۰
plusresetminus

استقبال ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری مخاطبان شیرازی از جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
درخت گردو، خوب بد جلف ۲، روز صفر، خروج و شنای پروانه بیشترین استقبال مخاطبان جشنواره فجر شیراز را داشتند.
استقبال ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری مخاطبان شیرازی از جشنواره فیلم فجر
به گزارش حافظ خبر؛ بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز گفت: تا پایان ششمین روز جشنواره ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شیراز از این جشنواره استقبال کرده‌اند.
 
او با اشاره به فیلم‌هایی که بیشترین استقبال از سوی مردم داشته‌اند، افزود: تاکنون مردم شیراز به ترتیب از فیلم‌های «درخت گردو»، «خوب، بد، جلف ۲»، «خروج»، «روز صفر» و «شنای پروانه» بیشترین استقبال را کرده‌اند و این فیلم‌ها تا این لحظه بیشترین فروش بلیت را داشته‌اند.
 
مرامی با یادآوری اینکه از فیلم‌های مختلفی که تقاضای شرکت در جشنواره دارند، هیئت انتخاب یکسری فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند لذا نمی‌توانیم بگوییم که جشنوار امسال ضعیف یا بد بوده است، گفت: اگر معیاری ارزیابی جشنواره را بر اساس تعداد تماشاچیان فیلم‌ها بگذاریم، بیشترین تعداد تماشاچی‌ها مربوط به سال ۱۳۸۴ بوده است که در آن زمان قریب ۴۲ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند.
 
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: البته همین آمار هم به معنای خوب بوده جشنواره نسبت به اکنون نیست، زیرا میزان استقبال تماشاچیان تابع یکسری متغیر‌هایی بود به عنوان مثال در آن زمان ظرفیت صندلی‌هایی که برای یک روز ارائه می‌کردیم قریب به ۸۰ هزار و ۱۰۰ صندلی بود و اکنون این ظرفیت ۴ هزار و ۴۵۰ صندلی شده است.
 
مرامی اضافه کرد: همچنین در آن زمان بلیت‌های اهدایی و رایگان به دلیل اینکه هزینه جشنواره از منابع دولتی تأمین می‌شد، بیشتر بود، ولی امروز با توجه به اینکه جشنواره خودگردان شده است، باید از محل درآمد فروش فیلم‌ها هزینه جشنواره تأمین شود و نمی‌توانیم مانند گذشته بلیت‌های رایگان توزیع کنیم.
 
معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با بیان اینکه به طور کلی جشنواره امسال با استقبال خوبی از سوی تماشاچیان مواجه شده است، گفت: در جشنواره امسال ۲۲ فیلم در جشنواره فیلم فجر و ۵ فیلم در بخش پرواز سیمرغ برای اکران انتخاب شده است یعنی مجموعاً ۲۷ فیلم در جشنواره امسال فیلم فجر شیراز اکران شده و یا می‌شوند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۵۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما