۰
plusresetminus
رئیس شورای شهر شیراز:

در شیراز هیچ سیستم شفافی برای عرضه بدون واسطه محصولات تولیدی وجود ندارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از وضعیت موجود در شبکه عرضه میوه و تره‌بار در این شهر، گفت: بخش عظیمی از شبکه توزیع روزانه حدود 3 تا 6 هزار تُن میوه و تره‌بار در شیراز، انحصاری و با حضور واسطه‌های زیاد صورت می‌گیرد.
در شیراز هیچ سیستم شفافی برای عرضه بدون واسطه محصولات تولیدی وجود ندارد
به گزارش حافظ خبر؛  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز با یادآوری این‌که اولین و تنها مصوبه شورای انقلاب، برای میدان میوه و تره‌بار صادر شد، اظهار داشت: کنترل مایحتاج عمومی همواره باید در اختیار دولت و حاکمیت باشد و به همین دلیل پرداخت یارانه‎ها در راستای حمایت دولت از مردم صورت می‌گیرد.
به اعتقاد نایب رئیس شورای عالی استان‌ها؛ به لحاظ استراتژیک، ارزاق عمومی برای حاکمیت‌ها از نفت مهم‌تر هستند.
موسوی در ادامه شرایط کنونی کشور برای تأمین مایحتاج عمومی و کنترل قیمت ها را دشوار توصیف کرد و گفت: در راستای کاهش و تثبیت قیمت‌ها و افزایش سطح دسترسی شهروندان به این نوع محصولات، شورای اسلامی شهر شیراز همه دستگاه‌ها را به همکاری فراخوانده است.
وی با بیان این مطلب که در خصوص عرضه میوه و صیفی‌جات، علاوه بر قیمت کیفیت محصولات نیز باید کنترل شوند، توضیح داد: عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در میادین می‌تواند با کوتاه کردن دست دلالان به افزایش کیفیت محصول و کاهش قیمت‌ها کمک کرده و موجب رضایت شهروندان شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، تأمین زیرساخت‌های نگهداری محصولات باغی مثل سردخانه‌ها و سیستم‌های بسته‌بندی را عاملی برای افزایش سطح دسترسی مردم به کالاها و کاهش قیمت‌ها دانست و اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌تواند فراوانی محصول را در فصول خاص که تولید و عرضه کاهش دارد، تضمین کرده و مانع هدر رفت محصولات تولیدی شود.
موسوی با انتقاد از وضعیت موجود در عرضه میوه و تره‌بار شیراز، گفت: در شهر ما هیچ شبکه مشخصی برای رساندن محصول تولیدی بدون واسطه به دست مصرف کننده وجود ندارد که این موضوع مشکلات زیادی را در پی داشته است.
این نماینده مردم در شورای شهر تصریح کرد: روزانه حدود ۳ تا ۶ هزار تن محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز عرضه می شود اما اطلاعات دقیقی از نحوه عرضه و قیمت‌گذاری آن در دست نیست زیرا بخش عظیمی از شبکه توزیع، انحصاری است.
وی توزیع ارزاق عمومی را بخشی از وظایف شوراهای شهر و روستا برشمرده و افزود: میادین میوه و تره‌بار یکی از جاهایی است که در آن شعار شورای پنجم مبنی بر کاهش قیمت خدمات و افزایش کیفیت، قابل تحقق است.
موسوی در پایان سخنانش تأکید کرد: می‌بایست به دنبال راهکاری باشیم که به وسیله آن در آستانه عید نوروز، محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به سهولت در اختیار شهروندان قرار گیرد که در این راستا به سازمان مشاغل شهری و فرآورده ‌ای کشاورزی شهرداری شیراز مأموریت داده شد که مشکلات و موانع موجود برای اجرای این سیاست را در قالب گزارش مشخص کرده و به شورای اسلامی شهر شیراز گزارش کند.
پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۵۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما