۰
plusresetminus
فعال سیاسی اجتماعی:

اگر جوان انقلابی امروز به افق انقلاب اسلامی اذان نگوید، برخی خود را به ناحق بر مردم غالب میکنند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۵
مرتضی کریمی گفت: در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی ورود تفکری و ارائه شاخص های نماینده تراز انقلاب اسلامی از طرف شما موذنین جامعه بسیار ضروری است.
اگر جوان انقلابی امروز به افق انقلاب اسلامی اذان نگوید، برخی خود را به ناحق بر مردم غالب میکنند
به گزارش حافظ خبر؛ متن سخنرانی مرتضی کريمي، پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ"جوانه های انقلاب اسلامی"  با حضور طلاب و دانشجویان انقلابی به شرح زیر میباشد:::

اسلام یک دین جامع برای برنامه سازی است که با برنامه های راهبردی اش، همه شوون افق نگار سعادت دنیا و آخرت را برای انسان ترسیم میکند. ضمیمه کردن حیات دنیوی به حیات اخروی و اهمیت دادن به توسعه اقتصادی و سیاسی جامعه مسلمین، برای داشتن دنیایی آباد که مقدمه ساز آخرت آباد باشد اسلام را راهبر ترکیب دنیا و آخرت (مدینه فاضله) میکند.
اسلام با این مدلِ منظومه فکری که دنیا را مزرعه آخرت می‌داند، برای نیل به اهداف عالیه خود با ارسال آخرین نبی خاتم و ادامه هدایت گری در چارچوب قوانین متعالی خود ، مدل اسلام سیاسی و انقلابی را برای حاکمیت دین حق در زمین ترسیم می‌کند.

اسلام سیاسی که قائل به ادغام کامل و در هم تنیده دیانت و سیاست است از اولین جلوه اختلاف در جامعه مسلمین بر سر خلافت و مسئله فدک ظهور میدانی میکند.
در این سیر تاریخی است که حضرت زهرا.سلام الله علیها. اولین شهیده راه ولایت علوی می‌شود و اولین فدایی اسلام سیاسی_ولایی لقب می‌گیرد و شاهد می‌شود بر شهادت شاهدانی که  جان، مال و آبرو خود را در راه اسلام کف دست می‌گیرند و بدین وسیله در راه خدا جهاد میکنند.
این راه ممتد نبوی در ادامه با تقدیم خون هایِ پاک علوی تبار ، حسنی صراط و حسینی نشان گشته و با تقدیم ٧٢ لاله سرخ فریاد "هیهات من الذله" سر می‌دهد و مدل انسان ٢۵٠ ساله منتهی بر غیبت موعود را به طرق پیوند گذشته سرخ و آینده سبز
بر حریم دنیا ضرب می‌کند.

 مدلی عزیز و عظیم که با ترسیم ابعاد مختلف فهم و علم سیاست در نهاد خود مفاهیم بالندهِ عدالت، آزادی، معنویت، احترام به انسانیت و... را ارائه و آینه هایی چون امیر المومنین علی'علیه السلام' را برای مدل سازی به خوبی سرمشق سازی می‌کند.
 سرمشقی ماندگار که پیام آن یک مفهوم نهادی است.
و اینکه جامعه اسلامی باید با قبول باید ها و نباید ها و حرکت کردن در مسیر مرز های سیاسی_ معرفتی اسلامی، یک جامعه توسعه یافته ارزش مدار باشد. 

 برای دانشجو و طلبه ما امروز گذراندن سه سطح مطالعاتی با سه عینک متفاوت از واجبات است.


مطالعه تاریخ انسانیت

باید مطالعه کنیم و از نظر بگذرانیم آنچه را بر انسان ها در ادوار مختلف تاریخی گذشته است. از انسان اولیه و تلاش برای ساخت ابزار مختلف، 
 جهت نجات از شر گرسنگی گرفته تا انسان مدرن صنعتی که خود را در دنیایی علم زده و ماشینیِ فرا حس متصور می‌شود. 


مطالعه تاریخ اسلام

تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانی که روزی خود را داعیه دار دفاع از حقانیت دانسته و روزی دیگر با تیغ کشیدن بر روی امام مسلمین محارب لقب گرفتند. درسی مهم در ناقوس تاریخ!!! 


مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی
مطالعه ای بطن محور، که چگونه انقلاب اسلامی یک تفکر نوین معرفتی را پایه ریزی کرده و متناسب با آن معادله دوقطبی غربی _ شرقی را به هم می‌زند و با اقتدا به ائمه بزرگوار  با شعار ارزشمند 'نه شرقی نه غربی' ، "جمهوری اسلامی" را بنیان میگذارد و با دفاع همه جانبه از حق و حقانیت ۴٠ سال آبرومند را با وجود انواع و اقسام تهاجم ها از سوی مستکبرین، پشت سر گذاشت. 

 مطالعه این سبک تاریخ برای اتخاذ تصمیم عقلانی معطوف به اهداف ارزشی، برای فرهیخته انقلابی از مهم هاست. 
اگر تاریخ انسانیت را بخوانیم، می‌فهمیم که چگونه در ادوار مختلف اقوام وحشی در سه سطح بربری، فئودالی و  جنتلمنی،به مکیدن خون مظلومان عالم مشغول شدند.
می‌فهمیم جنتلمن های امروز غربی، تفاوتی با فئودال های عصر ماقبل رنسانس و تفاوتی با بربر های وحشی آدمخوار نداشتند و ندارند و همه با یک تفکر، که می‌توان اومانیسم را شکل مترقی آن قلمداد کرد به جان مردم می افتند.
 بدین طریق است که مرزبندی تفکر الهی و تفکر شیطانی برایمان روشن می‌شود. 

 اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم، میفهمیم آنچه در شورای سقیفه اتفاق افتاد، آنچه در ماجرای صفین اتفاق افتاد، آنچه در ماجرای خیانت فرماندهان سپاه امام حسن.علیه السلام. اتفاق افتاد، آنچه سید الشهداء 'علیه السلام' را به قربانگاه برد، مردمی بودند، ساده لوح و عاری از فهم درست سیاسی که نتوانستد مفهوم بصیرت را درک کنند و در زمان های مختلف از سیاسیت عمیق اسلامی به دور افتادند.

اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم می‌فهمیم که چگونه انقلاب عزیز ما حادث شد و چگونه برخی صف اول نشین ها راه خود را از امام امت جدا کردند و نامه بی سلام و والسلام نوشتند و قلب امام را آزردند. 
اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم، می‌فهمیم چگونه آنان که روزی شعار روتوش شده اصولی سر میدادند، در روز دیگر به خاطر حب جاه و مقام فتنه راه انداختند و بر امام امت توهین کردند و در نهایت از قطار انقلاب پیاده شدند. 

برادران عزیز و خواهران گرانقدر به هوش باشیم گام اول انقلاب اسلامی با همه فراز و فرود ها تمام شد.
گام دوم انقلاب اسلامی گام شدن هاست، گام برخواستن هاست، گام فتح خرمشهر هاست. 
 در گام دوم انقلاب اسلامی به پشتوانه سه سبک مطالعاتی فوق باید با برنامه راهبردی، جوان انقلابی صف شکن تولید علم، صف شکن اصلاحات، صف شکن ایده ها و طرح های نو و راهبر عبور از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب باشد. 

 جوان انقلابی باید جایگاه عمیق تفکر امامین انقلاب اسلامی را درک کند.
کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و مدیران جوانی که مقام معظم رهبری به کرات فرموند: در صورت قرار گرفتن در هژمونی تفکری مدیریت در کشور می‌توانند مشکلات را با روحیه انقلابی و اسلامی حل کنند، در شرایطی میتوانند نقش خود را به بهترین صورت ایفا کنند، که فهم صحیحی از جایگاه خود داشته باشند. 
اینکه جوان ولايتمدار و انقلابی به پشتوانه تابلو های ارزشمندِ تجربه ایِ مدیریت جوانان در جنگ و موفقیت مطلق در این حوزه، باور کند که می‌تواند از مدیریت با مشی محافظه کاری و تکرار آزموده ها عبور کند و با روی کار آمدن تفکر انقلابی، گامی سریع در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، پر قدرت تر برداشته شود. 

امروز شاهد هستیم دست هایی پلید قصد تفرقه افکنی بین طلبه انقلابی و دانشجوی انقلابی دارد، خباثتی که دنبال ارائه مدل کانالیزه شده شیعه باطنی درویش مسلک است. این تفکر خیبث سعی دارد القا کند مذهبی بودن، حزب اللهی بودن، هیئتی بودن با سیاسی بودن منافات دارد. به صراحت می‌گویم :
مطلقا این مسئله درست نیست. در اندیشه سیاسی امامین انقلاب اسلامی،
هیئتی بودن، بسیجی بودن و سیاسی بودن نه تنها منافات ندارد،
بلکه این وجوه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
البته مبنای سیاست اسلامی با سیاست غربی که پیمان با شیطان است تفاوت دارد.
سیاست اسلامی در نگاه امام امت یعنی بصیرت داشتن، یعنی شاخص داشتن، یعنی ولایی بودن، یعنی بی تفاوت نبودن، یعنی زمان شناس بودن، یعنی انقلابی بودن !!!
سیاسی بودن طلبه و دانشجو انقلابی به معنای سیاسیت زدگی نیست!!!به معنای خط شکن شدن برای فتح خرمشهرهای پیش روی انقلاب اسلامی است.

برادران عزیز و خواهران بزرگوار
در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی ورود تفکری و ارائه شاخص های نماینده تراز انقلاب اسلامی از طرف شما موذنین جامعه بسیار ضروری است.

بنده در این جمع مقدس مطلقا قصد ورود به مصداق ها را ندارم و لیکن
وظیفه موذن، اذان گفتن است.
 اگر جوان انقلابی امروز به افق انقلاب اسلامی اذان نگوید، برخی خود را به ناحق بر مردم غالب میکنند و نتیجه آن چیزی شبیه مجلس کنونی خواهد شد که ضعیف ترین مجلس پس از انقلاب اسلامی بوده است.
امروز بر جوان ولايتمدار و انقلابی در شب قدر نظام خواب
 خسران است. چرا که اگر خواب بمانیم زیر لگد دشمن بیدار خواهیم شد !!!
باید طوری شاخص ها را بیان کنیم که مجلس جوان پرور انقلابی شکل گیرد و مقدمه ای باشد برای تشکیل دولت جوان انقلابی!!!

این مهم به همت شما رغم خواهد خورد و
به شما اطمینان میدهم اولین خرمشهر پیش رو به دست باکفایت جوانان انقلابی در انتخابات مجلس به حول و قوه الهی فتح خواهد شد.
و این گام شمار انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت صاحب الزمان.عج. ادامه خواهد یافت. 

والسلام علیکم و رحمةالله
کد مطلب : ۲۲۵۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما