارکان مهم در توانمندسازی است که از نیازهای اصلی مخاطبان ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی محسوب می شود که ارتقای کمی و کیفی آموزش ها در اتاق های استان ها نیز حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: اتاق های بازرگانی باید به سمت اتاق های نوین و فعال حرکت کنند که در این زمینه اگر نظام‌ آموزشی‌ در هر اتاق متناسب با نیازهای فعالان اقتصادی و کسب و کار آن استان نباشد، کارآمد نیست و عملاً‌ تلاشهای‌ سازمان‌ برای‌ توانمندسازی‌ نیروی‌ انسانی‌ به‌ نتایج‌ قابل‌ مقایسه‌ با کشورهایی‌ که‌ شرایط‌ مناسبتری‌ دارند، نخواهیم رسید.
معاون امور استانهای اتاق ایران ادامه داد: در واقع توانمندسازی اتاق های شهرستان ها به معنای بهبود و یا ایجاد و فراهم کردن شرایطی است که منجر به کاهش مشکلات فعالان بخش خصوصی ایجاد فضای امن و پایدار در حوزه کسب و کار و در نهایت رونق تولید و رشد اقتصاد می شود.
علیخانی عنوان داشت: اتاق های بازرگانی در استان ها نقش مهمی در اقتصاد و توسعه هر منطقه دارد لذا ما به دنبال ایجاد فضا برای استفاده بیشتر از ظرفیت های اتاق در راستای کاهش مشکلات و معضلات بخش اقتصاد و فعالان اقتصادی هستیم زیرا نتیجه حاصل از این اقدام رشد اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت درجامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی بازوی توانمند کشور در بخش اقتصاد هستند تصریح کرد: برای ارتقای سطح تاثیرگذاری اتاق های استانی در اقتصاد و توسعه برنامه های مدونی در حال تدوین است که تلاش شده تمام ابعاد و بخش های به صورت متوازن در نظر گرفته شود.
علیخانی افزود: همچنین تنظیم روابط درونی و بیرونی اتاق بازرگانی و تشکل ها از اهم موضوعات مورد توجه در این معاونت است.
علیخانی همچنین با اشاره به بحث مسئولیت اجتماعی در اتاق های بازرگانی افزود: عدم توجه به سرمایه های اجتماعی در سالهای اخیر و نزول آن موجب تحلیل رشد اقتصادی شده لذا امروزه علاوه بر توانمندسازی، بحث مسئولیت اجتماعی  بنگاه ها نیز به عنوان یکی از بخش های مهم در اتاق ها مورد توجه است و اتاق های بازرگانی با دردستور کار قرار دادن رسالت مسئولیت اجتماعی، به ارتقای روحیه همکاری، مشارکت، سرمایه گذاری و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و بخش اقتصاد کشور خواهد شد.
وی افزود: جامعه مخاطبان ما در اتاق های بازرگانی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی هستند که آمال و آرزوی آنها پیشرفت جامعه می باشد و این مهم جز با تقویت سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی امکان پذیر نیست.
وی در بخش دیگری با اشاره به بازدید از روند فعالیت ها در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: فعالیت های خوب، ارزنده و مثبتی در اتاق بازرگانی فارس در حال انجام است که نیازسنجی برای ارائه خدمات مورد نیاز به بخش خصوصی از شاخص های مناسب در ارائه خدمات به ذی نفعان است.
در این جلسه جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز با ارائه گزارش چشم انداز برنامه های اتاق بازرگانی فارس در دوره نهم گفت: تلاش ما در اتاق بازرگانی فارس بر تعامل با بخش دولتی برای رفع مشکلات استانی بخش خصوصی و احصا مشکلات ملی و ارائه راهکار برای رفع آن به تصمیم گیران و تصمیم سازان است.
وی افزود: نهادینه کردن اقتصاد مبتنی بر علم و دانش و به کارگیری ابزارهای اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان و تمرکز کمیسیون های تخصصی اتاق بر موضوع های مورد نیاز ذی نفعان از برنامه های ما در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی فارس است.
رازقی با تاکید بر جایگاه خوب و نقش مشورتی اتاق در سطح استان بیان کرد: امروز اتاق بازرگانی فارس یکی از طرف های تصمیم گیری در حوزه اقتصادی و توسعه ای در استان دیده می شود که این به معنای حضور مناسب فعالان بخش خصوصی است.
در ادامه این جلسه روسای کمیسیون های تخصصی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
غلامحسین شعرا عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون پایش قوانین، مقررات، رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی فارس نیز ضمن بیان عملکرد این کمیسیون گفت: امروز ارزیابی عملکرد اتاق های استان ها باید مورد توجه اتاق ایران باشد که ییک از پیامدهای مهم این ارزیابی می تواند تخصیص بودجه متناسب با فعالیت ها و برنامه های هر اتاق باشد.
خسرو فروغان عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس هم با ارائه گزارش عملکرد این کمیسیون گفت: استان فارس در بخش صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژه ای دارد به طوری که حضور پویا و فعال فعالان بخش خصوص فارس در بازارهای کشورهای غربی بسیار محسوس است.
سهراب شرفی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس نیز با ارائه گزارش از روند فعالیت این کمیسیون گفت: بر اساس قانون گردشگری در حیطه فعالیتها و وظائف اتاق نیست اما ما بنا بر مزیت اقتصادی این بخش در استان وظیفه و مسئولیتی در اتاق تعریف کرده ایم که باتوجه به سطح جلسات، مصوبات و برنامه های عملیاتی ما امروز اتاق بازرگانی یکی از محورهای تصمیم گیری در این حوزه در استان است.
صلاح الدین ایزدفر عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس هم گفت: دردوره نهم اتاق بازرگانی فارس این کمیسیون راه اندازی شده است که تلاش می کنیم اخلاق کسب و کار و مسئوليت اجتماعي بنگاه ها که از مباحث مهم و به روز در حوزه اقتصاد است را احیا و فعالان اقتصادی را به این موضوع ها حساس کنیم.
کاظم خاکره عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز، خواستار پیگیری جدی موضوع راه اندازی مدارس کسب و کار اتاق بازرگانی از طریق اتاق ایران شد.
امید ماهرانی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگاین فارس هم گفت: در این کمیسیون ضمن احصا مشکلات استانی در این بخش، 120 برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان را مورد بررسی تخصصی قرار دادیم و راهکارهایی برای اجرایی شدن این بسته ها برای ارائه به بخش دولتی آماده کرده ایم.
سهیلا محبی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون حمایت فضایی، مالکیت فکری، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس نیز با ارائه گزارش بخش های مختلف این کمیسیون گفت: انتظار ما از اتاق ایران بازکردن مسیر تعامل بین اتاق های استانی است که می تواند عامل خوبی برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و برنامه های اتاق ها باشد.
علیرضا قدرتی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس هم گفت: اتاق ایران باید در موضوعات روز موضع گیری مشخص داشته باشد و همچنین نیاز است در دو موضوع تقسیم کار ملی و معرفی نمایندگان اتاق ها در مجامع و شوراها بازنگری جدی صورت گیرد.
همچنین در این جلسه گزارش عملکرد اتاق بازرگانی فارس از ابتدای دوره نهم ارائه شد. 
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۵۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما