۰
plusresetminus

تشدید نظارت بر روند توزیع محصولات بهداشتی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳
فرماندار شیراز بر نظارت و توزیع اقلام بهداشتی با کمک تیم‌های نظارتی و تسهیل در دسترسی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی تاکید کرد.
تشدید نظارت بر روند توزیع محصولات بهداشتی
به گزارش حافظ خبر؛ محمدرضا امیری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که با رویکرد اتخاذ تصمیمات جهت پیشگیری از ویروس کرونا و آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این ویروس برگزار شد، بر نظارت و توزیع اقلام بهداشتی با کمک تیم‌های نظارتی و تسهیل در دسترسی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی تاکید کرد.
امیری در خصوص توزیع این اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: اولویت با مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها و گروه‌هایی که بیشتر در معرض بیماری قرار دارند خواهد بود.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز همچنین بر ضدعفونی کردن سطوح در اماکن عمومی و همچنین آموزش مراقبت‌ها و نکات بهداشتی و حضور مستمر تیم‌های نظارتی در این خصوص تاکید کرد.
امیری همچنین ضمن اشاره به نقش تشکل‌های غیردولتی و NGO‌ها و با اشاره به پویش‌های مردمی که در حوادثی همچون سیل فروردین ماه، زبانزد مردم دیگر نقاط کشور بود، بر روحیه همراهی، مهربانی و همکاری نسبت به همنوعان در اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا ویروس تاکید کرد.
فرماندار شیراز تاکید کرد: در سطح شهرستان نیز ضمن اطلاع رسانی آموزش و آگاهی بخشی محتوای آموزشی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، در تامین آرامش مردم دقت و مراقبت لازم انجام شود.
او بیان کرد: تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای پاکبانان که در تماس مستقیم با منابع آلودگی دارند و اقشار فعال مجموعه شهرداری در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ضروری بوده و می‌بایست در اولویت قرار گیرد.
امیری با اشاره به کم شدن حجم سفرهای شهری، ادامه داد: براساس تاکید مراکز بهداشت و درمان بر مراکز خرید، براساس مصوبه سازمان صمت از طریق اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید ابلاغ شود تا در طی چند مرحله در شبانه روز سطوح به ویژه سطوح فلزی گندزدایی و ضدعفونی شود.
او همچنین اضافه کرد: توزیع اقلام بهداشتی همچون مواد ضدعفونی و ماسک برای بخش مرکزی شهرستان، شهر جدید صدرا، داریون و بخش ارژن، با بکارگیری سامانه نظارت بر توزیع که طی دو روز آینده تعریف می‌شود، نیز می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار شیراز افزود: در خصوص نانوایان نیز علاوه بر آموزش‌هایی که صورت گرفته است، بصورت مداوم باید نظارت‌های لازم و پیگیری در این خصوص صورت پذیرد. این در حالی است که در خصوص مراکز عرضه اغذیه بویژه نانوایی ها، آموزش‌های لازم در خصوص دریافت وجه، کشیدن کارت بانکی توسط خود مشتری آموزش‌ها و نظارت‌ها انجام شده است.
امیری با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای تامین مشترک با کمیته سلامت که مقرر شد تا معتادین متجاهر جمع آوری شوند، گفت: از آنجاکه بر اساس دستور العمل ابلاغ شده این افراد ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند و نمی‌توان این افراد را منتقل کرد و بایستی مجموعه بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و مراکز بهداشت نیز نسبت به تعیین تکلیف نمودن این موضوع و این افراد اقدام کنند.
او به اقدامات مراکز بهداشت و زیر مجموعه‌های خود از جمله خانه‌های بهداشت در ضدعفونی کردن اشاره کرد و گفت: تمامی ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی نیز در پیشگیری از بروز این بیماری نیز خدمات ارزشمندی انجام داده اند.
فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: باتوجه به انتظاراتی که دانشگاه علوم پزشکی در قالب مصوباتی برای دستگاه‌های مختلف ارسال کرده است و طبق دستور استاندار فارس در این خصوص، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان نیز به تناسب سهم خود، این انتظارات را پیگیری و اجرایی کنند و نسبت به ارائه گزارش به فرمانداری و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.
امیری عنوان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت و ممنوعیت‌هایی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها نیز در جلسه شورای تامین اتخاذ شده، اما دستورالعمل‌های اجرایی در خصوص این اماکن متبرکه از سوی اداره کل اوقاف ارائه خواهد شد که نکات ضروری ارائه شده از سوی تولیت هر یک از بقاع متبرکه نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.
او افزود: در نقاطی که سطح شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی بالا می‌باشد، مراکز بهداشت هر منطقه و شهرداری نیز باید توجه ویژه‌ای بر این مناطق داشته و در این زمینه اهتمام کنند.
فرماندار شیراز با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ضدعفونی کردن سطوح در بانک‌ها و ادارات که به عنوان مصوبه ابلاغ شده است، افزود: در خصوص شرکت‌های خدماتی، تمامی خدمات باید به نحو مطلوب انجام شود و نباید منجر به بروز اختلالی شود. باتوجه به محدودیت‌هایی که در تامین، توزیع و تولید اقلام بهداشتی ویژه شرکت‌های خدماتی وجود دارد، اما این شرکت‌ها باتوجه به توانایی مالی خود تا حدودی می‌توانند نسبت به تامین اقلام بهداشتی اقدام کنند.
امیری با اشاره به در اولویت قرار داشتن برخی اقشار جامعه همچون پاکبانان که جزو گروه‌های در معرض خطر بیماری قرار دارند افزود تامین اقلام بهداشتی برای این دسته از افراد جامعه می‌بایست در اولویت قرار گیرد. همچنین در خصوص مراجعه افراد کنتور خوان به درب منازل که به نوعی منجر به انتقال بیماری و سرایت خواهد شد، می‌بایست تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.
او بیان کرد: باتوجه به اینکه خدمات بسیاری از سوی دولت همچون انجام مهلت کافی برای بازپرداخت اقساط بانکی و همچنین تمدید دفترچه‌های بیمه تا اواخر فروردین ماه به صورت خودکار لحاظ شده است پیشنهاد می‌شود تا شورا و شهرداری نیز مهلتی را تا پایان اردیبهشت ماه در خصوص موضوع عوارض و اعمال نرخ عوارض، در دستور کار قرار دهند.
حقیقی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز هم اظهار کرد: تماس‌های تلفنی زیادی از سوی ادارات و شرکت‌ها در سطح شهرستان در خصوص تهیه ماسک گرفته می‌شود که نیازمند آن است تا روز شنبه در خصوص تهیه و توزیع این اقلام بهداشتی تعیین تکلیف شود.
او با تاکید بر اینکه افرادی که در حوزه نظارت فعالیت دارند باید به سمت و سویی بروند که بر کالاهای موجود در بازار نظارت بیشتری داشته باشند، گفت: متاسفانه وجود کالاهای تقلبی در بازار رو به افزایش است و باتوجه به محدودیت تولید، باید شفاف سازی لازم درخصوص تدابیر اتخاذ شده توسط سازمان صمت و اتحادیه‌ها انجام شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز همچنین بر گسترش آموزش‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فضای مجازی تاکید کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۶۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما