شورای فضای مجازی در ساماندهی محتوای‌ موثر مسولیت دارد

7 اسفند 1398 ساعت 22:30

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فضای مجازی استان فارس: فضای مجازی امروزه همه ابعاد زندگی بشر را فرا گرفته است و بی تردید نقش شورای فضای مجازی استان فارس در ساماندهی، نظارت و به خصوص تولید محتوای موثر مورد نیاز جامعه بسیار حائز اهمیت است.


به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جلسه شورای مجازی استان با حضور صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضاء شورا برگزار شد .
در این جلسه سهرابی رئیس شورای فضای مجازی استان فارس، گفت: فضای مجازی امروزه همه ابعاد زندگی بشر را فرا گرفته است و بی تردید نقش شورای فضای مجازی استان فارس در ساماندهی، نظارت و به خصوص تولید محتوای مورد نیاز جامعه بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: دبیرخانه این شورا فعالیت های گسترده و موفقی در طول مدت کوتاه از زمان تشکیلش انجام داده است و کلیه دستگاه های عضو این شورا با همراهی و همدلی با حضور موثر در جلسات هماهنگی می‌توانند دبیرخانه شورای فضای مجازی را تقویت نمایند.
سهرابی با اشاره به گسترش روز افزون محتواهای مرتبط با ویروس کرونا در جامعه از دبیرخانه شورا در راستای تولید محتوا، اطلاع رسانی و صدور هشدارهای لازم تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه سرهنگ دوستدار رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس گزارشی از اقدامات انجام شده توسط مرکز متنا و نسرا در حوزه تولید محتوا و آموزش سواد رسانه ای ارائه نمود و گفت : سپاه در طول سال های گذشته تلاش نموده است تا با تولید محتوا در فضای مجازی در کنار اجتناب از تهدیدات و اطلاع‌رسانی به شهروندان برای کاهش آسیب های ناشی از فضای مجازی به فرموده مقام معظم رهبری از فرصت های موجود استفاده نموده و در راستای انتشار موضوعات مذهبی، فرهنگی، اعتقادی و پاسخ به شبهات اقدام نماید.
همچنین، ابراهیم عباسی دبیر شورای فضای مجازی استان با تاکید مجدد بر ضرورت ارائه محتواهای مورد نیاز جهت آموزش و پیشگیری بروز بیماری کرونا و جدی گرفتن موضوع سلامت و بهداشت مردم توسط همه دستگاهها و آحاد جامعه به کاربران فضای مجازی هشدار داد از انتشار شایعات و مطالبی که فاقد منبع موثق می باشد خودداری نمایند و در صورت مشاهده فعالیت افرادی که به هر نحو تلاش می نمایند فضای رعب و وحشت در جامعه گسترش دهند مراتب را به پلیس فتا استان فارس و یا شماره تلفن ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸ در واتساپ به دبیرخانه شورای فضای مجازی استان گزارش نمایند.
ابراهیم عباسی گفت :اعضاء شورا با هم افزایی و تشریک مساعی در حوزه تولیدات محتوایی ،نظارت و ساماندهی فضای مجازی نقش بسزایی ایفا خواهند کرد. شورای فضای مجازی استان در حال تهیه طرح راهبردی و تدوین عملکردهای پیش رو دراین حوزه به منظور ارائه به شورای فرهنگ عمومی است .
در پایان مقرر شد در جلسه آتی که به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برگزار خواهد شد سایر دستگاه ها گزارش اقدامات انجام شده و توانمندی‌های خود را ارائه نمایند.


کد مطلب: 22643

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22643/شورای-فضای-مجازی-ساماندهی-محتوای-موثر-مسولیت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir