۰
plusresetminus
با حضور شهردار شیراز صورت گرفت؛

افتتاح پیاده راه ومسیر دوچرخه و شیب شکن سجادیه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴
پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری جنوب ۳۵ متری طلاییه و شیب شکن سجادیه در مسیر رودخانه چنار راهدار با حضور شهردار شیراز، شهردار منطقه ۹، جمعی از اعضای شورای شهر و شهروندان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
افتتاح پیاده راه ومسیر دوچرخه و شیب شکن سجادیه
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور اضافه کرد: طبق رویکرد انسان محور شهر را براي همه شهروندان مي‌سازيم و اينگونه نيست كه تنها به يك بخش از شهر توجه كنيم بلکه در اجرای پروژه ها تمام مناطق شهر را مد نظر قرار می دهیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری شیراز در اجرای پروژه ها افزود: در افتتاح پروژه هایی همچون مسیر دوچرخه سواری به اثربخشی پروژه ها بر کیفیت زندگی شهروندان توجه می کنیم لذا اگرچه ابعاد پروژه‌ کوچک مقیاس است اما اثربخشي آن برای شهروندان ساکن در محدوده شهرداری منطقه ۹ به ویژه منطقه طلاییه بالا است.
شهردار شیراز با اشاره به هزینه بالای تملک املاک مورد مسیر این پروژه گفت: مدت‌هاست كه به دنبال اجراي پروژه بزرگ كنار روخانه چنارراهدار مانند چمران شمالي هستيم اما عمده مشكل ما تملك املاكي است كه بايد انجام شود.

مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: اميد است پروژه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری حاشيه چنار راه راهدار با احداث پارك حاشیه‌اي در ضلع شمالي و جنوبي به طول ١٤ كيلومتر در شمار يكي از زيباترين پروژه‌هاي شهر شيراز در آيد كه البته در يك افق چند ساله انجام می شود.

وی نوید داد: طي روزهاي آينده عمليات اجرايي قطعه‌اي از اين پارك حاشيه‌اي آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ٩ شيراز نيز در اين مراسم گفت: پروژه مسير دوچرخه سواري و پياده راه سلامت طلاييه به طول سه كيلومتر كه دو کیلومتر آن در قسمت غربي و يك كيلومتر در قسمت شرقي ایجاد شده است، به بهره برداری می رسد.


فرزاد میرزایی افزود: طول رودخانه چنار راهدار و طول محور طلاييه ١٤ كيلومتر تعريف شده تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده كنند.

وی ظرفیت تفریحی حاشیه رودخانه چنارراهدار را بيش از رودخانه خشك دانست و اضافه کرد: برنامه‌هاي متنوعي براي ساماندهي اين مسير از جمله احداث باغ بانوان، پارك سلامت و شيب شكن پنجم محور چنارراهدار را در دستور كار قرار داده‌ایم.

شهردار منطقه ۹ شیراز هزينه اجراي پروژه مسير دوچرخه سواري و پياده راه سلامت طلاييه را ١.٥ ميليارد تومان و هزينه تملك اين محور را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش شیب شکن سجادیه واقع در ۵۰ متر بعد از پل سجادیه در مسیر رودخانه چنارراهدار با هزینه ۱۵ میلیارد ریال با هدف کاهش سرعت مخرب آب در مواقع سیلاب احداث و مسیر دوچرخه سواری جنوب ۳۵ متری طلاییه با هدف ایجاد فضای مناسب جهت اوقات فراغت شهروندان توسط شهرداری منطقه ۹ احداث شده است.


انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۵۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما