۰
plusresetminus

توجه شهرداری شیراز به میراث مکتوب

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، گفت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شهرداری در سال ۹۹ توجه به احیای میراث مکتوب هنرمندان، دانشمندان، شاعران و نویسندگان بزرگ خواهد بود.
توجه شهرداری شیراز به میراث مکتوب
به گزارش حافظ خبر؛  مرتضی جعفری ضمن تبریک کسب عنوان پایتختی کتاب ایران به شهروندان شیرازی و همه فعالان در اجرای این طرح از جمله شهرداری شورای اسلامی شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی فعال در این طرح، عنوان کرد: این تلاش حاصل هم‌افزایی بین نهادها و سازمان‌های مختلف است که سرمایه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.
وی ابراز کرد: مهم‌ترین هدف از این جشنواره افزودن کتاب به سبد خرید مردم است و اینکه آنها اهتمام بیشتری برای خرید کتاب داشته باشند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد تنوع در سبد کتاب شهروندان بسیار مهم است، گفت: در سال آینده قصد داریم به موضوع گسترش کتابخانه‌ها در بخش‌های مختلف شهر شیراز، به ویژه نقاط کمتر برخوردار توجه کنیم.
جعفری بازسازی و مرمت کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب را پس از ۲۵ سال رویدادی مهم در عرصه کتاب در شیراز توصیف و بیان کرد: افزون بر افزایش زیرساخت‌ها باید کتاب را به گونه‌ای جذاب به مردم معرفی کنیم تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و بتوانیم یکی از عوامل اصلی رشد فرهنگی را تحقق بخشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر شیراز مباحث جدی در باره راه‌اندازی انتشارات شهرداری صورت گرفته است، بیان کرد: فارغ از اینکه شهرداری مستقلاً انتشاراتی داشته باشد یا نه، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شهرداری در سال ۹۹ توجه به احیای میراث مکتوب هنرمندان، دانشمندان، شاعران و نویسندگان بزرگ خواهد بود.
وی هنرمندان را با عنوان میراث معنوی شایان توجه دانست و بیان کرد: توجه ویژه به ناشران می‌تواند برای دمیدن روحی تازه به کالبد شیراز کمک کند؛ البته صرفاً به ناشران سنتی توجه نمی‌کنیم و انتشار کتاب‌های صوتی و دیجیتال را نیز با رویکرد مشارکت همه اقشار جامعه اعم از معلولان و کم‌توانان در دستور کار قرار داده‌ایم.
کد مطلب : ۲۲۵۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما