۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز:

خدمات مدیریت پارکینگ لازمه ساخت شهر هوشمند است

تاریخ انتشارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه خدمات مدیریت پارکینگ لازمه ساخت شهر هوشمند است از شهرداری شیراز خواست اپلیکیشن موبایلی سامانه مدیریت پارکینگ‌ها را برای شهروندان تهیه و ارائه کند.
خدمات مدیریت پارکینگ لازمه ساخت شهر هوشمند است
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تکنولوژی باعث تغییر در نحوه اداره شهر و حرکت به سوی حکمروایی هوشمند خواهد بود، گفت: استفاده از توسعه اینترنت اشیا (IOT) دو مزیت عمده خواهد داشت که یکی استفاده از داده‌های آن در پارکینگ‌های هوشمند و دیگری قابلیت بهره‌گیری در تمامی حوزه‌های شهری است.
وی تصریح کرد: در عصر حاضر دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی و توسعه‌ اینترنت اشیا (IOT) در تمام زمینه‌ها است و ضرورت دارد در چنین عرصه‌ای، خدمات مدیریت هوشمند پارکینگ به عنوان راهکاری نوآورانه و لازمه‌ ساخت شهرهای هوشمند تلقی شود.
دودمان با اشاره به وظایف شهرداری در زمینه ایجاد پارکینگ‌های هوشمند، بیان داشت: شهرداری مکلف است ساختاری یکپارچه در زمینه پرداخت با کارت شهروندی در سامانه پارکینگ هوشمند لحاظ کند.
تامین زیرساخت‌های ارتباطی نظیر وب سرویس یا APT) ها)  مصوبه دیگر این جلسه بود که دودمان به آن اشاره داشت و شهرداری را به جهت ارتباط با دیگر سامانه‌ها در پارکینگ‌های هوشمند موظف به انجام آن دانست.
الزام شهرداری در انجام اقدامات موثر به جهت هماهنگی با پیمانکار در مالکیت پایگاه داده سامانه پارکینگ‌های هوشمند مصوبه دیگری بود که رئیس کمیسیون هوشمندسازی به آن اشاره کرد.
دودمان با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف است معماری به‌روزرسانی شده سامانه پارکینگ هوشمند را پیاده‌سازی کند، افزود: در جلسه فوق مصوب شد شهرداری اپلیکیشن تحت موبایل سامانه مدیریت پارکینگ‌ها را به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان و ارتقا کیفیت زندگی تهیه و ارائه کند.
او با اشاره به وظیفه شهرداری در ارائه شرح خدمات پروژه هوشمندسازی نظارت و رینگ کردن حلقه‌های چاه، اظهار داشت: شهرداری مکلف است در زمینه چاه‌های هوشمند هماهنگی لازم را با سازمان پدافند غیرعامل، انجام داده و گزارش آن را ظرف مدت 20 روز به کمیسیون ارائه دهد.
این عضو شورای شهر شیراز، شهرداری را موظف دانست در راستای حرکت به سمت هوشمندسازی شهری بانک اطلاعات شهری بارکد درختان را در پایگاه داده‌ها تکمیل کند.
وی دیگر مصوبه این جلسه از کمیسیون را در زمینه پروژه BMS دانست و افزود: شهرداری مکلف است در شرح خدمات نهایی پروژه BMS مواردی همچون به‌روزرسانی نقشه‌ها در فاز 2، توجه به ابعاد سخت افزار، نرم افزار و مدیریت داده، هماهنگی با  پیمانکار در پایگاه داده و ضرورت توجه به تکنولوژی روز را لحاظ کرده و پیش از عقد قرارداد به کمیسیون ارائه دهد.
استقرار سامانه BMS با رویکرد هوشمندسازی شهری، توجه به دسترسی شرکت‌های خصوصی سامانه برای کنترل ناوگان، محاسبه یارانه بر اساس شمار تعداد مسافران و ورود و خروج مسافر از دیگر مواردی بود که دودمان به آن اشاره داشت.
وی در پایان این جلسه که با حضور اعضا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و دیگر مدیران شهری و کارشناسان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهرداری همچنین مکلف است در سامانه BMS، اپلیکیشن تحت موبایل ارائه داده و به شهروندان آگاهی‌رسانی داشته باشد.
پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۶۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما