افتتاح ۲۳ پروژه کلان با اعتبار ۸۴۰۰ میلیارد در دهه فجر امسال

21 بهمن 1398 ساعت 16:55

مهندس کریمی درمورد دستاوردهای دهه فجر امسال عنوان کرد: از هفته دولت تا اکنون تعدادی از پروژه های انتقال را به سرانجام و بهره برداری خواهیم رساند که رقم پروژه ها ۲۳ با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان می باشد که ۱۵ پروژه آن در استان فارس واقع گردیده است.


به گزارش حافظ خبر؛  عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: ماموریت شرکت برق منطقه ای فارس تامین و انتقال برق جهت رساندن نیرو به شرکت های توزیع می باشد.
 
پیشرفت‌های چشمگیر صنعت برق در طول انقلاب اسلامی
وی با بیان اینکه جمعیت استان نسبت به سال 57 اکنون حدود دو ونیم برابر شده اظهار داشت: با وجود افزایش چند برابری جمعیت در فارس, شاخص ما در سال 57 فقط 198 مگاوات برق تولیدی بوده اما اکنون این رقم 25 برابر شده و حدود 5 هزار مگاوات می باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در اوایل انقلاب تنها 178 روستا دارای برق بوده اند اما هم اکنون تمامی شهر و 99 درصد روستاهای استان فارس چیزی بیش از 3 هزار روستا از نعمت برق بهره مند هستند, تصریح کرد: در سال 57 تنها 508 کیلومتر شبکه توزیع برق داشتیم که این عدد هم اکنون 8 برابر شده و به بالای 4 هزار کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکین در سال 57 برابر 212 هزار مشترک بوده ولی اکنون ده برابر شده و ما مشکلی برای تامین برق آن ها نداشته ایم.
 
توانمندی بالای داخلی در صنعت برق
مهندس کریمی کارهای صورت گرفته در صنعت برق را جهش بزرگ عنوان کرد و افزود: علاوه بر تلاش های صورت گرفته در بحث کمی سازی خدمات و پروژه ها, سعی شده گام های خوب و موثری در بحث کیفی سازی آن ها نیز برداشته شود.
وی با اشاره به توانمندی های داخلی اذعان داشت: می توان گفت که قریب به اتفاق خدمات و پروژه های ما توسط مجموعه ها و شرکت های داخلی در حال انجام می باشد و حتی هم اکنون صادرات نیز داریم, در حالیکه این مهم در ابتدای انقلاب بیشتر در اختیار شرکت های خارجی بوده است.
 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس گفت: در سالهای گذشته توانستیم نرم افزارهای قابل توجهی در صنعت برق را راه اندازی و مستقر کنیم.
وی در خصوص شبکه برق استان بیان داشت: پایداری شبکه برق در کشور و استان ما مثالی زدنی است به حدی که کشورهای همسایه تمایل به اتصال شبکه توزیع برق خود به شبکه برق کشور ما دارند
و قابل عرض است که از سال 82 تاکنون هیچگونه خروج سراسری شبکه ( بلک اوت ) نداشته ایم.
 
افتتاح ۲۳ پروژه با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر
این مقام مسئول درمورد دستاوردهای دهه فجر امسال عنوان کرد: از هفته دولت تا اکنون تعدادی از پروژه های انتقال را به سرانجام و بهره برداری خواهیم رساند که رقم پروژه ها 23 با اعتبار 840 میلیارد تومان می باشد که 15 پروژه آن در استان فارس واقع گردیده است.
وی با بیان اینکه سیاست دولت و نظام ورود بخش خصوصی به عرصه های مختلف از جمله وزارت نیرو بوده, ابراز داشت: 95 درصد نیروگاه های تولید برق در استان فارس به بخش خصوصی واگذار شده است.
مهندس کریمی درمورد اهداف پروژه های شرکت برق منطقه ای فارس تصریح کرد: هدف از پروژه ها پایداری بیشتر شبکه برق, تامین برق مطمئن تر و پاسخ به متقاضیان جدید برق می باشد.
وی در توضیح بیشتر پروژه های استان فارس در دهه فجر گفت: اهم پروژه های ما در استان فارس 4 پروژه خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار بیش از 35 میلیارد تومان, 4 پروژه قابل افتتاح با همکاری بخش خصوصی, 3 پروژه کلنگ زنی در حوزه پست های برق و چندین پروژه دیگر خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 22555

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22555/افتتاح-۲۳-پروژه-کلان-اعتبار-۸۴۰۰-میلیارد-دهه-فجر-امسال

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir