۰
plusresetminus

سناریوی‌های پایان یافتن ویروس کرونا در دنیا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۸
دكتر خسرو نصيرى زاده از سه سناریو برای پایان یافتن ویروس کرونا گفت.
سناریوی‌های پایان یافتن ویروس کرونا در دنیا
به گزارش حافظ خبر؛ دكتر خسرو نصيرى زاده سه سناريو بزرگ براى چگونگى خاتمه يافتن شيوع كرونا مطرح کرد: كنترل گسترش اين ويروس از طريق مداخلات بهداشتى که عملا بهترين سناريو و اساسا موثرترين روشی است كه در سال ٢٠٠٣ توانسته ويروس كرونا سارس را در جهان متوقف كند.
وی در خصوص ویروس کرونا سارس عنوان کرد: در سال ٢٠٠٢ و ٢٠٠٣ كرونا ويروس سارس ( سندرم تنفسى حاد ) ٨٠٩٦ نفر را در چين آلوده كرد و جان ٧٧٤ نفر را در ١٧ كشور دنيا گرفت اما با اين سناريو در سال ٢٠٠٤ اساس بيمارى سارس از بين رفت.
دكتر نصيرى زاده پیرامون دومین طرح پایان یافتن ویروس کرونا تصریح کرد: ويروس پس از آلوده كردن تمام يا بيشتر افراد مستعد از بين مى رود، البته اين سناريو نمى تواند سناريو مطلوبى باشد زيرا مستلزم بيمار شدن افراد زياد و احتمالا مرگ آن ها خواهد بود.
وی در مورد سومین سناریوی پایان یافتن ویروی کرونا ابراز کرد: ويروس كرونا به ويروس شايع ديگرى تبديل شود، همانند سال ٢٠٠٩ كه ويروس H1N1 انفولانزا در جهان گسترش يافت و پس از مدتى به نوع معمولى خود در فصل سرما خوردگى تبديل شد.
دكتر نصيرى زاده همچنین افزود: بر اساس اين سناريو الان چهارگونه ويروس كرونا شايع وجود دارد كه انسان ها را درگير مى كند مثل ابتلا به سرما خوردگى و ذات الريه كه ممكن است بدليل انتقال ويروس covid19 كرونا از يك فرد به فرد ديگر و افزايش سيستم ايمنى بطور مثال پس از انتقال از نفر شماره ٢٠به ٢١ ديگر اين ويروس شدت بيمارى زائى خود را از دست بدهد.
وی در پایان از مردم درخواست کرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و ضمن ماندن در خانه نکات بهداشتی را رعایت نمایند تا از این ویروس درمان بمانند.
 

انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۶۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما