۰
plusresetminus
ابراهیم عزیزی:

مجلس یازدهم جای انفعال و تنبلی نیست/برخی به عقب ماندگی شیراز افتخار می کنند!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰
کاندیدای نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان معتقد است که در سایه مدیریت جهادی و انقلابی می توان بر مشکلات کشور فائق آمد.
مجلس یازدهم جای انفعال و تنبلی نیست/برخی به عقب ماندگی شیراز افتخار می کنند!
به گزارش حافظ خبر؛ ابراهیم عزیزی کاندیدای مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه شهرستان شیراز در نشستی خبری به بیان دیدگاههای خود پیرامون انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و با اشاره به مشکلات کشور اظهار داشت: مدیریت انقلابی و روحیه جهادی راه برون رفت از مشکلات است و هر جا که توفیقی حاصل شده نتیجه این روحیه و طرز مدیریت بوده است.

سیاسی بازی و سیاسی کاری ممنوع!
وی با برشمردن شاخص های یک نماینده مردمی و کارآمد بیان کرد: نماینده مجلس باید گوش شنوا، چشم بینا و صدای رسای مردم باشد و در این راستا باید تلاش کرد در آغاز مجلس یازدهم یک ارتباط جدی، کامل و منطقی بین اصحاب رسانه و نمایندگان شکل گیرد تا هر دو پیگیر مطالبات مردم بوده و آنها نیزاین سعی مشترک را با تمام وجود احساس کنند.
استاندار اسبق هرمزگان با بیان اینکه مجلس نباید گرفتار حاشیه سازی های بی مورد شود، افزود: اگر مشکلات مردم به خوبی هدف گذاری می شد و کسانی که رای مردم را گرفتند دچار حواشی نمی شدند، شاید امروز خیلی از مشکلات را نداشتیم.
فرماندار اسبق شیراز خاطرنشان کرد: امروز با سیاسی بازی و سیاسی کاری برخی مسوولان مواجهیم و وقتی مسوولی دچار این آفات شد، قطعا مسائل اصلی مردم نیز به حاشیه خواهد رفت.
کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز برای مجلس یازدهم ادامه داد: جدا از سیاسی بازی و سیاسی کاری، تنبلی و کم کاری برخی مسوولان نیز در عقب ماندگی کشور نقش دارد و باید اذعان کرد برای ملتی که افق های وسیع برای خود تعریف کرده و داری یک نظام سیاسی قدرتمند است، با سستی و سهل انگاری نمی توان امورش را اداره کرد.
وی حل مشکلات کشور را در سایه تلاش شبانه روزی دانست و گفت: اقدامات غیر کارشناسی و شتاب زده در تصمیم های کلان، کشور را دچار مشکل کرده در حالی که جامعه نیازمند تلاش فکورانه، رفتار کارشناسانه و برنامه ریزی مدبرانه است.
عزیزی بی توجهی به ظرفیت مدیران بومی، سلب اختیار از مدیران استانی و تمرکز گرایی را از مشکلات جدی نگاه مدیریتی در کشور برشمرد و افزود: همین نگاه باعث شده شاهد عدم توجه جدی به پروژه های محرک و زیربنایی در استان فارس باشیم.
استاندار اسبق هرمزگان تاکید کرد: هر کس که در انتخابات 2اسفند 98 رای اعتماد مردم را جلب کرد باید مهم ترین اولویت وی عملیاتی کردن پروژه های مهم شهرستان شیراز و استان فارس باشد.

فرصتی که از دست رفت
رئیس سابق بسیج سازندگی کشور با اشاره به مشکلات کلان استان فارس، در ابتدا به معضل کم آبی اشاره کرد و گفت: سالهاست که مشکل کم آبی استان فارس را فریاد می زنیم و حتی راهکار می دهیم اما عزم جدی برای حل مشکل وجود ندارد.
کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان جهت مجلس یازدهم ادامه داد: از ظرفیت خلیج فارس برای حل مشکل کم آبی استان می توان نهایت استفاده را کرد اما متاسفانه از این ظرفیت نیز با وجود آنکه زیرساخت های آن فراهم بود، هیچ استفاده ای نشد.
عزیزی افزود: ما می توانستیم 600میلیون لیتر مکعب آب از خلیج فارس به استان فارس تخصیص دهیم که آذر 1397 آخرین مهلت این تخصیص بود که متاسفانه هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفت و با احتساب 100میلیون لیتر مکعب سد تنگ سرخ، مشکل کم آبی شهرستان شیراز و استان فارس به راحتی قابل حل بود اما کم کاری ها مانع از این تخصیص ها شد.
فرماندار اسبق شیراز با بیان اینکه مشکلات کشور یا ناشی از مدیران است یا نمایندگان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید با استفاده از منابع و اعتبارات، بخش خصوصی و ظرفیت های مجلس، مشکلات کشور را حل کنند.

بخش خصوصی پای کار است اما...
وی افزود: امروز بخش خصوصی فریاد می زند که 600میلیون لیتر مکعب آب را می تواند از خلیج فارس به استان فارس بیاورد و هیچ توقعی هم ندارد فقط انتظار کمک از مدیران دارد که متاسفانه محقق نمی شود و معلوم نیست چرا استان های دیگر با 970کیلومتر فاصله از دریا، آب را به منطقه خود برده اند اما فارس با 570کیلومتر فاصله موفق به این کار نشده است!
رئیس سابق بسیج سازندگی کشور همچنین به ظرفیت های ریلی استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: شیراز می تواند چهارراه ریلی کشور شود و قرار بود راه آهن شیراز-بندرعباس، شیراز- بوشهر، شیراز- گلگهر، شیراز-اقلید و... احداث شود که هنوز محقق نشده است.
کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان افزود: راه آهن شیراز-گلگهر قرار بود سال 96 تکمیل شود اما هنوز در سال 98 تنها 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یا طرح هایی مانند طرح 57هکتاری تاریخی، باستانی و مذهبی شیراز، پروژه های عرفان، تالار شهر، آب رکنی و... که همگی معطل است.

افتخار به عقب ماندگی شیراز!
استاندار اسبق هرمزگان ادامه داد: امروز شیراز نه کمربند شرقی دارد نه غربی و بعد آقایان با افتخار اعلام می کنند که حادثه خیزترین کمربندی کشور متعلق به شیراز است!
وی به عقب ماندگی استان در بحث صنعت، راه سازی، پالایشگاه ها و... نیز اشاره کرد و گفت: پالایشگاه دوم شیراز مشکل جانمایی داشت و در این چند سال با کار کارشناسی می توانستیم مشکل را حل کنیم اما این امر هم اتفاق نیفتاد و یا آزادراه شیراز-اصفهان که برای مردم راه اندازی آن  تبدیل به یک آرزو شده است!
فرماندار اسبق شیراز  افزود: قرار بود فارس و شیراز قطب الکترونیک کشور باشد اما آن نیز محقق نشد و یا کارخانه هایی چون آزمایش، آی تی، کمپرسور سازی، کابل سازی و... که همگی روبه تعطیلی رفتند و استان را با مشکل جدی بیکاری روبه رو کردند.
کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان راه حل برون رفت از مشکلات استان فارس را بیرون شدن نمایندگان از انفعال دانست و گفت: برای شهری چون شیراز و استانی چون فارس سزاوار نیست که نمایندگانی منفعل داشته باشد؛ کسانی که حتی به وعده های خود نیز عامل نیستند.

مجلس یازدهم نماینده شجاع و حق طلب می خواهد
عزیزی در عین حل اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم باید با روحیه حق طلبانه و شجاعانه برای حل مشکلات استان فارس و شهرستان شیراز اقدام کنند و در این راستا شایسته نیست که نماینده ملت وکیل الدوله باشد.
وی تاکید کرد: نمایندگان استان فارس و شیراز باید خود خالق شرایط شوند نه اینکه مخلوق شرایط باشند و با قدرت در تمام صحنه ها حضور یابند.
استاندار اسبق هرمزگان افزود: امروز وادادگی و بی عملی نمایندگان مشکلات بزرگی را به وجود آورده و نماینده نمی تواند فقط تئوری پردازی کند یا شعر خوانی کرده و بیانیه دهد.
کاندیدای حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان همچنین گفت: نمایندگان مجلس یازدهم باید مسائل اولویت دار را مورد توجه قرار داده و همگی تلاش کنند تا شیراز را به جایگاه اصلی و رفیع خود برسانند که این مهم نیز در سایه انتخاب هوشمندانه مردم است.

توصیه به مردم شیراز و زرقان
عزیزی خطاب به مردم شیراز و زرقان در قالب توصیه نیز گفت: شما به خوبی خود یک مورد جدید نیز اضافه کنید و آن هم یک انتخاب خوب در انتخابات مجلس است و با شناخت و آگاهی و تحقیق پای صندوق های رای حاضر شوید و بدانید که این یک رای سرنوشت ساز خواهد بود.
وی تصریح کرد: انتظار ما از مردم خوب شیراز و زرقان این است که نمایندگان شجاع، مردمی و کارآمد را انتخاب کرده و به مجلس بفرستند.
کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در ادامه این نشست به پرسش خبرنگاران نیز پاسخ داد.

به تصمیم شورای ائتلاف احترام می گذارم
عزیزی در پاسخ به پرسشی در مورد علت قرار گرفتن 5نفر در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به این تصمیم احترام می گذارم و آن را یک فرصت تلقی می کنم چراکه دایره لیست را محدود نکردند.
فرماندار اسبق شیراز افزود: به هر حال مردم در انتخاب آزاد هستند و باید به کارآمد ترین و اصلح ترین فرد رای دهند.
استاندار اسبق هرمزگان در عین حال گفت: ما نگرانی از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نداریم چراکه نگرانی بیشتر آنجاست که یک عده در مرکز نشسته و برای استان ها و شهرهای دیگر لیست می بندند و می گویند تکرار می کنیم که مردم به این لیست رای دهند! که به نظر بنده اشتباه و نگرانی اینجاست.
عزیزی در پایان نیز گفت: باید به دور از هیجانات و فضاسازی ها عمل کرد و ما به انتخاب خوب مردم عزیز شیراز، هیچ شکی نداریم.
کد مطلب : ۲۲۵۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما