بوستان شهدای قشقایی کوزه گری به بهره برداری رسید

28 بهمن 1398 ساعت 2:16

شهردار شیراز در آیین افتتاح بوستان شهدای قشقایی گفت: این بوستان در مرکز محله شیخ علی چوپان و ده پیاله واقع شده است و محلی برای دوچرخه سواری، پیاده روی، بازی کودکان و گذران اوقات فراغت ساکنان این بخش از شهر فراهم کرده است.


به گزارش حافظ خبر؛ مهندس اسکندرپور افتتاح و بهره برداری از پروژه ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شهر را یک وظیفه دانست و افزود: تلاش داریم در مجاورت این بوستان، کتابخانه و مرکزی فرهنگی را ایجاد کنیم
وی با اشاره به وسعت 10 هزار متر مربعی بوستان شهدای قشقایی اضافه کرد: پروژه های کوچک مقیاس اثربخشی بسیاری بر زندگی شهروندان ساکن در محدوده پروژه دارند و باعث ارتقای کیفیت زندگی در محلات می شود.
شهردار شیراز با تاکید براینکه پروژه های کوچک مقیاس محلات باید با کیفیت بالا اجرا شوند، گفت: ضروری است معاونت فنی و عمرانی بر کیفیت اجرای پروژه های کوچک مقیاس همچون پارک های محله ای نظارت کند تا شاهد اثربخشی بیشتر این پروژه ها باشیم.
مهندس اسکندرپور نوید داد: در اسفندماه با افتتاح پروژه های بزرگ مقیاس شهری همچون تقاطع، بزرگراه و ایستگاه مترو به استقبال سال جدید می رویم.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن تشکر از نگاه ویژه شهردار شیراز به محلات کم برخوردار شهر گفت: تلاش های زیادی برای اجرای پروژه های مختلف شهری و بهبود وضعیت محلات جنوبی شهر به ویژه منطقه دو انجام شده است.
مهندس قائدی افزود: در راستای توزیع عادلانه خدمات شهری همانگونه که پیاده راه سلامت در بلوار شهید چمران ایجاد شده، امروز در بولوار احمدبن موسی (ع) نیز پیاده راهی کلنگ زنی شد. همچنین در محله آب جوار نیز درصدد احداث پیاده راه هستیم.
وی با اشاره به حضور مادران شهدا در این آیین اضافه کرد: این بوستان به نام شهدای قشقایی مزین شده و امیدوار هستم با این نامگذاری دل مادران شهید شاد شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای پروژه های لوله گذاری معابر عنوان کرد: طی سالهای گذشته شاهد ابگرفتگی معابری همچون خیابان محراب هنگام بارندگی بودیم که با لوله گذاری های انجام شده این مشکل مرتفع می شود. همچنین لوله گذاری سایر معابر این منطقه نیز در حال انجام است.
شهردار منطقه دو شیراز در آیین افتتاح بوستان شهدای قشقایی گفت: از مجموع ۱۰۲ پروژه شهرداری شیراز که مقرر شده بود کلنگ زنی و افتتاح شود، ۷ پروژه همچون بهره برداری از پیاده روسازی خیابان وصال، پیاده روسازی خیابان آب جوار، مرمت و بهسازی بوستان لاله، افتتاح مجتمع تجاری، ورزشی و تفریحی خیابان کارگر که ۸۰ درصد پیشرف فیزیکی دارد و کلنگ زنی پیاده راه احمد بن موسی (ع) در این منطقه واقع شده است.
مهندس بهرامی نژاد با بیان اینکه بوستان شهدای قشقایی در محله شیخ علی چوپان و ده پیاله واقع شده است، گفت: این محله ۲۲۰ هکتار و ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. دو بوستان صنوبر به مساحت ۲۷ هزار متر مربع و مشایخ به مساحت ۶ هزار متر مربع در این منطقه واقع شده است و نیازمند افزایش فضاهای تفریحی و فضای سبز بود.
وی عنوان کرد: این پارک در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هزار متر واقع شده ‌که ۱۰ هزار متر آن به پارک و ۲ هزار متر جهت سالن ورزشی توپی در نظر گرفته شده که با توافق اداره راه و شهرسازی در بودجه سال آینده ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه دو شیراز افزود: همچنین تلاش داریم با همکاری سازمان پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قسمت جنوب پارک نیز ساختمانی جهت بهره گرفتن کودکان از فضاهای فرهنگی ایجاد شود.
بهرامی نژاد خاطرنشان کرد: با افتتاح بوستان شهدای قشقایی سرانه پارک و فضای سبز در محدوده شیخ علی و دهپیاله به 5/2 متر مربع برای هر فرد رسیده است.
وی افزود: به منظور دفع آبهای سطحی دو پروژه لوله گذاری بولوار محراب به طول 8/3 کیلومتر با هزینه 5/6 میلیارد تومان و لوله گذاری بولوار سیبویه با هزینه ۴ میلیارد تومان توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در محدوده این منطقه در حال اجرا است.
شهردار منطقه پنج شیراز نیز در آیین افتتاح و کلنگ زنی همزمان پروژه های شهرداری مناطق 2،4 و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: پروژه های این منطقه شامل بهسازی و مرمت میدان ارتش به متراژ۶۵۰۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بهسازی و مرمت پارک آزادگان، لوله گذاری بلوار شهید نواب صفوی به طول ۷۰۰ متر با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در بهمن ماه به بهره برداری رسید.
بذرافشان همچنین از کلنگ زنی چهار پارک و بهره برداری از پارک ترافیکی و پیست اسکیت بوستان مادر در اسفندماه به بهره برداری می رسد.
حیدری نماینده یاوران شورای محل شیخ علی چوپان نیز در این مراسم گفت: از شهرداری شیراز که شادی را به منطقه بخشید تشکر می کنم.
براساس این گزارش بوستان شهدای قشقایی به مساحت 10 هزار متر مربع شامل مسیر دوچرخه سواری به طول 240 مترمربع، محوطه بازی کودکان، فضای سبز است که با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد ریال در میدان کوزه گری، بولوار نهضت سوادآموزی، خیابان کوچ کوچه 3 واقع شده است.


کد مطلب: 22589

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22589/بوستان-شهدای-قشقایی-کوزه-گری-بهره-برداری-رسید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir