۰
plusresetminus
سخنگوی شورای شهر شیراز:

ساختار سرمایه انسانی در شهرداری باید نوسازی شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۶
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نیاز و ضرورت نوسازی ساختار سرمایه انسانی در شهرداری، تصریح کرد: نوسازی سرمایه انسانی با نوسازی اداری شهرداری باید متفاوت از هم باشند و لازم است با تعریف رسته برای پرسنل شهرداری، هر کس در رسته تخصصی خود فعالیت کند.
ساختار سرمایه انسانی در شهرداری باید نوسازی شود
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس «سعید نظری» با اشاره به موضوع برنامه‌ریزی‌های اداری در شهرداری و شورای شهر گفت: شهرداری به واسطه حجم بالای نیروی انسانی با تحصیلات عالیه ظرفیتی برابر با دانشگاه شیراز دارد.
وی تصریح کرد: مساله مهم این است که این تحصیلات به نحو مطلوب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد چرا که ساختار با سرمایه انسانی موجود در شهرداری متناسب نشده است.
وی به نمونه‌های بسیاری در شهرداری شیراز اشاره کرد که نیروهای متخصص فعالیتی خارج از حیطه تخصص خود انجام می‌دهند.
او با اشاره به اینکه توان سرمایه انسانی شهرداری بالاست، اضافه کرد: با این توان سرمایه انسانی ضرورتی ندارد شهرداری از ادارات دیگر نیروی مامور به خدمت بگیرد بلکه شهردار می‌تواند از نیروهایی که در شهرداری هستند در رسته‌های مدیریت میانی و حتی کلان شهرداری استفاده کند.
سخنگوی شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت این مساله که افراد از بدو ورود تا پایان خدمت  باید در رسته تخصصی خود فعالیت کرده و در نهایت تجریه خدمت سال‌های گذشته خود را به دیگران انتقال دهند، گفت: این مهم سبب می‌شود که شاهد این میزان پراکندگی در شهرداری نباشیم چرا که این پراکندگی‌ها و جابه‌جایی‌ها به ساختار و بدنه اداری شهرداری آسیب جدی وارد می‌کند.
نظری به موضوع هوشمندسازی ساختار اداری با عنوان «هوشمندسازی اداری» که در حال حاضر در کلان‌شهرهای دنیا مورد توجه قرار گرفته نیز اشاره داشت و بر اهمیت پیگیری این مساله در شهرداری تاکید کرد.
وی ادامه داد: هوشمندسازی ساعات کاری فرصتی برای ارزیابی عملکرد دقیق نیروی انسانی شهرداری فراهم می‌کند.
اصلاح شرح وظایف‌ها و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت موضوع دیگری بود که سخنگوی شورای شهر شیراز به آن اشاره داشت و گفت: توجه به این مباحث می‌تواند کمک حال شهرداری باشد چرا که نگاه نوسازی جدیدی دارد و مرکز پژوهش شورای شهر شیراز نیز باید به آن بپردازند.
وی ادامه داد: حوزه مدیریت، برنامه‌ریزی و ساختار سیستم‌های مدیریت کیفیت که در دهه هفتاد مورد توجه جدی بود نیاز امروز شهرداری شیراز است تا به صورت کیفی دنبال شود چرا که سیزده هزار پرسنل نیازمند استقرار سیستم مدیریت کیفی هستند.
نظری بخش پایانی سخنان خود را به موضوع بازنشستگان اختصاص داد و افزود: این مهم در شورای پنجم نیز تاکید و مصوب شد که افراد با سابقه خدمت 30 و 35 سال بازنشسته شوند تا کرسی‌های مدیریت در اختیار جوانان قرار گیرد.
وی انتقال تجربه پیشکسوتان شهرداری به نیروهای جوان را از جمله نیازهای آموزشی شهرداری دانست و افزود: اینکه گفته می‌شود نیروهای باسابقه آرام آرام از گردنه مدیریتی شهرداری خارج شوند به این معنی نیست که جوانان را تنها بگذارند بلکه باید در کنار جوانان باشند تا تجربه مدیریت خود را به آنها انتقال دهند.
پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۵۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما