۰
plusresetminus
رئیس شورای شهر شیراز:

۱۴ شاخصه برای ارزیابی مدیران شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است/ روند تدوین و تصویب بودجه ۹۹ شهرداری شیراز منظم و تخصصی بود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ضرورت ارزیابی مدیران شهرداری از منظر شورا، گفت: 14 شاخصه ارزیابی برای مدیران شهرداری پیش‌بینی و ابلاغ شده است تا عملکرد مدیران هر سه ماه یک‌بار براساس این شاخصه‌ها ارزیابی شده و در اختیار شهرداری قرار گیرد.
۱۴ شاخصه برای ارزیابی مدیران شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است/ روند تدوین و تصویب بودجه ۹۹ شهرداری شیراز منظم و تخصصی بود
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری شیراز با قدردانی از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری در زمان مقرر و در فرصت مناسب به اهمیت در نظر گرفتن شاخصه ارزیابی برای مدیران شهری اشاره داشت و افزود: برای اینکه به این شاخصه‌ها برسیم باید هم از منابع مادی و هم منابع انسانی استفاده بهینه کنیم.
او با اشاره به اینکه در حدود ۱۳ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم در شهرداری شیراز مشغول به کار هستند، از اهمیت پست‌های سازمانی و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری بهینه از این پست‌‌ها گفت و اضافه کرد: این سئوال مطرح است که آیا در حال حاضر از منابع انسانی و منابع مادی که در شهرداری داریم استفاده بهینه می‌کنیم؟
وی بهره‌گیری صحیح از منابع مادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بتوانیم هزینه‌ها را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم، برای تحقق این مهم باید به یک فهم مشترک از موضوع برسیم تا نوع نگاه‌مان را وسیع‌تر کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مهم که برای همه مسائل نمی‌توان مابه‌ازای مادی در نظر گرفت، بیان داشت: مهم‌ترین نتیجه در نظر گرفتن این اصول ارضای وجدان فردی است، باید به سمتی برویم که کارهای ماندگار انجام دهیم نه کارهای تکراری و از پیش تعیین شده.
موسوی شاخصه‌های کمی تعیین شده برای برنامه پنج ساله را مورد اشاره قرار داد و تحویل به موقع بودجه و تکالیف آن را از اقدامات خوب و اثرگذار این معاونت دانست که در ردیف کارهای ماندگار قرار گرفته است.
وی فکر و طرح خوب را لازمه بهبود شرایط دانست و اظهار داشت: نباید مانع فکر و طرح خوب شویم، همه افراد در تمام سطوح می‌توانند طرح‌هایی ارائه دهند که سبب تحول در مجموعه می‌شود.
او یادآور شد: اگر ما به دیگران کمک کنیم تا وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند پیرو رفتار اخلاقی هستیم، موضوعی که متاسفانه این روزها کم‌رنگ شده و برخی از مشکلات امروز ما نیز ریشه در این مساله دارد.
اولویت در نظر گرفتن منفعت عمومی به جای نفع شخصی مساله دیگری بود که موسوی به آن اشاره داشت و تصریح کرد: درهر نقطه‌ای از کار که منفعت فردی با منفعت عمومی در تعارض قرار گرفت، بدون شک و تردید به منفعت عمومی فکر کنید چرا که نتیجه آن منفعت فردی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هدف کلی مجموعه شهرداری و شورای شهر در خدمت و خدمت‌ رسانی به مردم خلاصه می‌شود، گفت: هدف همه ما خدمت است و کاری نداریم که نوع خدمت چه باشد، در جایی ممکن است این خدمت رسانی شامل پل‌ سازی و در جایی دیگر اقدام فرهنگی و ساخت فرهنگ‌سرا باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر چند نکته اساسی در خصوص خدمت رسانی به مردم اشاره داشت و افزود: این مساله باید به عنوان قاعده تلقی شود که خدمت به مردم باید آسان و قابل دسترس باشد در این صورت است که می‌توان آن را ارزیابی کرد.
موسوی در اختیار همگان بودن خدمت را دیگر شاخصه مورد تاکید دانست و اظهار داشت: خدماتی که جامعه مخاطب بیشتر داشته باشد به همان میزان عمومی‌تر است چرا که جمعیت بیشتری می‌توانند از آن استفاده ‌کنند.
وی با اشاره به کیفیت خوب و کمیت، از ارزان ارائه شدن خدمت یاد کرد و افزود: به میزانی که این خدمات با ویژگی‌ها همخوانی داشته باشد کارهای ما موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: مدیریت اجرای این شاخصه‌ها در معاونت برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد اگرچه مکانیزم‌های مختلف آن در شهرداری شکل گیرد پس اگر می‌خواهیم به عنوان مثال پروانه ساختمانی صادر کنیم باید ببینیم چکار شود که این پروانه در کمترین زمان و با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز این قاعده را برای تمامی بخش‌های شهرداری یکسان دانست و اضافه کرد: اصل مدیریت و طراحی طرح‌ها و برنامه‌ها در این سازمان شکل می‌گیرد پس ضرورت دارد این موارد در اولویت باشد.

** روند تدوین و تصویب بودجه ۹۹ منظم و تخصصی بود

«محمدعلی راضی» معاون منابع انسانی شهرداری شیراز نیز در ابتدای این بازدید، عنوان داشت: برای نخستین بار است که در ادوار گذشته رئیس شورای اسلامی شیراز از کارشناسان و دست‌اندرکاران تصویب بودجه قدردانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه روند بررسی و تصویب بودجه بسیار تخصصی و کامل در کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز دنبال شد، از ریاست و مجموعه شورا به جهت پیگیری دقیق و تصویب به موقع بودجه تقدیر کرد.
 پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۶۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما