۰
plusresetminus
شهردار شیراز:

جانبازان آیینه تمام‌نمای عزت، سربلندی و غرور ملت هستند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۸
شهردار شیراز در همایش اسوه‌های طاقت ویژه تجلیل از همسران جانبازان بیش از ۷۰ درصد با بیان اینکه دفاع مقدس هنوز برای همسران جانبازان ادامه دارد، ابراز داشت: صبری که همسران جانبازان تحمل می کنند، در کلام نمی گنجد و دردی که مادران جانبازان به خاطر مهر مادری به جان خریده‌اند، وصف ناشدنی است.
جانبازان آیینه تمام‌نمای عزت، سربلندی و غرور ملت هستند
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور جانبازان را آیینه تمام‌نمای عزت، سربلندی و غرور ملت خواند و بیان کرد: جانبازان برای ادامه حیات کشور از خودگذشتگی کردند و امروز سخت‌ترین دردها را تحمل می کنند؛ اما با افتخار زندگی می‌کنند.
شهردار شیراز که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، همسران جانبازان را میراث معنوی ملت دانست و اضافه کرد: آیندگان بیش از امروز قدر و ارزش شهدا و جانبازان را درک می کنند و افتخار خواهند کرد که ملتی برای دفاع از آرمان‌ها، میهن و سربلندی ایران نهایت ایثارگری را داشتند.
سولماز دهقانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم ضمن تقدیر از بانوان همسران ایثارگر، گفت: اگر امروز ایستاده‌ایم و فعالیت می کنیم به‌خاطر ایثار و از جان گذشتگی‌های جانبازان است.
وی افزود: جانبازان این مرزو بوم با فداکاری و جان بر کفی امنیت و آرامش خاطری را به ارمغان آوردند که در سایه آن بیش از چهاردهه حیات جامعه اسلامی تداوم دارد.
سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خاطرات همسران جانبازان را کتاب می‌کند
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن به خانواده‌های همسران جانبازان، با یادکرد از فرمایش مقام معظم رهبری درباره جانبازان، عنوان کرد: به گفته رهبری  جنگ تحمیلی طلای ناب و گنجی گران‌بهاست که با قلم نویسندگان زینت می‌یابد و تا زمانی که قهرمانان واقعی جنگ تحمیلی وجود دارند دیگر نیازی به قهرمان‌سازی توسط ذهن نویسنده نیست و زندگی هریک از این قهرمانان به تنهایی چندین هزار کتاب است.
دکتر مرتضی جعفری اعلام کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اهتمام و توجه ویژه‌ای به موضوع گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت و الگوسازی موثر خواهد داشت و اعلام آمادگی می‌کنیم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم حرکتی را شروع کنیم تا خاطرات و دلنوشته‌های همسران را جمع آوری، تدوین و انعکاس دهیم.
معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: در کشور ما تاکنون بسیار به همسران و مادران شهید پرداخته شده است؛ اما متاسفانه درباره همسران جانبازان به ویژه جانبازان بیش از ۷۰ درصد چندان توجهی نشده و تنها دو کتاب شاخص با عناوین "چشم روشنی " و "تا ابد با تو می‌مانم" درباره زندگی همسران جانباز جنگ تحمیلی نگاشته شده است؛ از همین رو نیاز است تا در این حوزه به‌صورتی جدی ورود کنیم.
وی افزود: در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قصد داریم در برنامه‌های مختلف بیش از گذشته به اقشار خاص از جمله جانبازان که گنجینه‌هایی ارزشمند وثروتی معنوی به‌شمار می‌روند بپردازیم و برنامه‌هایی مناسب با شرایط خانواده‌های آنان اجرا کنیم؛ از جمله برگزاری تورهای تفریحی و فراغتی که می‌تواند در به‌زیستی روانی و تجدید روحیه آنان موثر باشد.
دکتر جعفری ابراز داشت: افزون بر این ارائه خدمات پزشکی، مشاوره‌ای و کارگاهی به منظور ارتقای شاخصه‌ها و مهارت‌های ضروری برای بهبود شرایط زندگی جانبازان و توانمندسازی همسران جانبازان نیز اجرایی خواهد شد. 
همایش اسوه‌های طاقت ویژه تجلیل از همسران جانبازان بیش از ۷۰ درصد با هدف ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مسئول برگزار شد. این آیین که به ‌مناسبت هفته زن اجرا شد، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه جانبازان صورت گرفت؛ بدین‌ترتیب انجمن جانبازان قطع عضو، انجمن جانبازان شیمیایی، انجمن راست قامتان جاوید، انجمن جانبازان بصیر، انجمن جانبازان اعصاب و روان و انجمن جانبازان قطع نخاع در اجرای این برنامه همراهی کردند.
همچنین در این مراسم انجمن‌های جانبازان از مهندس حیدر اسکندرپور شهردار شیراز به منزله یکی از رزمندگان هشت سال دفاع تقدیر کردند. اعضای شورای شهر شیراز و مدیران شهری نیز از مادر شهیدان والامقام خسرو، مهدی و فرهاد ایزدی تجلیل کردند.
کد مطلب : ۲۲۵۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما